Matteprof Postad 15 Juni , 2004 Rapport Postad 15 Juni , 2004 Jag tror freeman har lärt sig lite poker av trefaldige WPT mästaren Gus Hansen . Han har inte oddsen att spela händerna pre-flop och hans pre-flop spel kan se väldigt dåligt och ultraloose ut, men det har en baktanke. Eftersom han är så duktig på postflop spelet kan ha spela lite trashhands. Vem som sett Gus Hansen på WPT har inte funderat på vad karln gör när han spelar??? 2,9 off kan vara en bra Gus-hand Ändå klampar han in i WPT Walk of Fame. Är det bara tur då eller? 8) Citera
Nusseman Postad 15 Juni , 2004 Rapport Postad 15 Juni , 2004 Jag tror freeman har lärt sig lite poker av trefaldige WPT mästaren Gus Hansen . Han har inte oddsen att spela händerna pre-flop och hans pre-flop spel kan se väldigt dåligt och ultraloose ut, men det har en baktanke. Eftersom han är så duktig på postflop spelet kan ha spela lite trashhands. Vem som sett Gus Hansen på WPT har inte funderat på vad karln gör när han spelar??? 2,9 off kan vara en bra Gus-hand Ändå klampar han in i WPT Walk of Fame. Är det bara tur då eller? 8) IMPLICITA ODDS!!! Gus har odds att spela sina trashhänder Om Gus har två miljoner i sin stack och Fi har 1,5 miljoner och blindsen är på 5000/10000 då har han implicita odds att spela en jäkla massa händer, dessutom så är jag tveksam till att Gus skulle _syna_ med trash i sb... Det är liiite skillnad på att höja med 37s först in i sen position med implicita odds på kanske 50 ggr pengarna mot att syna en höjning i sb med 92o och implicita odds på 7 ggr pengarna... Citera
Hjort Postad 15 Juni , 2004 Rapport Postad 15 Juni , 2004 nusseman du har rätt i att man lirar pokerforum för att lära sig nåt, jag gjorde det iaf. jag är en übertomte av högsta slag, ok att freeman inte lirade som ett geni. men sen när har en kille vunnit wtp/wsop enbart på att lira efter odds? man måste gå på känsla till en viss del. även om man vill lära sig nåt så går det bara inte att enbart lira efter implicita odds mm. kanske freeman lirade diverse skithänder turneringen igenom och lyckades, men sen när, är det fel att övervinna oddsen? Visst, de flesta som vunnit WSOP har haft tur vid ett par ställen. Men, de letar inte efter ställen som man måste ha tur i för att överleva. Exempelvis så var Gregory Raymer all-in vid runt tre tillfällen i turneringen, vid ett av dem så var det all-in på river med nötstegen utan möjliga färg eller par på brädan, han kunde alltså inte förlora och hade sett till att pengarna inte åkte in förren så var fallet, vid de två andra fallen vet jag inte riktigt hur det såg ut men det blev fold båda gångerna. Hur som helst, han synade aldrig med 92o för 30% av sin motståndares stack. När man letar sådana situationer medvetet så kommer man definitivt torska, särskilt som man får vara glad för att ändå inte råka ut för dem. Citera
Nusseman Postad 15 Juni , 2004 Rapport Postad 15 Juni , 2004 "Oh my god, I just lost to montana banana!" *var bara tvungen att göra Stevie ännu mer glad, se länk till tråd om lustiga namn på starthänder * Citera
Lapdance Postad 15 Juni , 2004 Rapport Postad 15 Juni , 2004 "Oh my god, I just lost to montana banana!" *var bara tvungen att göra Stevie ännu mer glad, se länk till tråd om lustiga namn på starthänder * AHAHAHAHAHAHA *skrattar infernaliskt* fan vilken humor! *håller på att bli kär i detta forumet* tycker det var grymt humoristiskt spelat av 9-2an. sen är det väldigt lätt att överspela 10-10... Citera
Morbo Postad 15 Juni , 2004 Rapport Postad 15 Juni , 2004 Att bluffa är väldigt i lag med oddsen. Säg att vi har en pot på $50. Jag bluffar, och bettar $50 till. Om tomten lägger sig mer än 50% av gångerna är min bluff +EV. En bluff på $25 kräver bara att tomten lägger sig lite oftare än var fjärde gång, en bluff på $100 kräver att han lägger ner oftare än 3 av 4 gånger osv... Citera
Nusseman Postad 15 Juni , 2004 Rapport Postad 15 Juni , 2004 sen är det väldigt lätt att överspela 10-10... Ja, men tycker du verkligen att jag gjorde det här? Jag menar om jag har en näst intill 100%-ig read på att freeman bara synar med oparade kort preflopp och bara synar med en draghand eller lägsta paret på floppen (något som visade sig stämma väldigt bra, jag har fler exempel på det), ska jag verkligen vara orolig för nian på turn? Ok att han kan ha A2 och K2 eller typ K9 eller 89 för hålstegen, men 92 det kan jag inte sätta honom på där, kan du? Eftersom jag hade TT känns inte KT eller 8T speciellt troligt heller, så stegdraget kan jag inte vara rädd för. Citera
Lapdance Postad 15 Juni , 2004 Rapport Postad 15 Juni , 2004 nej det gjorde du nog inte. jag tror du spelade helt rätt. men ibland torskar man ändå. tråkigt att svälja men så är det. har spelat många hem-tourneys nu och fått lära mig det den hårda vägen Citera
