skalle88 Postad 12 Oktober , 2007 Rapport Postad 12 Oktober , 2007 hehe, grund stack är ett bra argument, men överdriver du inte lite med dålig sömn osv? Kan du tänka dig c/c med någon hand överhuvudtaget, eller är det fritt fram att ta potten om du checkar? Om ja, hur skall den handen se ut enligt dig? Brädan måste vara mkt torrare och inte på en sån här låg nivå + gärna djupare och en aggressiv Fi. Citera
_zed_ Postad 12 Oktober , 2007 Rapport Postad 12 Oktober , 2007 Att vi vill ge Fi nåt att stoppa in pengar med som vi slår oroar jag mig inte för i mitt spel eftersom Fi nog kan hitta hjältesynen med lite allt möjligt här mot mig. Har man dock spelat konservativt själv blir det svårare antar jag. Så klart påverkar det vilken spelstil spelstil man har, och det är nog så att du har en aggresiv spelstil vilket gör att ett bet blir självklart. Men hur man kan vara commitad på floppen, beta turn och sedan vika kan jag inte förstå... Tror inte jag kan dissekera denna hand mer... Citera
bananuz Postad 12 Oktober , 2007 Rapport Postad 12 Oktober , 2007 Jag är säker på att du kommer på svaret innan jag hinner posta det om du tänker lite.Nej. Upplys mig med din vishet. Citera
skalle88 Postad 13 Oktober , 2007 Rapport Postad 13 Oktober , 2007 Nej. Upplys mig med din vishet. Pottens storlek i förhållande till Fi's stack. Fi synade floppen. Det finns inget bättre altenatvi än att commita. Mot en superpassiv nit hade det gått att c/f turn eventuellt. Citera
bananuz Postad 13 Oktober , 2007 Rapport Postad 13 Oktober , 2007 Pottens storlek i förhållande till Fi's stack.Fi synade floppen. Det finns inget bättre altenatvi än att commita. Mot en superpassiv nit hade det gått att c/f turn eventuellt. Fi har tre gånger så mycket i sin stack och vi pottbinder oss bara om vi betar, frånsett att fi är extremlös/fiskig och har allsköns skräp med i sin range - då kan jag möjligen se mig committad oavsett eftersom vi oftast ligger så långt före, men nån sån read har vi inte. Hur hade fi spelat i position med färdig flush mot oss som uppenbarligen har ngt bra för att få ut så mycket som möjligt? Citera
strater Postad 13 Oktober , 2007 Rapport Postad 13 Oktober , 2007 en färdig flush?? är väl totalt värdelöst att slowplaya en färdig flush på den brädan mot en re-raise pre??? en miljon kort som kan skrämma iväg hans qq/aa?? Citera
bananuz Postad 13 Oktober , 2007 Rapport Postad 13 Oktober , 2007 en färdig flush?? är väl totalt värdelöst att slowplaya en färdig flush på den brädan mot en re-raise pre??? en miljon kort som kan skrämma iväg hans qq/aa??I ljuset av dom som vill panga på på turn och pottbinda sig för att skydda sin hand med tanke på att fi bara synat floppen sig är det väl alldeles lysande att slowspela A-flushen? Men det finns ju också andra händer som slår oss. Citera
skalle88 Postad 13 Oktober , 2007 Rapport Postad 13 Oktober , 2007 Fi har tre gånger så mycket i sin stack och vi pottbinder oss bara om vi betar, frånsett att fi är extremlös/fiskig och har allsköns skräp med i sin range - då kan jag möjligen se mig committad oavsett eftersom vi oftast ligger så långt före, men nån sån read har vi inte. Hur hade fi spelat i position med färdig flush mot oss som uppenbarligen har ngt bra för att få ut så mycket som möjligt? Testa att lämna PF.nu i 10 minuter och spela ett par händer på NL50 istället. Allvarligt talat så blir jag nästintill förbannad av ditt stubbresonemang eftersom det är så löjligt feltänkt rakt igenom och du vill inte inse det. Är du ny som pokerspelare eller bara dålig så var inte dryg och be om "min visdom" och skit utan lägg ner den sarkastiska stilen och lyssna ett tag så kanske du kan dryga ut studiebidraget lite. Citera
strater Postad 13 Oktober , 2007 Rapport Postad 13 Oktober , 2007 I ljuset av dom som vill panga på på turn och pottbinda sig för att skydda sin hand med tanke på att fi bara synat floppen sig är det väl alldeles lysande att slowspela A-flushen? Men det finns ju också andra händer som slår oss. turn blankade (nästan, nånstans i mitten av korten man ville se)... Citera
