Gå till innehåll

PLO - Deep, bra drag, betta turn? Slå om flopp?

Recommended Posts

Postad

Machine är dansk, donk men har rätt bra självförtroende i detta gamet då han varit running g00t.

Däremot känns hans linje konstig, antingen sitter han på ett ruggigt drag som jag eller så har han hittat AA/JJ/88 med/utan fd, har han JJ så är troligen mitt fd good, men man vet aldrig. Bet/syn känns som min givna linje.

Skicka in degen på flopp bara ? Känns lite halvdumt att gambla in 240bb ifall han har nåt i stil med ubernöten typ JJAdXd

Players(max 6):

TheMachine (EUR 5,847.00 in seat 1)

_DONK123_ (EUR 700.00 in seat 2)

lokur (EUR 4,181.00 in seat 3)

Time2Pay (EUR 4,601.25 in seat 4)

VildaHilda (EUR 2,000.00 in seat 5)

zucchini (EUR 2,437.50 in seat 6)

Dealer: zucchini

Small Blind: TheMachine (5.00)

Big Blind: lokur (10.00)

zucchini was dealt: Ks - Td - Kc - 9d

Time2Pay Fold

VildaHilda Fold

zucchini Raise (35.00)

TheMachine Call (30.00)

lokur Fold

Flop Jd - 8s - 2d

TheMachine Bet (80.00)

zucchini Call (80.00)

Turn Jd - 8s - 2d - 6c

TheMachine Check

zucchini ?

Postad
Machine är dansk, donk men har rätt bra självförtroende i detta gamet då han varit running g00t.

Däremot känns hans linje konstig, antingen sitter han på ett ruggigt drag som jag eller så har han hittat AA/JJ/88 med/utan fd, har han JJ så är troligen mitt fd good, men man vet aldrig. Bet/syn känns som min givna linje.

för tight range, slå om flopp syna om han repottar och ta nytt beslut på turn.Vilket troligen innebär syn/push allin på alla kort.

Mer kan man inte säga från den här infon...bet/syn på turn är förstås givet om man kallsynar flopp.

Postad
för tight range, slå om flopp syna om han repottar och ta nytt beslut på turn.Vilket troligen innebär syn/push allin på alla kort.

Mer kan man inte säga från den här infon...bet/syn på turn är förstås givet om man kallsynar flopp.

Är det inte lite att överdriva att nagla sig fast så tidigt i potten när man är så djup?

100 bb och det känns givet att smacka in vad man har, men deep... (?) Gillar linjen att syna och sedan valuebetta/syna ner till river. Vi ska ju inte glömma att det finns viss showdownvärde i Djens hand även utan ytterligare träff.

Postad
Är det inte lite att överdriva att nagla sig fast så tidigt i potten när man är så djup?

100 bb och det känns givet att smacka in vad man har, men deep... (?) Gillar linjen att syna och sedan valuebetta/syna ner till river. Vi ska ju inte glömma att det finns viss showdownvärde i Djens hand även utan ytterligare träff.

näe tycker jag inte, vi har ju bra hand, leder allt ifrån väldigt sällan till typ 50% av gångerna,har 7 nötouts och 9 icke nöt outs. Fast vi vill nog inte ha in all deg på floppen eftersom han är donk och sitter ur position så vi kan säkert få mer information på turn och river. Kanske kan vara nåt att minraisa floppen eller nåt sånt oortodoxt spel..