Orrarah Postad 7 Oktober , 2007 Rapport Postad 7 Oktober , 2007 Ingen read... Jobbigt... PokerStars Game #12492980240: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/07 - 15:47:22 (ET) Table 'Desdemona IV' 6-max Seat #3 is the button Seat 2: r4f43ll ($27.65 in chips) Seat 3: ManU-roma7-1 ($19.40 in chips) Seat 4: martinhal1 ($38 in chips) Seat 5: Robienjoow ($6.65 in chips) Seat 6: redscorpionx ($55.40 in chips) martinhal1: posts small blind $0.10 Robienjoow: posts big blind $0.25 *** HOLE CARDS *** Dealt to ManU-roma7-1 redscorpionx: folds r4f43ll: folds TheGinoB has returned ManU-roma7-1: raises $0.75 to $1 martinhal1: raises $2 to $3 Robienjoow: folds ManU-roma7-1: calls $2 *** FLOP *** martinhal1: bets $3.75 Citera
strater Postad 7 Oktober , 2007 Rapport Postad 7 Oktober , 2007 infohöj till 14 och folda mot omslag! nja, men såna här lägen är alltid jobbiga, beror ju på din spelstil och hur action i vanliga fall är vid bordet... utan någon vidare read blir det nog fold/call här för mig, låt han hänga sig dom gånger som kan ske och försök få något bättre humm på turn, inte commitad vid syn. Citera
Tottyville Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Strater du ger alltid ruttna råd. Har inte sett ett enda tips från dig som är rimligt. Kan du t.e.x. utveckla din sk. "infohöjning" här och varför den skulle vara bra. Berätta gärna för mig _När_ man Ska eller Bör infohöja... Mvh Citera
TheRotter Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 tror nog strater skämtade när pratade om infohöjningen.. själv tycker jag syn skulle vara ett bra spel och se vad som händer på turn Citera
ickash Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Började grinda på NL25 för 2 månader sedan, precis tagit mig upp till NL100. Eftersom jag är världsmästare på aldrig lyckas slänga toppair och överpocket på "ofarlig bräda" måste jag varna för att på NL25 reraisar folk _oftast_ inte på flop utan att ha träffat 2par, triss osv, speciellt inte en minireraise. Man måste ju calla betten iom storleken men vettetusan hur jag skulle agera turn. Känns ju verkligen som han har överpocket, men risken finns ju att det är 99 och 1010 bland annat, men inte jättevanligt att de de reraisar mini preflop med de händer, QQ, KK AA känns mer troligt. Citera
strater Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 tycker alltid mina råd är bra infohöjningen va dock givetvis lite ironi-råd, sry om det inte gick igenom... Citera
bananuz Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Iom att handen inte är 4bettad pre skulle jag spela för stacken här. Antingen höjer du 10 eller så synar du och höjer AI på turn. Citera
_mowmow Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Iom att handen inte är 4bettad pre skulle jag spela för stacken här. Antingen höjer du 10 eller så synar du och höjer AI på turn. och få syn av vad? Citera
Snabelguy Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Jag är inte så säker på att Hero leder här... Hade nog försökt hålla potten nere. ickash --- Var är minireraisen? Citera
brut Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Fi bör kunna ha ca AQ+, 99+. Kan vara ännu lösare också. Lite viktad mot pp om han CO-bettar relativt normalt. Som du ser kan du därför inte folda här. Normalt sett så är synen bättre än all in här enligt min mening mot genomsnittsspelaren. På turnen så foldar du om A kommer. Annars försöker du hamna all in mot honom. Kommer Q eller K så är det inte lika självklart vad som är rätt utan du får gå på den känsla du sitter inne med.(oftast är det rätt att folda även här pga många inte skjuter 2a skottet med så hög frekvens att du när detta händer leder>30% av gångerna) Citera
kausti Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Synar flopp, omvärderar turn. Slänger om han bettar alltför stort. Visst, han kan skjuta en andra gång med AK eller sämre, men när jag lirat NL20 (på B2B då) så skjuter fiskarna aldrig där. Finns nån enstaka, men oftast visar dom vilken hand dom har på turn. Citera
bananuz Postad 9 Oktober , 2007 Rapport Postad 9 Oktober , 2007 och få syn av vad?88-TT som committat sig. AA-QQ betalar jag av till. Men visst fan skulle ngn form av read/stats inte vara helt fel. Citera
brut Postad 9 Oktober , 2007 Rapport Postad 9 Oktober , 2007 Synar flopp, omvärderar turn. Slänger om han bettar alltför stort. Visst, han kan skjuta en andra gång med AK eller sämre, men när jag lirat NL20 (på B2B då) så skjuter fiskarna aldrig där. Finns nån enstaka, men oftast visar dom vilken hand dom har på turn. Du tror att EV för nedcheckningssekvensen>EV all in på floppen? EV för all in på flopp är ju rätt stort även om fi spelar perfekt mot oss. Ca 4$/hand får jag det till. I bland gör han fel här vilket ökar vårt EV ytterligare. Han kan inte veta (i genomsnitt alltså) exakt att han ska syna med JJ+. Därimot om han nu spelar "perfekt" mot ditt rek spelsätt så är det en katastrof för oss i och med att han i så fall bluffar bort oss eller drar ut så ofta att synen tom blir EV- Citera
ebisumaru Postad 9 Oktober , 2007 Rapport Postad 9 Oktober , 2007 Att 4-beta pre är vidrigt. Syna floppen och få in pengarna på typ alla turns som brut säger. För att kunna vika på turn behöver jag nån sorts read på spelaren. Citera
Recommended Posts