Gå till innehåll

Gyre "goes pro!"


Gyre

Recommended Posts

Jaha, då var det dags med en dagbok från mig igen, även om det var länge sedan sist.

 

Har kämpat med väldiga motivationsproblem med mitt högskolepluggande under lång tid nu och har helt enkelt bestämmt mig för att hoppa av. Så nu kommer jag ha all tid i världen till att ta tag i mitt pokerspelande igen och se om jag kan försörja med på detta en tid framöver.

 

Rullen är lite mindre än vad man kanske kan önska pga div. uttag till hyror och annat så jag kommer börja på 2/4 och ta det där ifrån.

 

Planen är att försöka hinna med 50k händer/månaden, ha kvar ett socialt liv samt komma igång med lite fysiska aktiviteter som gym och lite fotboll med ett par kompisar.

 

Förhoppningsvis kommer jag få chans att se världen lite under den här tiden, vore sjukt kul att få spela nån EPT eller liknande men vi får se vad som händer på den fronten. Mitt turrespel har aldrig varit vidare bra men nu har jag lite mer tid att jobba på det och förhoppningsvis hitta klonken en vacker dag.

 

Hoppas kunna lägga upp lite händer och allmänt tjafsa i den här dagboken, men ser den mest som en hjälp att spela dom timmar jag behöver för att nå 50k händer/månad.

Jag har spelat ~7.5k händer so far i oktober och det är ungefär halva månaden kvar. Denna veckan är jag hemma i Karlskrona igen och kommer inte hinna spela lika mycket som annars så målet för oktober får bli 30k händer totalt, vilket inte borde vara något problem.

 

Here we go!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt med alla lyckoönskningar!

 

Precis spelat första korta sessionen som "proffs" och det gick inte så bra. Backade nått halv inköp men slutar dagen upp 600$ eftersom jag spelade en stund efter lunch också. Lägger upp två händer bara för att lägga upp några över huvud taget.

 

Dagens största pott:

 

Seat 2: Gyre [ Queen of Clubs,King of Clubs ] ($739.30 in chips)

Seat 5: 25watt ($386.00 in chips)

Seat 7: dadool21000 ($368.00 in chips)

Seat 8: -Ayten- ($100.00 in chips)

ANTES/BLINDS

25watt posts blind ($2), dadool21000 posts blind ($4), -Ayten- posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

-Ayten- checks, Gyre bets $20, 25watt calls $18, dadool21000 folds, -Ayten- folds.

 

FLOP [board cards 8 of Hearts,Ace of Spades,Jack of Clubs ]

25watt checks, Gyre bets $36, 25watt calls $36.

 

TURN [board cards 8 of Hearts,Ace of Spades,Jack of Clubs,7 of Clubs ]

25watt checks, Gyre checks.

 

RIVER [board cards 8 of Hearts,Ace of Spades,Jack of Clubs,7 of Clubs,10 of Hearts ]

25watt bets $111, Gyre bets $683.30 and is all-in, 25watt calls $219 and is all-in.

 

SHOWDOWN

Gyre shows [ Queen of Clubs,King of Clubs ]

25watt shows [ Ace of Hearts,7 of Hearts ]

Gyre wins $1,131.30.

 

Dagens mest lättspelade pott:

 

Seat 2: Anna__Swe ($144.00 in chips)

Seat 3: FylleBorje ($400.00 in chips)

Seat 4: Gyre [ Ace of Hearts,10 of Diamonds ] ($447.80 in chips)

Seat 5: don peyalo ($127.40 in chips)

Seat 10: klf92 ($302.40 in chips)

ANTES/BLINDS

Anna__Swe posts blind ($2), FylleBorje posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

Gyre bets $14, don peyalo folds, klf92 calls $14, Anna__Swe calls $12, FylleBorje folds.

 

FLOP [board cards King of Spades,Jack of Spades,Queen of Clubs ]

Anna__Swe checks, Gyre bets $41, klf92 bets $288.40 and is all-in, Anna__Swe folds, Gyre calls $247.40.

 

TURN [board cards King of Spades,Jack of Spades,Queen of Clubs,8 of Hearts ]

 

RIVER [board cards King of Spades,Jack of Spades,Queen of Clubs,8 of Hearts,2 of Clubs ]

 

SHOWDOWN

klf92 shows [ Jack of Hearts,King of Diamonds ]

Gyre shows [ Ace of Hearts,10 of Diamonds ]

Gyre wins $619.80.

 

Finns det nån bra och smidig handconverter för ongame? Kommer bli mest spel där varvat med betfair när lusten faller på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL! Karlskrona!!

 

Vart lirar du? :)

Ongame och betfair som det ser ut nu.

 

GL. Vad hoppade du av för utbildning? Är du säker på att det var ett bra beslut?

Hoppade av för att jag inte kunde motivera mig att lägga ner den tid på pluggandet som behövs helt enkelt. Pluggade till civ. ing. i maskinteknik på LTH.

Och jag är rätt säker på att det var rätt beslut faktiskt, jag är helt enkelt inte redo att plugga nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ongame och betfair som det ser ut nu.

 

 

Hoppade av för att jag inte kunde motivera mig att lägga ner den tid på pluggandet som behövs helt enkelt. Pluggade till civ. ing. i maskinteknik på LTH.

Och jag är rätt säker på att det var rätt beslut faktiskt, jag är helt enkelt inte redo att plugga nu.

 

ålder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ålder?

21 sen Augusti varför det nu är intressant?

 

"Yay! En av de gamla FL-veteranerna", tänkte jag. Men nähä.. Här var det NL som gällde... :(

 

GL ändå! :heart:

Ledsen att göra dig besviken men jag har inte spelat FL på över ett år nu, NL är ett spel som passar mig så mycket bättre.

 

Tack för alla ytterligare lyckoönskningar. Har inte spelat något än idag men det kommer lite senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...