Gå till innehåll

Varför så många obehöriga


sharken

Recommended Posts

...men å andra sidan verkar ju frirullarna och inköpen, speciellt frirullerna på Aftonbladet vara helt fritt fram för danskar, norrmän, tyskar, hollländare,finländare , belagre, fransmän, engelsmän + å faen vet om det inte gäller alla kontineternas pokerspelare...trots att det står "Swedish players".........

 

Intresant att höra hur det här kan komma sig av representanten för Poker Stars här på furumet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...men å andra sidan verkar ju frirullarna och inköpen, speciellt frirullerna på Aftonbladet vara helt fritt fram för danskar, norrmän, tyskar, hollländare,finländare , belagre, fransmän, engelsmän + å faen vet om det inte gäller alla kontineternas pokerspelare...trots att det står "Swedish players".........

 

Intresant att höra hur det här kan komma sig av representanten för Poker Stars här på furumet?

 

Kollade snabbt igenom typ topp 200 i den som pågår nu och såg bara svenskar. Man kan vara svensk och ändra stad till typ "Moscow". Stars ser ändå att du är svensk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efterhand som vi har startat fler och fler freerolls som är specifika för olika länder eller regioner, så har det också blivit mer och mer populärt att på ett eller annat sätt registrera sig i dessa turneringar trots att man inte kommer från landet/området ifråga.

 

Vi ser över våra rutiner gällande detta för närvarande, och åtgärder kommer att vidtas för att förhindra att detta sker i framtiden. Tills vidare så kan ni skriva till support@pokerstars.com och rapportera spelare som ser ut att inte höra hemma i dessa turneringar, så kommer vi att undersöka dem och vidta åtgärder (vi genomför också kontroller på egen hand för närvarande).

 

Jag kan tillägga att om en obehörig spelare skulle vinna pengar i en sådan här turnering så kommer de med största sannolikhet att fångas upp av våra säkerhetskontroller när denne försöker casha ut eller föra över vinsterna. Dock så är det såklart fortfarande ett problem att de deltar från första början, och vi ser som sagt över hur detta ska förhindras.

 

Martin K

PokerStars Kundtjänst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag kan tillägga att om en obehörig spelare skulle vinna pengar i en sådan här turnering så kommer de med största sannolikhet att fångas upp av våra säkerhetskontroller

Martin K

PokerStars Kundtjänst

 

 

Lol, det är våran marknad, dina ord är väl inget annat än svammel. Man kan väl för faen casha ut allt från stars och satsa på nätverk som inte skickar en svammeljöns att yttra sig i detta forum. Tomma ord utan trovärdighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, det är våran marknad, dina ord är väl inget annat än svammel. Man kan väl för faen casha ut allt från stars och satsa på nätverk som inte skickar en svammeljöns att yttra sig i detta forum. Tomma ord utan trovärdighet.

 

Utveckla gärna vad det är som är svammel och inte trovärdigt.

 

(EDIT: Det du citerar är ren fakta, du kanske syftade på något annat av det jag skrev?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni har frågor eller synpunkter är det ju bra att ni uttrycker dessa. Men se till att göra det på ett sätt så att det inte framställs som totalt negativt. Det är ju inte direkt så att man hamnar högst upp på priolistan när man spottar ut det man har att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursprungligen postat av PokerStars_Martin

 

Jag kan tillägga att om en obehörig spelare skulle vinna pengar i en sådan här turnering så kommer de med största sannolikhet att fångas upp av våra säkerhetskontroller

Martin K

PokerStars Kundtjänst

 

 

Lol, det är våran marknad, dina ord är väl inget annat än svammel. Man kan väl för faen casha ut allt från stars och satsa på nätverk som inte skickar en svammeljöns att yttra sig i detta forum. Tomma ord utan trovärdighet.

 

Det där var lågt av dig, "AAisking" .:shock:..t.o.m lägre än Glocalnet ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efterhand som vi har startat fler och fler freerolls som är specifika för olika länder eller regioner, så har det också blivit mer och mer populärt att på ett eller annat sätt registrera sig i dessa turneringar trots att man inte kommer från landet/området ifråga.

 

Vi ser över våra rutiner gällande detta för närvarande, och åtgärder kommer att vidtas för att förhindra att detta sker i framtiden. Tills vidare så kan ni skriva till support@pokerstars.com och rapportera spelare som ser ut att inte höra hemma i dessa turneringar, så kommer vi att undersöka dem och vidta åtgärder (vi genomför också kontroller på egen hand för närvarande).

 

Jag kan tillägga att om en obehörig spelare skulle vinna pengar i en sådan här turnering så kommer de med största sannolikhet att fångas upp av våra säkerhetskontroller när denne försöker casha ut eller föra över vinsterna. Dock så är det såklart fortfarande ett problem att de deltar från första början, och vi ser som sagt över hur detta ska förhindras.

