Gå till innehåll

NL200 QQ i 4-mannapot, stacka av?


Recommended Posts

- Steinmeyer sitting in seat 1 with $495.05

- RAYMACK60 sitting in seat 2 with $242.00

- Jozeph222 sitting in seat 3 with $115.95 [Dealer]

- thomas76 sitting in seat 4 with $282.05

- ilpadrino82 sitting in seat 5 with $198.00

- Challe51 sitting in seat 6 with $223.05

 

thomas76 posted the small blind - $1.00

ilpadrino82 posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Steinmeyer: Queen of Hearts, Queen of Diamonds

Challe51 folded

Steinmeyer raised - $8.00

RAYMACK60 called - $8.00

Jozeph222 called - $8.00

thomas76 called - $8.00

ilpadrino82 folded

 

** Dealing the flop: 7 of Spades, 3 of Clubs, 9 of Clubs

thomas76 checked

Steinmeyer bet - $26.00

RAYMACK60 folded

Jozeph222 folded

thomas76 raised - $52.00

Steinmeyer called - $52.00

 

** Dealing the turn: 3 of Diamonds

thomas76 bet - $69.00

Steinmeyer ???????????

 

Nu har han 154$ kvar i stacken vilket jag täcker.

 

Brukar inte skriva in här men måste få åsikter om denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att han har sett, han bara miniraisar på floppen så det känns mer som en "feeler raise" än en "value raise". Jag tycket det känns troligare att han har TT eller JJ än att han har 99 eller 77. finns också en liten chans att han har höjt med ett drag som AXs eller T8. Jag tror jag hade pushat här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att han har sett, han bara miniraisar på floppen så det känns mer som en "feeler raise" än en "value raise". Jag tycket det känns troligare att han har TT eller JJ än att han har 99 eller 77. finns också en liten chans att han har höjt med ett drag som AXs eller T8. Jag tror jag hade pushat här.

 

på vissa nivåer betyder denna minirejs på floppen megastål... (set)

 

här skulle jag dock tippa på TYP AJc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på vissa nivåer betyder denna minirejs på floppen megastål... (set)

 

här skulle jag dock tippa på TYP AJc

 

Turn känns dock mer som ett mjölkbett än som en semibluff. Med färgdrag skulle random fi antagligen checka eller dunka på. Med tanke på att det var fyra pers till floppen skulle jag nog slänga här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen Stein. In med degen!

Annars ska jag hacka på dig konstant på NL 200 borden :-)

 

Haha, ok, då får du göra det, jag folda och han visa inte.

Detta var ett försök i ledet att bli bättre på att folda ... och jag förstår igen varför jag har så svårt för det. Synar jag och han har settat grämer jag mig i 5 min, nu har jag gått och tänkt på handhelvetet i 2 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All in alla dar i veckan... det ska mycket till om du inte ska leda mot hans tänkbara händer här. Såvida jag inte spelat sjukt tight under sessionen så går jag hela vägen...

 

Körde en tänkbar tight range i pokerstove och om vi tar med 99, 77, och 33 och sen 4 av 6 möjliga kombinationer av TT och 4 av 6 möjliga kombinationer av JJ så leder vi ändå med 52% mot 47%. Och då har jag inte med några färgdrag eller några bluffar överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All in alla dar i veckan... det ska mycket till om du inte ska leda mot hans tänkbara händer här. Såvida jag inte spelat sjukt tight under sessionen så går jag hela vägen...

 

Körde en tänkbar tight range i pokerstove och om vi tar med 99, 77, och 33 och sen 4 av 6 möjliga kombinationer av TT och 4 av 6 möjliga kombinationer av JJ så leder vi ändå med 52% mot 47%. Och då har jag inte med några färgdrag eller några bluffar överhuvudtaget.

 

Ja men vad sätter han mig på då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på hur mycket cred du vill ge din motståndare, vissa tänker ju inte ens så långt som vad deras motståndare har på handen. Men har han JJ så kan han ju tex misstänka att du har drag eller TT. Du synar ju bara hans miniraise, många med AA-QQ degar ju på direkt i det läget.

 

Nu säger jag inte att det är särskilt vanligt men jag har sett drag spelas på det här viset tidigare. Miniraise på floppen och sen ett halvstarkt bet för att kontrollera pottstorleken. Men inte särskilt ofta som sagt.

Men jag hade behövt ha en riktigt bra read på min motståndare för att släppa här i alla fall..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...