Megadeth Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Everest Poker Game Type: Hold'em 20$ sng Blinds: 50/100 galley is at seat 1 with 2325. seinesaint is at seat 3 with 880. cards661 is at seat 4 with 2500. Hero is at seat 5 with 2090. Sulfureux is at seat 6 with 2205. Post Blinds: The button is at seat 1. seinesaint posts the small blind of 50. cards661 posts the big blind of 100. Deal Pocket Cards: galley: -- -- seinesaint: -- -- cards661: -- -- Hero 8h 8c Sulfureux: -- -- Pre-flop: Hero calls 100. Sulfureux folds. galley folds. seinesaint folds. cards661 checks. Flop (10c Qd 8s): cards661 raises 100. Hero calls 100. Turn (10c Qd 8s 7c): cards661 raises 100. Heraises 400. cards661 raises 600. Hero calls 300. River (10c Qd 8s 7c 5s): cards661 raises 1600. Hero folds, showing 8h 8c. Pot Summary: 1600 is returned to cards661 (uncalled). Total Pot: 1850 cards661 wins 1850. Personen är en tight solid spelare (16% vpip) och har endast visat upp AA två gånger AK, AQ osv. Han synar o jag checkar. Bra flop inget färgdrag så jag synar endast. När han betar igen blir jag lite jmisstänksam då han i princip aldrig betar utan en solid hand. Jag reraisar nu då potentiell stege ligger ute och får en minraise som skriker -JAG HAR NÖTTERNA från denna spelaren. Jag synar i hopp om att para brädan. Men är säker på att han har stege. Han går allin o jag funderar knappt o kastar. Vill tillägga att jag har haft mer otur än vad jag önskar min värsta fiende den senaste månaden och har förlorat otaliga megapotter vid bubblan. Vill inte slinka ur ITM ännu en en gång.... Tomtespel eller snygg läggning? Citera
eurythmech Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Tror du spelar alla gator fel. Citera
Megadeth Postad 5 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2007 utveckla gärna.. spelet preflop är jag väl medveten om, vill variera mig lite. Citera
Thorn- Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 För det första ska du raisar pre till 275 typ, det här är inget bra läge att variera sig med syn, riktigt kasst spel i EV-synvinkel. På flop bör du slå om, för att inte låta han dra till stegen då både 9 och J är scarecards, och syna all-in om du måste. Turn ska du stoppa in när han reraisar dig igen, för att brädet är farligt. River ska du syna eftersom du slår en del händer och killen är antagligen dum i huvudet och typ turnade tvåpar eller något. EDIT: motiverade alla gator... EDIT2: Det är DU som limpar pre och han som checkar. På flop bettar han och du synar felaktigt som jag nämnt tidigare. På turn fylls stegen säger du men den mest troliga stegen var ju redan fylld, att han ska betta 96 där är inte lika troligt som J9, han minraisar dig tillbaka sen och då ska du trycka eftersom du verkligen inte kan va säker på att han har stegen där. Citera
DocLame Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Höj pre till 250-300. Som spelat, höj flopp till 300-400. Citera
Megadeth Postad 5 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Är väl medveten om preflop som sagt och anser inte att det är ett så dåligt spel att slowspela på flop. Det intressanta bli när situationen är som den är på turnen. Men där skulle jag alltså slå om allin? Grejen är att jag är helt säker att han sitter på stegen och synar bara - blir nog lite för feg efter min långa dåliga period. Det är miniraisen efter mitt omslag på turn som avgör mitt spel. Jag menar vad kan en så pass tight solid spelare ha där? Citera
Megadeth Postad 5 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Bra synpunkter Thorn han skrev i chatten KK och han verkade ärlig. Sanslöst i så fall att en så tigth spelare som alltid har visat bäst händer kan överspela så, men men jag kom i pengarna som var mitt mål efter en hemsk period. Ser nu att jag låste mig för mycket vid stegen och reads på motståndaren. Citera
