Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

och de flesta nätverk ahr förjudit eller dragit ner på rakeback.

kvar finns bonusar och absurda kampanjer där man ska grinda ihop löjligt mycket vippoäng.

tur att de flesta fortfarande suger på poker iaf :mrgreen:

• Svars 101
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Tja alltså, så hemskt är väl inte lb? De har ju infört rakeback nu, även om det är en lite skum variant.

Högre rake gör ju att fisken försvinner snabbare, kvar är grinders som jagar bananer. Lose/lose för alla typer av spelare.

Postad
Högre rake gör ju att fisken försvinner snabbare, kvar är grinders som jagar bananer. Lose/lose för alla typer av spelare.

Ja, alltså, jag menade förutom det här förkastliga med högre rake. Nån sade det var ett sjunkande skepp osv. Bara det jag reflekterade lite över.

Postad
Enligt https://www.ladbrokespoker.com/rules_potnolimit är den 5% fortfarande. Är inlägget från denna nya person FUD eller?

Informationen ligger på hemsidan här: http://fbg.ladbrokes.com/en/poker-tc/Poker-integrity

Lika bra att förtydliga lite till så att alla fattar. På potter 0,8$ och under är det ingen skillnad.

I en pott på 5,5$ så rakas de första 5$ med 6% medan de sista 0,5 rakas med de vanliga 5% vilket ger en rake på 0,325$=5,9%.

På NL100 där potten kanske hamnar på 20,5$ så blir skillnaden jämfört med att dra 6% rakt av ännu mer symbolisk, 5,97%.

Postad

Problemet är väl egentligen inte bara typiskt för Ladbrokes. Många sajter verkar bemöta ett falnande pokerintresse med mindre marknadsföring och sämre villkor. Har ingen lösning till problemet för sajterna men ovan nämnda taktikt innebär ju ofrånkomligen en dödsdom.

Spelade ungefär 2K händer igår och var ganska besviken när jag avrundade kvällen på +-0... om man däremot justerar för rejk så hade jag plussat 150BB vilket ju är ett bra resultat. Rimligen måste det ju finnas oerhört många spelare som klart plussar men som ändå inte slår rejken och därför lägger av. Drar man bort 6% av varje pott - 6%! - så är det ju verkligen bara creme de la creme som kan plussa.

Det som vore intressant är ju att höra hur pokersajterna, och då kanske framförallt Ladbrokes, resonerar inför framtiden. Högre rejk känns ju som ett klockrent exempel på en lose-lose-situation.

Postad

Vad säger man? Kundtjänsten har väl humor iaf... Nämnde att jag tidigare bara prövat på att lira playmoney på klienten, men hade faktiskt planerat att casha in inom kort och köra någon bonus. Men pga rejkhöjningen så avstår jag, och önskar få mitt konto stängt.

Dom svarar "I respons till ditt e-mail, så kan jag berätta för dig att vi inte tar ut någon rake på playmoney bord, den tjänsten är helt gratis." :-D

Dessutom i slutet av mailet, ber dom att få veta varför jag vill stänga mitt konto...

Postad
Om de inte tror att pokermarknaden är långsiktigt hållbar så är det ju rätt självklart att de höjer raken för att krama ur pengar medan det går.

Ja, precis vad jag tänkte.. Ta så mkt som möjligt av de som är kvar och lev gott på det sen.. De bekräftar verkligen vilket håll pokern går åt..

Postad

Dessutom stängde dom ner forumet när en massiv "rigged" disskusion drog igång.

Folk postade upp sina 100k händer stats och helt plötsligt var forumet borta....

Kan ni lägga in vilka värderingar ni vill i.

Men håll er borta från den siten.

Postad
Om de inte tror att pokermarknaden är långsiktigt hållbar så är det ju rätt självklart att de höjer raken för att krama ur pengar medan det går.

Att höjningen skett med den inofficiella motiveringen från bolagets sida bedömer jag som föga sannolikt.

Postad
We can confirm that your account is now closed. You can re-open your

account at any time by contacting our Customer Service Department.

Hyggligt av dom att jag kan låsa upp kontot igen... nåväl, jag orkar inte gnälla mer om det, förhoppningsvis har budskapet gått fram

Postad
Dessutom stängde dom ner forumet när en massiv "rigged" disskusion drog igång.

Folk postade upp sina 100k händer stats och helt plötsligt var forumet borta....

Kan ni lägga in vilka värderingar ni vill i.

Men håll er borta från den siten.

lite nyfiken bara, vad för stats visar på en riggad sida? har svårt att se något, skulle väl möjligtvis vara om precis alla backar på AA men går vinnande på 27off lr nåt :P

Postad
lite nyfiken bara, vad för stats visar på en riggad sida? har svårt att se något, skulle väl möjligtvis vara om precis alla backar på AA men går vinnande på 27off lr nåt :P

Ganska många stats som kan visa det.

För Laddies var det "action software" som diskuterades mest.

AA 1200ggr

KK 1150ggr

74 481ggr

T3 631ggr

Bara ett exempel, har inga egna stats att visa.

Känner inte heller dom som postade upp sina stats "personligen" så dom kan ha mixtrat med statsen, men varför dom skulle göra det kan man ju fråga sig om.

Postad
Det jobbigaste är att mitt konto är kopplat till VISA:t, så jag vill egentligen inte ta ut alla dollars nu när dollarn är så låg Gaah.

Har svårt att se något som tyder på att dollarn ska gå upp, snarare ner ännu mer.

Postad
Har svårt att se något som tyder på att dollarn ska gå upp, snarare ner ännu mer.

Det är iofs sant, så jag bestämde mig för att dra.

Suck, maxuttag 2k per dag också... Hoppas alla tar ut sina pengar så de får problem att betala ut :D (Hm, efter jag fått ut allt mitt ;))