bananuz Postad 13 Oktober , 2007 Rapport Postad 13 Oktober , 2007 Testa att lämna PF.nu i 10 minuter och spela ett par händer på NL50 istället. Allvarligt talat så blir jag nästintill förbannad av ditt stubbresonemang eftersom det är så löjligt feltänkt rakt igenom och du vill inte inse det. Är du ny som pokerspelare eller bara dålig så var inte dryg och be om "min visdom" och skit utan lägg ner den sarkastiska stilen och lyssna ett tag så kanske du kan dryga ut studiebidraget lite. Studiebidrag var rätt länge sen man hade och ekonomin behöver för övrigt inte drygas ut... Du snackar sarkastisk? Den kom från rätt person... Du utgår ju hela tiden från att du har rätt och när nån ber dig förklara hur du menar svarar du med "tänk efter så kommer du nog på det" eller "det säger sig väl självt?" eller liknande. Du står ju för själva innebörden av sarkastisk + att du uppenbarligen inte alls tål att bli ifrågasatt. Citera
bananuz Postad 13 Oktober , 2007 Rapport Postad 13 Oktober , 2007 turn blankade (nästan, nånstans i mitten av korten man ville se)...Jag tycker turnkortet är sådär, det är inte jättedåligt. Nåt halvtaskigt kombodrag satt + fiskigt spelad J9 fick tvåpar. Jag checkar ändå turn. Citera
skalle88 Postad 14 Oktober , 2007 Rapport Postad 14 Oktober , 2007 Studiebidrag var rätt länge sen man hade och ekonomin behöver för övrigt inte drygas ut... Du snackar sarkastisk? Den kom från rätt person... Du utgår ju hela tiden från att du har rätt och när nån ber dig förklara hur du menar svarar du med "tänk efter så kommer du nog på det" eller "det säger sig väl självt?" eller liknande. Du står ju för själva innebörden av sarkastisk + att du uppenbarligen inte alls tål att bli ifrågasatt. Kul att höra att det ekonomin är bra. Anledningen till att jag ber dig tänka själv är att jag inte ska behöva förklara för dig. 1. Sätt upp HD på Hero och Fi. 2. Jämför grundligt vilka alternativ du har och välj det bättre. Allt jag tvingas säga igen står redan i tråden och det som inte står det kan vilken neandertalare som helst räkna ut själv på ett par minuter max. Felet du bla gör är att ge Fi's HD alldeles för mkt credit (särskilt på denna nivån) och ger Fi som spelare för mkt credit. Han har förmodligen en hel del ensamma J i sin HD som KJ, AJ, QJ och TJ och en del mellan PP som missade plus en hel del Ah och liknande. Jag säger inte att vi alltid leder här men vi leder tillräckligt ofta för att vara tvunga att checka. Försök tänka över allt som kan hända om du checkar turn. Vill du förresten c/f eller c/c? Citera
bananuz Postad 14 Oktober , 2007 Rapport Postad 14 Oktober , 2007 Kul att höra att det ekonomin är bra. Anledningen till att jag ber dig tänka själv är att jag inte ska behöva förklara för dig. 1. Sätt upp HD på Hero och Fi. 2. Jämför grundligt vilka alternativ du har och välj det bättre. Allt jag tvingas säga igen står redan i tråden och det som inte står det kan vilken neandertalare som helst räkna ut själv på ett par minuter max. Felet du bla gör är att ge Fi's HD alldeles för mkt credit (särskilt på denna nivån) och ger Fi som spelare för mkt credit. Han har förmodligen en hel del ensamma J i sin HD som KJ, AJ, QJ och TJ och en del mellan PP som missade plus en hel del Ah och liknande. Jag säger inte att vi alltid leder här men vi leder tillräckligt ofta för att vara tvunga att checka. Försök tänka över allt som kan hända om du checkar turn. Vill du förresten c/f eller c/c? Det är möjligt att jag ger fi alldeles för mkt credit, ja. Men utan read har jag ingen aning om var jag står i handen och risken är stor att jag drar dött eller ligger väldigt långt efter. De lägen då vi leder stort är å andra sidan väldigt få. Med 6,5 inne och fi har 18 kvar tycker jag inte vi är pottbundna (du får gärna förklara igen varför du anser det), med en bet pottbinder vi oss dock definitivt och jag har ingen lust att spela för stacken i ett sånt läge. Jag checksynar, viker dock för stora bet/push. Risken är givetvis stor att man blir exploaterad och utpushad av bluffar/semibluffar, men jag tycker fördelarna väger över. Citera
Recommended Posts