Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Lirade en session nu på morgonen, som vanligt spelades typ alla händer sig själva men fick trassel med en. Fi har satt sig vid bordet precis, men jag har spelat ca 300 händer mot honom innan över vilka han har 27/3,5/2. Han är enligt min pt en förlorande spelare, men det är ju som sagt bara över ca 300 händer.

BossMedia Game #465673640: Table Britta Turbo 34 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 06:55:40 - 2007/10/06

Seat 1: riverjack ($294.90)

Seat 2: pippski ($46.39)

Seat 3: oliviasfar ($352.00)

Seat 4: PAT_MAR ($43.28)

Seat 5: Berlan ($174.21)

Berlan posts the small blind of $1.00

riverjack posts the big blind of $2.00

PAT_MAR is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to riverjack 5 of Clubs5 of Diamonds

pippski folds

oliviasfar calls $2.00

PAT_MAR calls $2.00

Berlan calls $2.00

riverjack checks

*** FLOP *** 6 of Diamonds8 of Spades5 of Spades

Berlan checks

riverjack bets $7.00

oliviasfar calls $7.00

PAT_MAR folds

Berlan folds

*** TURN *** 6 of Diamonds8 of Spades5 of Spades2 of Hearts

riverjack bets $15.00

oliviasfar raises $30.00

riverjack calls $30.00

*** RIVER *** 6 of Diamonds8 of Spades5 of Spades2 of Hearts3 of Spades

riverjack checks

oliviasfar bets $88.00

riverjack ?

Vet inte om jag kanske borde dega turn fi kan ha absolut vad som helst men jag tycker det känns som 34 alt par+färgdrag. Några åsikter om mitt vektighta spel?

Postad

vad är frågan?.. kanske kunde bettat mer på flopp å turn för att skydda bättre men ja hade foldat den illa kvickt, färg, stegar å högre triss.. han satsar å höjer inte med något annat.. han hade nog dessutom checkat ner en triss

Postad
  gazzaflush säger:
Turn kan aldrig spelas såsom du gjorde i den här handen.

Såsom spelat så verkar det som att du tror du är slagen redan på turn, annars förstår jag inte varför du bara synar hans raise.

correct me if im wrong..

Synade för att jag anade att jag var slagen och ville omvärdera river. Känns som jag får dega om jag fyller på river, då parad bräda ofta inte spelar någon roll för fi. Om jag gör en till höjning på turn måste jag säga runt 120kr med ungefär samma summa bakom, ställer han blir jag tvungen att syna och har oftast sämst hand. Jag tycker att antingen syn turn eller tryck turn är bäst spel, men vet absolut inte bäst här det är bara min åsikt.