Nusseman Postad 15 Juni , 2004 Rapport Postad 15 Juni , 2004 nej det gjorde du nog inte. jag tror du spelade helt rätt. men ibland torskar man ändå. tråkigt att svälja men så är det. Jepp, men man får se det positivt. Nu har jag ju iaf torskat mot montana banana det kan ju inte alla skryta med direkt! Citera
Lapdance Postad 15 Juni , 2004 Rapport Postad 15 Juni , 2004 ne så nu växer det bananer i montaner öhm eller nått Citera
freeman Postad 15 Juni , 2004 Författare Rapport Postad 15 Juni , 2004 Jag tror freeman har lärt sig lite poker av trefaldige WPT mästaren Gus Hansen . Han har inte oddsen att spela händerna pre-flop och hans pre-flop spel kan se väldigt dåligt och ultraloose ut, men det har en baktanke. Eftersom han är så duktig på postflop spelet kan ha spela lite trashhands. Vem som sett Gus Hansen på WPT har inte funderat på vad karln gör när han spelar??? 2,9 off kan vara en bra Gus-hand Ändå klampar han in i WPT Walk of Fame. Är det bara tur då eller? 8) GUS är faktiskt en av mina idoler =) mvh freeman aka montana banana Citera
freeman Postad 15 Juni , 2004 Författare Rapport Postad 15 Juni , 2004 sen är det väldigt lätt att överspela 10-10... Ja, men tycker du verkligen att jag gjorde det här? Jag menar om jag har en näst intill 100%-ig read på att freeman bara synar med oparade kort preflopp och bara synar med en draghand eller lägsta paret på floppen (något som visade sig stämma väldigt bra, jag har fler exempel på det), ska jag verkligen vara orolig för nian på turn? Ok att han kan ha A2 och K2 eller typ K9 eller 89 för hålstegen, men 92 det kan jag inte sätta honom på där, kan du? Eftersom jag hade TT känns inte KT eller 8T speciellt troligt heller, så stegdraget kan jag inte vara rädd för. om du har HH kan du posta min K-7 hand? och min 7-8 hand mvh freeman Citera
freeman Postad 15 Juni , 2004 Författare Rapport Postad 15 Juni , 2004 all vinnade händer är väl en bra hand.. eller har jag missupfattat något Citera
freeman Postad 15 Juni , 2004 Författare Rapport Postad 15 Juni , 2004 väntar fortfarade på HH ifrån 24 Citera
Trolldeg Postad 15 Juni , 2004 Rapport Postad 15 Juni , 2004 all vinnade händer är väl en bra hand.. eller har jag missupfattat något Kasta inte sten i ett glashus Citera
freeman Postad 15 Juni , 2004 Författare Rapport Postad 15 Juni , 2004 all vinnade händer är väl en bra hand.. eller har jag missupfattat något Kasta inte sten i ett glashus ops.. sorry Citera
Nusseman Postad 20 Juni , 2004 Rapport Postad 20 Juni , 2004 Freeman, så här spelar man 92o: Game # 008,597,996 - Texas Hold'em Pot Limit $ 0.25/0.50 - Table "Dublin" Game ended Sunday 2004-Jun-20 7:27:06 PM GMT Players: Skutt ($23.00 in seat 1) Nusseman ($48.50 in seat 2) fzappa ($31.50 in seat 3) TBM007 ($21.00 in seat 4) mazza ($46.50 in seat 5) CR33P ($28.50 in seat 6) MRSkanke ($10.50 in seat 7) nesquik ($40.00 in seat 8) Pokerboy ($39.50 in seat 9) Dealer: Nusseman Small Blind: fzappa ($0.25) Big Blind: TBM007 ($0.50) Nusseman was dealt: 9d - 2c mazza Fold CR33P Fold MRSkanke Fold nesquik Fold Pokerboy Fold Skutt Fold Nusseman Raise ($1.75) fzappa Fold TBM007 Fold Nusseman Payback ($1.25) Nusseman didn't show hand Nusseman wins: $1.25 Citera
freeman Postad 20 Juni , 2004 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2004 jag gjorde något liknade på tuneringen.. raisade bb en callade... flopp.. inte ett kort som passade 9-2 raisade mer... fold 8) Citera
Nusseman Postad 20 Juni , 2004 Rapport Postad 20 Juni , 2004 Perfekt, det är ju så man ska spela Citera
devalanteriel Postad 21 Juni , 2004 Rapport Postad 21 Juni , 2004 Behöver ni verkligen fler bevis på att 92o är en bra hand? Citera
martenmania Postad 23 Juni , 2004 Rapport Postad 23 Juni , 2004 I Championship No-Limit & Pot-limit Hold'em (Cloutier / McEvoy) står följande på sidorna 105-106: I once played a tournament in which I had lost a couple of big pots. We were down to seven-handed play, the antes were $300 and the blinds were $1.000-$2.000. I had $8.000 in chips and it was costing me $5.100 a round to play. I held a 9-2 offsuit. The action was passed all the way around to the button, who held A-J. He raised and moved me all-in. My only hope in playing the hand was that I had live cards against an ace or a king because with five cards to come, I was only a 2-to-1 dog with any two live cards. I won the hand, and pretty soon I had $70.000 in chips. Citera
liggat Postad 23 Juni , 2004 Rapport Postad 23 Juni , 2004 men nu var det väl så att freeman var chipleader och inte på väg att droppa ur gejmet 8) Citera
freeman Postad 25 Juni , 2004 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2004 http://eggis.homeip.net/9-2.jpg kunde fan inte låta bli och vad kommer på bordet mvh freeman Citera
Recommended Posts