Pastafazool Postad 7 Oktober , 2007 Rapport Postad 7 Oktober , 2007 De som är riktigt kvicka har nog insett bara av att läsa rubriken att jag har run bad och är lite tiltad. Men det är en sak som stör mig ganska mycket just nu. Måste jag folda högsta par varje gång till en omslagning? För det har jag gjort över fyra-fem gånger på olika bord idag. Till slut fick jag nog och slog om en omslagning och fick såklart syn av trissen. Då hade jag högsta par. Sen kommer den här handen; PokerStars Game #12489725434: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50) - 2007/10/07 - 13:00:44 (ET)Table 'Baboquivari' 6-max Seat #4 is the button Seat 1: IfoolU ($93.25 in chips) Seat 2: ShinKaLon ($47.15 in chips) Seat 3: orjan ($26.35 in chips) Seat 4: adamo1 ($30.85 in chips) Seat 5: Flexfit_123 ($26 in chips) Seat 6: ALuckyFish ($59.40 in chips) Flexfit_123: posts small blind $0.25 ALuckyFish: posts big blind $0.50 *** HOLE CARDS *** Dealt to IfoolU IfoolU: raises $1.50 to $2 ShinKaLon: folds ShinKaLon leaves the table orjan: folds adamo1: calls $2 Flexfit_123: calls $1.75 ALuckyFish: folds *** FLOP *** Flexfit_123: checks IfoolU: bets $4 adamo1: raises $4 to $8 Flexfit_123: raises $16 to $24 and is all-in IfoolU: folds Sascha IIII joins the table at seat #2 adamo1: folds Flexfit_123 collected $25.20 from pot Det här må vara en självklar fold, men resten da? Ska man ALLTID folda till omslagningar? Jag vet att det är beroende read och normalt brukar inte min dag gå på det här sättet. Men idag har varit en hemsk dag och samtliga händer har sett ut sådär. Vad tycker ni? Jag funderar på att ta en rast från Pokern i några då jag spelar skit, kan inte sätta folk på händer just för tillfället (två i två sunday warmup kval, trea i två sunday million kval, A-K blir dödade mot Q-Q(sätter triss) osv osv osv). Citera
flyckten Postad 7 Oktober , 2007 Rapport Postad 7 Oktober , 2007 Självklar fold vet jag väl inte, underlättar självklart med någon read. Din raise på floppen är för liten, FI kanske tar den som svaghet och väljer att göra ett move på dig. A-K blir dödade mot Q-Q(sätter triss) AK leder inte över QQ preflop så du blir inte dödad av QQ, du lyckas bara inte dra ut. Citera
Nidson Postad 7 Oktober , 2007 Rapport Postad 7 Oktober , 2007 Du har haft osis, ta några dagar off. Citera
Fetto Postad 7 Oktober , 2007 Rapport Postad 7 Oktober , 2007 tycker inte flopbetten är för liten. Det är alltid lättare att släppa TPTK på en torr bräda... Citera
DrRoland Postad 7 Oktober , 2007 Rapport Postad 7 Oktober , 2007 Flexfit_123: checks IfoolU: bets $4 adamo1: raises $4 to $8 Uppenbarligen hade adamo skit, men det är ju inte så lätt att spela när trisskillen har folk som höjer åt honom. Citera
DocLame Postad 7 Oktober , 2007 Rapport Postad 7 Oktober , 2007 Mot raise och reraise på helt dragfri bräda är TPTK lättfoldat... WP. Citera
Pastafazool Postad 7 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2007 AK leder inte över QQ preflop så du blir inte dödad av QQ, du lyckas bara inte dra ut. Inte om jag sätter A på floppen. Du har haft osis, ta några dagar off. Aa får väl bli så. Det är illa när man får A-A och snabbt vill döda handen då man är rädd för att bli utdragen. Mot raise och reraise på helt dragfri bräda är TPTK lättfoldat... WP.. Tack, sånt man behöver höra när inget fungerar : Citera
strater Postad 7 Oktober , 2007 Rapport Postad 7 Oktober , 2007 nm, läste handen totalfel... ta ett break bara Citera
Ignatius Postad 7 Oktober , 2007 Rapport Postad 7 Oktober , 2007 Ska man ALLTID folda till omslagningar? Nej, t ex inte med grunda stackar om mot spelare som ofta slår om. Citera
Recommended Posts