smiskos Postad 13 Oktober , 2007 Rapport Postad 13 Oktober , 2007 PartyPoker Speed Tournament, Big Blind is t600 (5 handed) Converter on pregopoker.com UTG (t1810) CO (t2810) Button (t3690) SB (t8900) Hero (t2790) Preflop: Hero is in BB with T:heart: T:club: Button raises to t3690], SB calls t3390, Hero calls t2190 Trodde detta var en ganska given syn med blinds på 600. När jag mixtrar med SngWiz anser den att det är JJ+ även om jag sätter fi på väldigt breda ranges. Är det nån som hittar folden här? Hur resonerar ni i detta läge? Citera
jensax Postad 13 Oktober , 2007 Rapport Postad 13 Oktober , 2007 PartyPoker Speed Tournament, Big Blind is t600 (5 handed) Converter on pregopoker.com UTG (t1810) CO (t2810) Button (t3690) SB (t8900) Hero (t2790) Preflop: Hero is in BB with T:heart: T:club: Button raises to t3690], SB calls t3390, Hero calls t2190 Trodde detta var en ganska given syn med blinds på 600. När jag mixtrar med SngWiz anser den att det är JJ+ även om jag sätter fi på väldigt breda ranges. Är det nån som hittar folden här? Hur resonerar ni i detta läge? Riktigt jobbigt läge. Du måste ju trycka mot lillstacken nästa hand om inte någon annan gör det före. Är han dålig och lägger vissa händer kan detta tala för fold i handen. Tror nog jag foldar ändå. Storstacken ska ju inte syna speiellt brett här, så han borde ju ha en legetim hand. Citera
smiskos Postad 13 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 13 Oktober , 2007 Du är bättre på att folda än jag När jag spelade så sa faktiskt den berömda "känslan" åt mig att vika, men jag skakade av mig den och tryckte för förnuftet sade att det måste vara rätt. Nöjd som jag var med mig själv kändes det lite bittert att få bassning av Wizen efteråt Citera
jog76 Postad 13 Oktober , 2007 Rapport Postad 13 Oktober , 2007 Oj vilket jobbigt läge alltså. Det hade varit en enkel fold om du inte suttit på BB. Men nu är det värre tycker jag. Om du foldar så har du 2190 vilket innebär ca10% av markerna, vilket känns lite för att vinna turneringen men ändå tillräckligt för att kunna komma in the money.. Skulle du syna så har chans att trippla upp och få därmed en bättre chans att komma in the money, ja tom vinna, men samtidigt sätter du din turneringsexistens på spel. Så frågan är vill du gambla och försöka vinna eller är det dags att acceptera att det är dags inrikta sig att försöka komma in the money i stället för att vinna. Väljer du det sista alternativet så finns det motiv för att folda tycker jag. Antagligen så ligger du efter om de andra spelarna vet vad de håller på med. Men det är en väldigt marginell fold med tanke på omständigheterna. Citera
staris Postad 13 Oktober , 2007 Rapport Postad 13 Oktober , 2007 Lätt fold. Du har fortfarande stack som ger dig några händer till att hitta ett bättre läge att dubbla. Citera
Cyntax Postad 13 Oktober , 2007 Rapport Postad 13 Oktober , 2007 TT - Min favorithand! Den foldar vi alltid ;) Citera
smiskos Postad 13 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 13 Oktober , 2007 Lätt fold. Du har fortfarande stack som ger dig några händer till att hitta ett bättre läge att dubbla. Eh nja, jag har alltså strax över 3.5BB efter fold. Fast det kanske var ironiskt menat TT - Min favorithand! Den foldar vi alltid Citera
Bluwajt Postad 13 Oktober , 2007 Rapport Postad 13 Oktober , 2007 Riktigt jobbigt, men håller med i det som jensax skriver. Citera
Recommended Posts