 

Martin K

PokerStars Kundtjänst

 

Tack för svaret det uppskattar jag verkligen, kan åxå tala om att jag snackade med en icke Svensk kille på chatten och frågade vad han hade där att göra för han kunnde ju inte vinna några pengar, svaret jag fick var:

"Bra träning"

En ganska enkel grej att göra är ju att lägga en text vid registrering att inga prispengar betalas ut till icke Svenska spelare eller det landet det gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret det uppskattar jag verkligen, kan åxå tala om att jag snackade med en icke Svensk kille på chatten och frågade vad han hade där att göra för han kunnde ju inte vinna några pengar, svaret jag fick var:

"Bra träning"

En ganska enkel grej att göra är ju att lägga en text vid registrering att inga prispengar betalas ut till icke Svenska spelare eller det landet det gäller.

 

Tack för förslaget, jag har vidarebefordrat det till de som är ansvariga för turneringarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I rimlighetens namn borde ju då personer som faller utanför prispengarna och är behörig i stället få de pengar som obehöriga som placerar sig på prisplats...

 

Att flytta upp andra spelare i resultatlistan när en obehörig spelare diskvalificeras är helt klart ett rimligt förslag. Vi diskuterar för närvarande hur detta ska lösas på bästa sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för förslaget, jag har vidarebefordrat det till de som är ansvariga för turneringarna.

 

Har en liten fråga till "PokerStars Martin"

 

Har inte Aftonbladet samma lands-ipskydd som sin danska kollega "Esktrabladet" har på sina turneringar för danskreg, spelare ?

 

Tycker det verkar som Aftonbladet har bra mycket mer obehöriga på sina turneringar om man jämnför dessa 2 turneringar - detta efter en snabbkoll i anmälningslistorna i resp turneringar.

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte Aftonbladet samma lands-ipskydd som sin danska kollega "Esktrabladet" har på sina turneringar för danskreg, spelare ?

 

Tycker det verkar som Aftonbladet har bra mycket mer obehöriga på sina turneringar om man jämnför dessa 2 turneringar - detta efter en snabbkoll i anmälningslistorna i resp turneringar.

 

Det är samma procedurer för alla våra landsspecifika turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efterhand som vi har startat fler och fler freerolls som är specifika för olika länder eller regioner, så har det också blivit mer och mer populärt att på ett eller annat sätt registrera sig i dessa turneringar trots att man inte kommer från landet/området ifråga.

 

Jag önskar frirullar hos pokerstars med prispengar för oss som bor i Frankrike!

 

Tackar på förhand!

 

PS. Jag är en svensk från Sverige, men bor i Frankrike.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag önskar frirullar hos pokerstars med prispengar för oss som bor i Frankrike!

 

Tackar på förhand!

 

PS. Jag är en svensk från Sverige, men bor i Frankrike.

 

Ja, vad är det som hindra dig från att vara med då på den vanliga frirullen ex idag då !??

Har väl inget med att du är svensk och bor i Frankrike - handlar ju bara om var du vill vara lands registerad - bara att bestämma sig....och 1 konto per person hos Pokerstars, det kanske du har läst och är medveten om.

 

Det fattar du nog själv om vad det hela går ut på innerst inne - och varför framställa sig korkad !?

 

Eller känner du dig så speciell att du vill ha en egen frirulle...och spela mot dig själv ?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, vad är det som hindra dig från att vara med då på den vanliga frirullen ex idag då !??

 

Vilken frirulle kallar du den vanliga frirullen på pokerstars???

Hubble's NL Hold'em Freeroll eller vadå? Eller FreePlay NLHE med play money?

Jag ser inga frirullar med dollar i potten där jag kan delta... Det blir protester med endast för svenska spelare, etc. Och det finns ingen frirulle för franska spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja de e ju synd.....inte lätt å va "fransman" ..Förslagsvis bör du gå till den franska tidningen Lé Figaro och begära att de sponsrar tuneringar med franc hos Pokerstars...precis som kollegorna Esktrabladet och Aftonbladet gör för sin läsare och landsmän...med både gratis entré och däremellan inköp för blott 100 cent...

 

För övrigt finns det väl massor av olika frirullar på Pokerstars om du vill ha dessa...även för svenska fransmän ...nät poker är väl inte förbjuden i Franrike som i USA, eller ?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MarX80 sluta va sånt fån och sätt in pengar instället för att dryga dej i en tråd där du bara mer och mer framstår som en...... snål whiner

 

Fån får du :twisted: vara själv - vad är det som gör dig till "hjälte " då ?!

Svenskfransmannen vill ju ha frirullar, så vad !? Och det finns inget som hindrar honom att vara med i de nuvarande frirullarna som b la Aftonbladet kör med ( undantag för vissa buy-in på 100 cent )

 

..och vad är det för fel med frirullar med högt värde !? Du deltar väl i pokerforum.nu frirullar som har ett lägre värde än ex Aftonbladets frirullar.

 

Nej god natt nu din dryga 08:a - sov gott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett problem till Poker Star Martin alla dessa sitting out vid borden, finns det ingen möjlighet att plocka bort dessa efter låt säja 2 blindsperioder, iriterande

när så där 35-40% och mer t.o.m av bordet inte är med från början gör ju spelet orättvist mot fulla bord?

 

Kan vi återgå till vad tråden är ämnad för utan att kasta skit på varandra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...