Gå till innehåll

Skillnad Pokerstars $1/$5


Karl_Ashnikov

Recommended Posts

ca hundra av varje. Visserligen för lite för att fastställa ett exakt väntevärde givetvis. Men som sagt, skillnaden har varit påtaglig. Just eftersom jag inte har tusentals SnGs att basera min teori på så frågar jag.

 

Jag tycker de 10 och 16 dollar 9 manna är ännu lättare att vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer än jag som noterat att 5-dollars-enbordsturneringarna på Pokerstars verkar vara lättare att vinna än 1-dollars-enbords? Eller är det jag som är konstig?

 

 

Jag håller med dig, på 1 dollarsborden, det må vara 9.eller 18. ( som jag har övergett sedan länge ) är det rena rama vilda västern från spelarna som chansar vilt med vilka kort som helst, ty ett inköp på 1 dollar, är ju ganska betydelselös summa, och inte ovanligt att man trycker på knappen "All in" med vilka skräpkort som helst , speciellt i början - allt för att snabbt bygga upp en stack

 

Tycker själv att det är lättare att vinna på ex 5 - 20 dollars bord, då spelarna skärper till sig , och därmed blir det "lättare" att läsa av spelarna - jämnfört med 1 dollar bordet där det mer oförutsägbart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det borde jag kanske, och du borde skriva en bok om poker.

Du skulle kunna kalla den "Snillet spekulerar".

 

Får väl göra det, tackar för förslaget - du ska få ett gratisexemplar av mig....+ autograf

 

Så du anser inte att det kan vara skillnad på spelstilen mellan 1 dollars och 5/10 dollar inköp på ex 9/18 -manna borden ?! Det var ju jäkligt konstigt, tycker jag.

 

Men det är ju upp till var och en att tycka om det är "si eller så" - men jag har klargjort vad jag anser och att det ligger en viss sanning i singnaturen " Karl Ashinkov" påstående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Att spelare är lösa och spelar vilt är inget argument för att du ska få sämre resultat. Snarare precis tvärtom.

 

2. Att en nivå under skulle vara bättre säger emot allt hela pokerns natur, nämligen att högre nivåer har bättre spelare. Att enstaka bra spelare håller till på lägre nivåer javisst, men knappast att hela nivån skulle vara bättre. Varför har dom inte tjänat pengar och spelar högre isf? Vi pratar $1 och $5, inte highstakes där man spelar om livspengar. Vill man inte hellre spela $5 än $1 om man nu kan slå den högre nivån?

 

3. Det är ingen här som har kommit med bevis att det verkligen skulle vara så utan högst godtyckliga antaganden. Kanske att man förlorade ett par sng på den lägre nivån och den är nu helt plötsligt svårare. Inget om hur motståndare faktiskt spelar. Minnet är selektivt som vanligt och ett lösryckt påstående blir utan eftertanke rimligt.

 

4. Ge mig en databas på en vinnande spelare på båda nivåerna som skulle plussa sämre över ett antal tusen sng på den lägre nivån och jag ger mig, som tråden ser ut just nu är som jag antydde innan, "snillen spekulerar".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Att spelare är lösa och spelar vilt är inget argument för att du ska få sämre resultat. Snarare precis tvärtom.

 

2. Att en nivå under skulle vara bättre säger emot allt hela pokerns natur, nämligen att högre nivåer har bättre spelare. Att enstaka bra spelare håller till på lägre nivåer javisst, men knappast att hela nivån skulle vara bättre. Varför har dom inte tjänat pengar och spelar högre isf? Vi pratar $1 och $5, inte highstakes där man spelar om livspengar. Vill man inte hellre spela $5 än $1 om man nu kan slå den högre nivån?

 

3. Det är ingen här som har kommit med bevis att det verkligen skulle vara så utan högst godtyckliga antaganden. Kanske att man förlorade ett par sng på den lägre nivån och den är nu helt plötsligt svårare. Inget om hur motståndare faktiskt spelar. Minnet är selektivt som vanligt och ett lösryckt påstående blir utan eftertanke rimligt.

 

4. Ge mig en databas på en vinnande spelare på båda nivåerna som skulle plussa sämre över ett antal tusen sng på den lägre nivån och jag ger mig, som tråden ser ut just nu är som jag antydde innan, "snillen spekulerar".

 

Nu håller jag med dig, dock inte i ditt ovan citerade inlägg, men i ditt första inlägg där du skriver

" Kan vi inte bara stänga denna tråden....."

 

..tror inte du har fattat ett dyft, - förslår då att ta själv tar fram "bevis" som du gastar efter, så bevisar du detta själv för oss.

 

...punkt och jävla slut här , för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst...

 

Att man inte skulle klara av att slå en lägre nivå skulle vara att spelet skiljer sig och man inte anpassar sig.

 

Vad jag menar är att , på ex 1 dollar är spelet mer chansartat. lösare och mer oförutsägande från många spelare, jag säger inte att man inte vinner - vid höger inköp upplevera jag personligen att spelet är "seriösare" och det kan vara "lättare" att läsa av spelarna. det är min erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer än jag som noterat att 5-dollars-enbordsturneringarna på Pokerstars verkar vara lättare att vinna än 1-dollars-enbords? Eller är det jag som är konstig?

 

bättre spelare spelar högre buyins.

1dollars spelar de med mindre bankroll.

och de som vunnit lite pengar i freerolls.

många ser 1dollar som funny money.

det bryr sig inte mycket

om de förlor 1dollar buyin.

 

fan jag foldade AA

spela poker och skriva på pokerforum

fungerar inte så bra ihop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag menar är att , på ex 1 dollar är spelet mer chansartat. lösare och mer oförutsägande från många spelare, jag säger inte att man inte vinner - vid höger inköp upplevera jag personligen att spelet är "seriösare" och det kan vara "lättare" att läsa av spelarna. det är min erfarenhet.

 

Om alla går all-in med vad som helst på $1-nivån låter dom ganska lätt-lästa också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bättre spelare spelar högre buyins.

1dollars spelar de med mindre bankroll.

och de som vunnit lite pengar i freerolls.

många ser 1dollar som funny money.

det bryr sig inte mycket

om de förlor 1dollar buyin.

 

fan jag foldade AA

spela poker och skriva på pokerforum

fungerar inte så bra ihop

 

Mr PittBull?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...