Gå till innehåll

Pokerstars Bonusar


Krissen

Recommended Posts

Man kan köpa bonusar för FPP men dom är svindyra.

 

En $285-bonus kostar tex 25k FPP (på första memberlevel ger $1 i rake 5 FPP, så då kan du själv räkna ut hur jobbigt det är). Är du Platinumstar (som är uppnåeligt på midstakes) får du 150% FPP, dvs 12,5 FPP per $1 i rake, vilket ger:

 

$2000 i rake för att köpa en bonus på $285, som du dessutom måste spela in för 1995 FPP sen.

 

Har jag inte räknat fel nu är det ingen bra deal som synes..

 

Finns en hyfsad depositbonus på $600, däremot är reloadbonusar ytterst sällsynt.

 

Uträkningen gäller turneringar, orkar inte räkna på CG men tänker mig att det ser ganska lika ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dekutree nu hänger jag inte med i dina uträkningar.

Turneringsspel är bonusarna väldigt jobbiga att cleara men lirar man cash game är det inte så farligt men jag rekommenderar inte pokerstars då man ska bonushora.

Lirar du 1/2 eller lägre så får du 1 FPP då raken är 0.40 eller högre.

Du kan även tjäna 2 FPP på en hand om raken blir 2 eller högre på 6-max table med 6 spelare.

 

Så om man lirar 1/2 eller lägre 6 max, 6 players så kan du som platinum dra in 5 FPP / hand som max.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag söker alltså de billiga bonusarna på 25, 50 dollar och så~

 

Finns dem fortfarande tillgängliga?

 

Och på Pokerstars sidan står det att man kan läsa om sina "Base FPP's" i cashiern, men det enda jag finner där är; Buy Chips, Cashout, History, FPP store och VIP Store..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strunta i att bonushora pokerstars kan jag säga på en gång.

 

Du kan följa Base FPP i cashiern så fort du har en bonus att cleara så får du en till knapp där under tiden du spelar bonusen.

 

Du köper bonusar med FPP då är det en fördel att vara t ex Platinum jämfört med Bronze.

Men då du väl köpt bonusar så är det Base FPP (VPP) som gäller och då spelar det ingen roll om du är platinum eller bronze.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...