mpee Postad 10 Oktober , 2007 Rapport Postad 10 Oktober , 2007 Efter en badstreak på ca 30k händer valde jag att försöka bryta mönstret och börja lira NLFR ett tag. Detta har gått väldigt bra och jag har plussat fint. Dock känner jag mig väldigt vilsen i många situationer då det var väldigt länge sedan jag huserade på dessa bord. Tänkte först posta min PO-statesik för att förhoppningsvis få lite feedback. Har dock bara ca7k händer(NL100)men det ger ju ändå ett sken av min spelstil. Vol. Put $ In Pot 11.5% Pre.flop Raise 6.5% Aggr. Factor 1.9 Funderar mest på om statsen på Pre.flop Raise och Aggr. Factorn är alldeles för låga, fick mig en chock när jag upptäckte detta. Kanske ska tilläga att jag 9-tablar så det leder väl till ett lite tightare spel helt naturligt. Lirar väldigt tight dem första 4 poseioner och raisar bara(?) 1010+ AQ+ KQs, ser detta OK ut eller ska jag öppna med flera händer? Sen en sista fråga om hur man ska spela mellan pockets och låga pockets först in från tidig position. Hittills har jag haft som standard dom 4 första posetionerna att folda 22-55 och limpa 66-99. Funkar denna linje eller förtjänar man piskstraff om man limpar t.ex 77 ung? Hoppas på några vettiga svar. Citera
Inicius_ Postad 11 Oktober , 2007 Rapport Postad 11 Oktober , 2007 Nu spelar jag visserligen inte fullring själv, men någon typ av svar kan jag ju gissa mig till... Räknar jag inte helt galet så motsvarar väl de där siffrorna ungefär 19/11 på ett 6-max bord. Jag tycker det är för tight, men det är väl lite av en smaksak. Hur som helst så är det väldigt passivt för att vara såpass tight, både vad gäller agg.faktor och PFR... 13/10 eller något liknande känns vettigare om man nu ska spela tight. Det motsvarar ca 22/17 på 6-max och är långt ifrån löst eller överaggressivt. Sedan tycker jag inte du ska klumpa ihop de tidiga positionerna i "de 4 första". Det är en väldig skillnad mellan UTG och UTG+3. Har du säg 7% VPIP UTG så tycker iallafall jag att du bör dra dig mot 10% i UTG+3, t.ex. Baserat på matematiken om hur många som agerar efter dig. Kan ju vara svårt att följa i praktiken, men man kan ju alltid försöka skilja positionerna åt, åtminstone parvis fram till CO. Hur man spelar låga pockets i tidig position på fullring kan jag inte ge nåt bra svar på, men raise/fold är säkert en bra strategi även där, annars bör du väl helst balansera dina limpar med lite SCs, någon AQ/AK och något högt pp. Att sitta med en HD bestående av 66-99 alltid när man limpar låter inte särskilt vettigt. Citera
mpee Postad 11 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2007 Håller med dig i allt du säger. Efter jag skrev mitt inlägg så kikade jag på ett par cardrunners filmer om NLFR100 som gav mig väldigt mycket. Dock rekomenderade SixPeppers att man mycket väl kan ligga på preflops raise på upp mot 20, vilket dock känns lite overkill, åtminstonde när man 9-tablar. Men jag ska försöka mig på en aggresivare bana. Antar att po/pt är extra viktigt för just fullring för man kan verkligen hitta lämpligt folk att raisa upp löst, vissa sitter med 6/2/1 efter 1000 händer. Angående låga pockets så ska jag också börja anamma fold/raise från tidig pos. Fick mig ett skratt och en tankeställare när du dissade min HD för limpade händer utg. Vore intressant om regulars på snarlik nivå kan posta sina stats här. Har iof för mig att det redan finns en "posta din pt/po statestik-tråd" någonstans, får väl ta och leta upp den. Citera
Recommended Posts