Gå till innehåll

ivey deathmatch vad är det som är i görningen.


hampulito

Recommended Posts

FinddaGrind (sägs vara Patrick Antonuis) spelar nu HU mot Phil på bordet "Thunderdome" 500/1000 Plo

 

Dock så sitter Phil ute efter denna:

 

 

Full Tilt Poker Game #3821729345: Table Ivey Thunderdome - $500/$1000 - Pot Limit Omaha Hi - 9:38:06 ET - 2007/10/11

Seat 1: Phil Ivey ($101,499)

Seat 2: FinddaGrind ($98,498.50)

FinddaGrind posts the small blind of $500

Phil Ivey posts the big blind of $1,000

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

FinddaGrind raises to $3,000

Phil Ivey calls $2,000

*** FLOP *** 2 of ClubsQueen of Hearts9 of Clubs

Phil Ivey checks

FinddaGrind bets $5,000

Phil Ivey calls $5,000

*** TURN *** 2 of ClubsQueen of Hearts9 of Clubs3 of Hearts

Phil Ivey checks

FinddaGrind has 15 seconds left to act

FinddaGrind bets $16,000

Phil Ivey raises to $64,000

FinddaGrind has 15 seconds left to act

FinddaGrind has requested TIME

FinddaGrind calls $48,000

*** RIVER *** 2 of ClubsQueen of Hearts9 of Clubs3 of Hearts9 of Hearts

Phil Ivey checks

FinddaGrind has 15 seconds left to act

FinddaGrind bets $26,498.50, and is all in

Phil Ivey has 15 seconds left to act

Phil Ivey calls $26,498.50

*** SHOW DOWN ***

FinddaGrind shows 7 of Hearts8 of HeartsJack of Hearts10 of Hearts a flush, Queen high

Phil Ivey mucks

FinddaGrind wins the pot ($196,996.50) with a flush, Queen high

*** SUMMARY ***

Total pot $196,997 | Rake $0.50

Board: 2 of ClubsQueen of Hearts9 of Clubs3 of Hearts9 of Hearts

Seat 1: Phil Ivey (big blind) mucked

Seat 2: FinddaGrind (small blind) collected ($196,996.50)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker det är oetiskt att Full Tilt att ge Ivey de enda specialborden på de här nivåerna?

 

Det gör ju trots allt att det bara är han som får spela HU mot skottgalna fiskar för 500-1000 medan alla andra spelare bara får nöja sig med att spela mot honom eller ingen alls. Så om det kommer någon snubbe som vill droppa några hundratusen på jättehögt HU-spel så får Ivey honom automatiskt.

 

Ta exemplet när Bill Gates hittar poker och vill spela 500-1k och därmed bara spelar med Ivey.

 

Värdet på en given nivå blir ju alltid skadat när det finns en högre nivå, och det är väl helt ok, men inte om det är en person som har monopol på den högre nivån.

 

Det stör mig alltså inte särskilt att de har så här högt spel, men jag tycker det är principiellt väldigt dåligt att de begränsar det till en person och då en delägare i siten. Att ge spelmässiga fördelar till sådana personer ser bara så illa ut.

 

För ett exempel på varför det är oetiskt så är det ju bara att tänka sig att en site bara låter en viss spelare starta bord över 3-6, så att det är helt upp till honom vilka som får spela högre och alla andra begränsas i insatser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker det är oetiskt att Full Tilt att ge Ivey de enda specialborden på de här nivåerna?

 

Det gör ju trots allt att det bara är han som får spela HU mot skottgalna fiskar för 500-1000 medan alla andra spelare bara får nöja sig med att spela mot honom eller ingen alls. Så om det kommer någon snubbe som vill droppa några hundratusen på jättehögt HU-spel så får Ivey honom automatiskt.

 

Ta exemplet när Bill Gates hittar poker och vill spela 500-1k och därmed bara spelar med Ivey.

 

Värdet på en given nivå blir ju alltid skadat när det finns en högre nivå, och det är väl helt ok, men inte om det är en person som har monopol på den högre nivån.

 

Det stör mig alltså inte särskilt att de har så här högt spel, men jag tycker det är principiellt väldigt dåligt att de begränsar det till en person och då en delägare i siten. Att ge spelmässiga fördelar till sådana personer ser bara så illa ut.

 

För ett exempel på varför det är oetiskt så är det ju bara att tänka sig att en site bara låter en viss spelare starta bord över 3-6, så att det är helt upp till honom vilka som får spela högre och alla andra begränsas i insatser.

 

Indeed.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...