Neuen Postad 7 Oktober , 2007 Rapport Postad 7 Oktober , 2007 2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) Plats 1: kjell2 (579.81) Plats 2: S2 (691.50) Plats 3: Bellouet (381.87) Plats 4: Neuen (645.10) Plats 5: gummianka1 (1270.30) kjell2 lägg LM 2.50 S2 lägg SM 5.00 ** Giv ** Neuen [Ek, Kh] *** Bet Runda 1 *** Bellouet Syna 5.00 Neuen Höj till 25.00 gummianka1 Lägg kjell2 Syna 25.00 S2 Syna 25.00 Bellouet Syna 25.00 *** Flop(Board): *** : [Dh, 3s, Eh] *** Bet Runda 2 *** kjell2 Passa S2 Satsa 40.00 Bellouet Lägg Neuen Höj till 150.00 kjell2 Lägg S2 All-in 666.50 Neuen ? Vad gör man i sånna här situationer, vet inte vad han kan ha i detta läget. Fi har inte spela så här aggressivt tidigare vad jag vet. Borde jag syna floppen istället för att slå om? och kan jag ens på nått sätt hitta en syn? Citera
Dead-Inside Postad 7 Oktober , 2007 Rapport Postad 7 Oktober , 2007 Utan fylleread är det en fold. QQ, AQ är väl de absolut troligaste händerna här, samt KhJh, JhTh och kanske KhKx som försöker få dig av ett A (Och lyckas). Du leder väl mot AJh men hur ofta trycker FI det här? 1%? Sista hand 33, skönt fold oavsett. Citera
zeb_sthlm Postad 7 Oktober , 2007 Rapport Postad 7 Oktober , 2007 Väldigt många gånger så har fi färgdrag här, en bra spelare har bättre,dvs tvåpar, set och vill det få se ut som ett färgdrag. På den här nivån skulle jag syna varje gång då jag anser det vara +ev i längden, dom gångar han har draget är det bara ducka och hoppas, dom gånger man är slagen får man ta. Citera
mpee Postad 7 Oktober , 2007 Rapport Postad 7 Oktober , 2007 Väldigt många gånger så har fi färgdrag här, en bra spelare har bättre,dvs tvåpar, set och vill det få se ut som ett färgdrag. På den här nivån skulle jag syna varje gång då jag anser det vara +ev i längden, dom gångar han har draget är det bara ducka och hoppas, dom gånger man är slagen får man ta. Synar vi bara på floppen vet vi inte alls vart vi står på turn om fi fortsätter bomba, vilket han bör göra med alla drag, set och 2par. Ska vi fortsätta syna och ge fan i att försvara våran hand? Sådant spel anser jag förtjänar många och dyra utdragningar. Givetvis är det en linje man kan följa ibland beroende på olika faktorer, men att rekomendera att ha detta som en standardlinje är bara helt ofantligt fiskigt. Edit: Kan ha missuppfattat ditt inlägg ser jag nu, men är inte säker. Citera
flyckten Postad 7 Oktober , 2007 Rapport Postad 7 Oktober , 2007 Synar vi bara på floppen vet vi inte alls vart vi står på turn om fi fortsätter bomba, vilket han bör göra med alla drag, set och 2par. Ska vi fortsätta syna och ge fan i att försvara våran hand? Svårt att göra annat än syna eller folda när FI går all in. Citera
Dead-Inside Postad 7 Oktober , 2007 Rapport Postad 7 Oktober , 2007 Väldigt många gånger så har fi färgdrag här, en bra spelare har bättre,dvs tvåpar, set och vill det få se ut som ett färgdrag. På den här nivån skulle jag syna varje gång då jag anser det vara +ev i längden, dom gångar han har draget är det bara ducka och hoppas, dom gånger man är slagen får man ta. Du utgår alltså ifrån att killen är en idiot? Citera
sturedenstore Postad 7 Oktober , 2007 Rapport Postad 7 Oktober , 2007 Tycker du spelar bra på flopp, nu är det bara att folda om du inte har en bra read. Citera
Recommended Posts