camilla_le Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Fan idag var det dags igen.. Tappa stort 4 inköp på 40 min på NL300 sh = 1200 dollares rätt ner i bingen. Fattar inte detta helt plötsligt kommer den en sån riktigt "homo" session och det går fan inte att bryta trenden. Får AA 3 ggr bla. och FI får set 3 ggr in med hela såsen 2 grr av 3. Jag floppar själv set och en gubbe såsar in keramiken tro på fan att gubben hittar en royal flush på mig:( Så jävla tröstlöst att det som kanske har tagit 3-4 dagar att spela in försvinner på 40 min. Det är ofta så för mig att när jag loosar är det stort och på kort tid. Är det så för er också jag tycker att detta är ett bra forum att ventilera sånt här på. Kommer gärna med tankar och synpunkter om hur ni upplever det. Finns det nåt sätt att upptäcka att man är kall innan man har lagt större mmgdr inköp för det är just det som händer mig every fucking tima C Citera
Pold Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Som "besserwisser" skriver i sin tråd, varians Citera
dafgaard Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Vad har detta med dagens fråga att göra? Citera
AdslVerbe Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Om du mår jädrigt dåligt så spelar du troligtvis på för hög nivå. Jag spelade själv där uppe för några månader sen. Jag backade inte en enda månad, jag lyckade alltid sy ihop månaden på slutet å plussa några hundra dollar. Jag har rullen men tyckte swingsen blev väldigt jobbiga ändå. Jag tyckte helt enkelt det var jävligt jobbigt å obehagligt att tappa $1000 30min. Mitt psyke kräver helt enkelt större rulle än rekommenderat för att jag skall känna mej bekväm. Nu tvingar jag mej själv att spel micro resten av året. Det går bra, jag plussar ungefär lika mycket. Jag blir precis lika förbannad när jag losar ett inköp eller två. Jag slår sönder musar mm. Men det beror mer på tävlingsmäniskan i mej. Jag blir förbannad men mår absolut inte dåligt, för efter några minuter så skrattar jag bara åt mej själv å lirar vidare. Detta kanske kan vara ett tips....inte vet jag. Citera
FiSherman63 Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Snälla moderatorer, kan ni börja dela ut varningar (ännu hellre: banna) för sådanahär skitinlägg istället för när någon vettig skribent råkar använda uttryck som 'sjuttsingen också' och andra hemska uttryck? Fan också, jag sa skitinlägg. Vi hörs om nån vecka, pokerforum.nu. Citera
Waggho Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Ämne flyttat. camilla_le, var vänlig läs postningsreglerna för respektive forum så att det hamnar i rätt grupp. Citera
dlinder Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Är det så för er också jag tycker att detta är ett bra forum att ventilera sånt här på.C Nej ärligt talat så suger det. Om fler gjorde som du varje gång de tappade fyra inköp skulle vi inte ha annat än såna här trådar på forumet. Citera
Waggho Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Snälla moderatorer, kan ni börja dela ut varningar (ännu hellre: banna) för sådanahär skitinlägg istället för när någon vettig skribent råkar använda uttryck som 'sjuttsingen också' och andra hemska uttryck? Fan också, jag sa skitinlägg. Vi hörs om nån vecka, pokerforum.nu. Föreslår att du startar en diskussion kring detta i underavdelningen "om poker.se och pokerforum.nu". Det känns som att det är något som det behöver pratas om. Citera
FiSherman63 Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Föreslår att du startar en diskussion kring detta i underavdelningen "om poker.se och pokerforum.nu". Det känns som att det är något som det behöver pratas om. Orkar inte. Ge mig moderatorbefogenheter istället så löser jag problemet på studs. Jag kryddar dealen med ett löfte om att även skicka häcklande mail/PM till samtiliga jag bannar. Citera
AdslVerbe Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Dags att rensa rent lite här va? Tycker ämnet på sätt och vis är intressant. Citera
empa Postad 19 Oktober , 2007 Rapport Postad 19 Oktober , 2007 Jag tycker också det blir löjligt att folk skall in och klaga så fort någon uppriven själ känner sig nere för att man haft oflyt och förlorat en större summa pengar. Jag känner själv igen mig i det camilla säger. Man kan sitta och vinna en jäkla massa pengar och ta allt för givet, men så kommer en förlustsession där inget funkar. Du bli utdragen i varenda hand och en 4-5 inköp åker. Visst är detta en naturlig del av pokern den så kallade "variansen" visst köper jag det, men likväl så är det sjukt jobbigt då dessa dagar väl kommer. För min egen del tycker jag faktiskt att det är först då som pengarna har något värde. Då man vinner 10k på en dag är det lätt som en plätt och pengarna känns som luft. Backar jag 10k på en dag, då funderar jag direkt vad man kunde gjort för de pengarna istället för att sitta och svära 2 timmar framför datorn. Men man kanske behöver dessa beats för att vakna upp ifrån sin låtsasvärld och sin snedvridna syn på pengar eller? Citera
freso Postad 19 Oktober , 2007 Rapport Postad 19 Oktober , 2007 En intressant diskussion kanske vore vad folk gör när det går dåligt. Slår folk verkligen sönder musar? Svär? Slår sönder väggen? Själv har jag aldrig varit fysiskt arg/less. Är det vanligt att bli så aggressiv? Citera
b0bb4n Postad 19 Oktober , 2007 Rapport Postad 19 Oktober , 2007 En intressant diskussion kanske vore vad folk gör när det går dåligt. Slår folk verkligen sönder musar? Svär? Slår sönder väggen? Själv har jag aldrig varit fysiskt arg/less. Är det vanligt att bli så aggressiv?Är man en man så är man? Man man. Citera
Waggho Postad 19 Oktober , 2007 Rapport Postad 19 Oktober , 2007 En intressant diskussion kanske vore vad folk gör när det går dåligt. Slår folk verkligen sönder musar? Svär? Slår sönder väggen? Själv har jag aldrig varit fysiskt arg/less. Är det vanligt att bli så aggressiv? Det finns en bra tråd av heltok som behandlar detta, den heter "Hur psykiskt dåligt mår ni när det går dåligt?". Citera
Rise2Power Postad 19 Oktober , 2007 Rapport Postad 19 Oktober , 2007 Lika deprimerande när man tar 15 st 100kr trisslotter på svenska spel o man vinner inte 1kr. De jävla lotterna måste vara vinstfri haha Citera
Ignatius Postad 19 Oktober , 2007 Rapport Postad 19 Oktober , 2007 Finns det nåt sätt att upptäcka att man är kall innan man har lagt större mmgdr inköp för det är just det som händer mig every fucking timaC Du kan spå i kaffesump eller i en grodas inälvor. Får du redan på att korten kommer att vara kalla resten av kvällen är det bara att sluta direkt. Citera
freso Postad 19 Oktober , 2007 Rapport Postad 19 Oktober , 2007 möss, snälla... Enligt Björn Rosenström heter det ju musar! Citera
Recommended Posts