Gå till innehåll

Grand finale del 3 i mitt quizz, de tio bästa kommer kämpa om priserna.


mrfiskman

Recommended Posts

Jag startar tråden lite tidigt därför att jag just gjort klart del 3 tävlingen, fy farao vad skönt och kul det känns. Den sista tävlingen är en stor introtävling. Den kommer bestå av 100 intron+8 såna där frågor som hör ihop med intronen, typ äldst och nyast och sån shit.

 

Sen kommer jag även ha med 8 "riskfrågor" det är såna frågor man riskerar att få minuspoäng om man svarar fel på, ett exempel är:

 

1. På upp till 2 låtar har du valet att tjäna ihop mer poäng, om du tror att du ensam har klarat en trepoängare, ingen annan har alltså haft en chans på just "den låten"

 

Då kan du skriva (ensam)

 

Är du då ensam om att klara det får du 3+ förutom de 3 du redan får för artist+grupp. Har du fel får du dock -3 efter att poängen för grupp och artist blivit nollställt

 

Kanske är dumt och köra såna riskfrågor men nu har jag ju gjort de så skitsamma.

 

Priserna har blivit lite ändrade och ser ut såhär:

 

1. 25 dollar på stars.

 

2. 10 dollar på stars.

 

3. En dikt av mig via pm.

 

4. Ett pm av mig (man har då chansen att välja om man vill ha ett roligt,läskigt,snuskigt eller ironiskt pm)

 

Denna final kommer läggas upp på lördag eller söndag.

 

Jättekul att ni orkar med tävlingen,kämpa på så får vi se vem som står som the champion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från annan tråd:

Den stora finalen där jag kommer dela ut pengapriser kommer återigen bestå av intron, den största introtävling som detta forum sett hittils+ många extra frågor.

No shit. Undrar om vi någonsin kommer orka musikquizza igen efter detta. :)

 

Svårighetsgraden här skulle jag säga är att försöka anpassa sina svar så att man hamnar på tredje eller fjärde plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju som bekant följande personer som är klara för final:

 

hakflem= 82.5p

 

Aequitas= 74p

 

Andrew w= 61.5p

 

eury= 61p

 

Tomtetomte= 53p

 

Jack rabbit slim= 49p

 

Grävlis=47.5 p

 

Devalanteriel= 40p

 

Gunther= 34.5p

 

Duoflow=33p

 

Andand= 30.5p

 

Poängen är de alla har på del1+2 hittils.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska snart fixa så intronen finns tillgängliga, det är som sagt 100st. Utöver det har jag lite extra frågor som har med intronen att göra. Det är inte exakt så många som jag först hade gjort, tog bort några av de så det inte blir alldeles för jobbigt att rätta sen, men håll till godo iaf:

 

 

 

Frågor till del 3 quizzet.

 

 

1.Lättast/svårast? Alltså vilken låt flest och minst poäng blivit tagna på.

 

2.Bäst/Sämst? Vilken av de tävlande pfarna gör bästa och sämsta resultatet på del 3.

 

3. Äldst/Nyast? Ja precis som det låter.

 

4. Längst/Kortast? Vilken av intronen tillhör den längsta låten och vilket tillhör den kortaste.

 

5. Mest dominerade deciennet bland intronen? Ja som det låter.

 

 

 

Riskfrågor där ni kan få minuspoäng:

 

1.På upp till 2 låtar kan du skriva (ensam) Är du då den enda att ta 3p på låten så får du 3p extra förutom standard poängen.

 

Är du inte ensam om det så får du 0p för artist+låt och sen -3.

 

 

2. Skriv ett (s) På de intron du tror eller vet är svenska artister (oavsett om de sjunger på svenska eller inte) Varje rätt ger +1 och varje fel ger -1.

 

 

3. Förekommer nån artist/grupp mer än 1 gång? 1p för rätt svar och -1p för fel svar.

 

 

4. Skriv ett © om du tror eller vet att nåt intro är en cover.. 1p för varje rätt svar och -1p för varje fel.

 

5. Skriv (alla) på de intron du eventuellt tror eller vet att alla deltagare tar 3p på... 1p för varje rätt och -1 för varje fel.

 

6.Sen är det ju alltid en viss extra rivalitet mellan Andrew w och Eury i såna här tävlingar varpå denna fråga känns självklar: Vem gör bäst resultat av de 2 på del 3 testet? 1p för rätt svar och -1p för fel svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tävlingen är över!

 

Kommer börja rätta inom kort och räknar iaf med att vara klar senast torsdag (är så jävla mycket att rätta)

 

Jag kanske postar lite kommentarer och sånt samtidigt så frågan är: ska jag skriva allt om rättningen i den här tråden eller starta en ny rättningstråd?

 

Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...