scyns Postad 9 Oktober , 2007 Rapport Postad 9 Oktober , 2007 Hejsan, har skulkat detta forum i ett års tid utan att post'a. Dock så känner jag att det är dags nu. Min karriär startade i sept förra året, då jag lyckades grinda mig från $50 till $700 på en månad ca. Tog tyvärr ut allting av personliga skäl, men har väl lagt in några hundralappar lite här och där i efterhand. Tyvärr kan jag bara ge er stats på ca800 händer, men en kvalificerad gissning borde väl någon av er kunna ge mig? Har spelat i snart 24timmar med en kort sovpaus på 3timmar. ' Jag spelar förövrigt på SVS atm. Spelade händer: 800 Vunna händer: 124 av 800 Sedda floppar: 316 av 800 Vunna utan visning: 99 av 124 Vunna om sedd flopp: 94 av 316 Vunna efter visning: 25 av 112 Jag spelar 2x 0.5sek /1sek fullring bord åt gången(max buyin), hade även tänkt att posta lite HH's osv. Nog om det nu... Att posta HH's med händer som man anser vara lite av problemhänder borde väl vara bland de bättre sätten man gå tillväga för att blir en bättre spelare? Det råkar inte finnas någon typ av program som snabbt kan konvertera HH's från svs till pf.nu t.ex? Nåja, jag ser denna post mer som en introduktion än något annat. Citera
Patfor Postad 9 Oktober , 2007 Rapport Postad 9 Oktober , 2007 Jag spelar förövrigt på SVS atm. Spelade händer: 800 Vunna händer: 124 av 800 Sedda floppar: 316 av 800 Vunna utan visning: 99 av 124 Vunna om sedd flopp: 94 av 316 Vunna efter visning: 25 av 112 Hög flop% för att vara FR, visserligen är dom här borden vanligtvis lösa med en flop% på över 50%. Jag personligen förordar nog att du försöker minska ner antalet startänder så du ligger runt, eller t.o.m under, 30% i sedda floppar. Lycka till med ditt spel! /Patfor Citera
Henke-Jo Postad 9 Oktober , 2007 Rapport Postad 9 Oktober , 2007 ja du bör spela mindre händer jag spelar ca 15-20 % på Fr Citera
scyns Postad 9 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 9 Oktober , 2007 Tack för svaren, antar att det är tillbaka till skolbänken som gäller då Citera
methodmats Postad 9 Oktober , 2007 Rapport Postad 9 Oktober , 2007 Tips 1: spela inte 24 timmars sessioner. Tips 2: ska du nu ofta spela 24 timmars sessioner, spela på en sida med rake-back. Citera
strater Postad 9 Oktober , 2007 Rapport Postad 9 Oktober , 2007 Tips 1: spela inte 24 timmars sessioner. Tips 2: ska du nu ofta spela 24 timmars sessioner, spela på en sida med rake-back. hmm, raken standard på lågnivå=5% väl, å på svs 2.5%? så rakeback sida eller svs kan ju kvitta. (är dock osäker på lågnivå rake) Citera
methodmats Postad 9 Oktober , 2007 Rapport Postad 9 Oktober , 2007 Spelar NL20 och fick förra månaden en rakeback på $170 vilket jag tyckte var roligt. Speciellt eftersom jag bara lagt in $140 på siten. Kan nog vara ett välkommet tillskott för nybörjaren som försöker bygga rulle. Citera
gregcadillac Postad 9 Oktober , 2007 Rapport Postad 9 Oktober , 2007 2 fullring i 24h, hur kan man inte tröttna efter 2 varv:roll: Citera
Patfor Postad 11 Oktober , 2007 Rapport Postad 11 Oktober , 2007 hmm, raken standard på lågnivå=5% väl, å på svs 2.5%? så rakeback sida eller svs kan ju kvitta. (är dock osäker på lågnivå rake) Rätt vad gäller rakenivå. Tror mer på SvS:s system då spelarna får behålla mer pengar i rullen pga mindre rake, alltså bör det finnas mer pengar att vinna från folk! David Sklansky har skrivit en bok som heter "No Limit Holdém, teori och praktik" som ger riktigt bra starthandstips ur olika positioner. Håller man sig till den så landar man på strax över 20% i sedda floppar och då går det nästan inte att misslyckas med att vinna pengar på SvS FR O,5/1. Missa inte att spela fredag- och lördagnätter, sjukt löst spel och enorma potter på många bord. Se bara till att ha rulle för "eventuella" utdragningar! /Patfor Citera
Recommended Posts