Rebonius Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Är väl medveten om preflop som sagt och anser inte att det är ett så dåligt spel att slowspela på flop. Det intressanta bli när situationen är som den är på turnen. Men där skulle jag alltså slå om allin? Grejen är att jag är helt säker att han sitter på stegen och synar bara - blir nog lite för feg efter min långa dåliga period. Det är miniraisen efter mitt omslag på turn som avgör mitt spel. Jag menar vad kan en så pass tight solid spelare ha där? Så, om ingen kan övertala dig om att han inte alltid sitter på stegen, varför lägger du då upp handen för handanalys? Citera
Megadeth Postad 5 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Bra synpunkter Thorn men men jag kom i pengarna som var mitt mål efter en hemsk period. Ser nu att jag låste mig för mycket vid stegen och reads på motståndaren. . Citera
Laxpasta Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Att folda där är i min mening nästintill puckat. Självklart kan han sitta på nötkakan men oftare har du den vinnande handen i dessa lägen och foldar du här ska du antagligen inte spela spelet Citera
svint0 Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Du investerar 800 med set. När han måste ha 2 "perfekta" kort för stege. Och du viker med 1200 kvar. Tycker du inte om pengar? Eller vad i helvete är det frågan om? Citera
Megadeth Postad 5 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Självklart foldar jag inte dessa händer ofta! Snarare är väl problemet att man synar för många ggr när man vet att man är slagen. Jag la mig denna gång och antagligen skulle jag synat. trött på såna kommentarer laxpasta då jag visst behärskar spelet o är en vinnande spelare. men det kanske är ett typisk fiskigt nybörjarfel att folda triss vid hårt motstånd mot en tight spelare? Misstag sker i stridens hetta när man spelar mkt Citera
eurythmech Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Vad ville du få ut av att posta handanalysen? Du får veta att limpen är dålig, flopsynen är dålig, det är ohyggligt märkligt att du inte degar in på turn, samt att riverfolden ser dålig ut, och du bara slår ifrån dig allt. Citera
Megadeth Postad 5 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Jag slår väl mig inte ifrån allt för i helvete! Jag erkänner ju att jag borde degat in och att det var dåligt spel. Läs mina poster... Jag får väl ändå försvara mig med att det var en supertight spelare som ofta inte gör movet på turn med annat än nötterna men så här i efterhand ser det ju dumt ut. Anledningen till att hag postede den var väl att jag egentligen tyckte det var en sjuk läggning o ville se om jag kunde få någon respons för den. Det kunde jag uppenbarligen inte. Citera
flyckten Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Inte vet jag om jag skulle säga att 16 vpip är "supertight". Citera
romanista85 Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Om du har en "hemsk period" så råder jag dig att gå ner i nivå, för som det ser ut nu låter du din rädsla för att förlora bestämma spelets utgång. T.ex. om du skulle spelat en 5 dollars lr tio dollar SNG så skulle du nog aldrig foldat den handen, för rent logisk finns det bara en eller två händer som kan slå dig (J9 eller kanske kanske TT). Sedan håller jag med eurythmech att det ser ut som du slår ifrån dig kritiken. Grejen är att ditt "försvar" (readen på spelaren) är något som inte kan tillämpas av de som analyserar handen eftersom den är sjukligt snäv. dvs. att du säger att han bara kan ha J9. Men trots detta förstår jag varför du drar upp det, har själv varit med om händer där jag vet att t.ex. är översettad och därmed foldat. Men sådana händer lägger jag inte upp i handanalysen just för att min överdrivna read inte kan ses som ett försvar till folden... Lite svårt att förklara men förhoppningsvis förstår du vad jag menar. Citera
Megadeth Postad 5 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Håller helt med. Med min read var det bara stegen jag kunde sätta honom på just pga av att han knappt hade bettat någonting innan o nu mini re-reraisar turn men som handhistorik blir folden helt klart löjlig! Håller även med dig att min loosingstreak gör att jag blir för feg vid bubblan. Tack! Vill gärna låsa tråden om det går... Citera
Recommended Posts