Gå till innehåll

Vad tiltar du loss på?


Ignatius

Recommended Posts

Jag betraktar mig själv som i det närmaste tiltfri ... Dock finns det ett beteende som kan göra mig så #?¤%ar%g&/

 

Det handlar om den lägsta formen av pokerspelare, dom som sysslar med strategin hit and run och specillt dom som kombinerar detta med stor fiskighet. Om en jättefisk förlora tre potter, sedan dubbla upp mot mig pga en utdragning, och då snabbt lämnar bordet (kanske efter ett "ty" i chatten) har jag märkt att vissa "intressanta" psykologiska reaktioner kan sätta igång i mitt inre.

 

Som tur är riktas ju den vulkaniska tiltilskan mot en bortsprungen spelare vilket gör att den fort går över, och inte heller kan utnyttjas av upptiltaren. Gissar att jag därför har tur som tiltar loss på just detta.

 

Frågan är vad andra tiltar loss på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jag betraktar mig själv som i det närmaste tiltfri ... Dock finns det ett beteende som kan göra mig så #?¤%ar%g&/

 

Det handlar om den lägsta formen av pokerspelare, dom som sysslar med strategin hit and run och specillt dom som kombinerar detta med stor fiskighet. Om en jättefisk förlora tre potter, sedan dubbla upp mot mig pga en utdragning, och då snabbt lämnar bordet (kanske efter ett "ty" i chatten) har jag märkt att vissa "intressanta" psykologiska reaktioner kan sätta igång i mitt inre.

 

Som tur är riktas ju den vulkaniska tiltilskan mot en bortsprungen spelare vilket gör att den fort går över, och inte heller kan utnyttjas av upptiltaren. Gissar att jag därför har tur som tiltar loss på just detta.

 

Frågan är vad andra tiltar loss på?

 

På förluster! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fisk. Tiltar så enormt lätt på fiskar som synar hela vbägen till rivern där han får något.

 

Häromdagen sa en snubbe "ty" till mig när han vann en stor pott, jag sa bara "yw". Han sa sen "ok sry". Snacka om ägd :D

 

Haha, brukar oxå svara så...

(Brukar iofs också säga ty när jag dragit ut någon...:oops: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fiskar som får belöning för sitt fiskande. Har nog aldrig varit så tiltad som i häromdagen när jag fick donera 2 inköp till samma italienare inom loppet av 10 min när jag hade KK bägge ggr...Första gången träffa han set i 8or på river när han tog synen med J8 off.... Andra gången fick han belöning i form av floppad stege med QJ off när jag settade med mina kungar på samma flopp, då snackar vi megaraise av mej preflopp han syna. OCH så har han mage att yttra "sorry" i chatten....tiiiiiiiilt.

 

Sen snodde han 1.5 inköp av en annan kille 10 min senare när han tog synen pre med J7off mot AA....kom en 7a på floppen och de hamnar all in....J på river.

 

Vill ju ha synen av dessa fiskar....men tiltar oerhört när de belönas...gång på gång på gång..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tiltar på:

- De som sätter sig i ett homegame och envisas med att visa spelaren bredvid sina kort i var och varanna hand utan att visa dem åt resten av bordet.

- De som lägger sig i och börjar snacka om en pott där de inte är med.

- De som försöker plocka upp muckade kort för att se vad folk kastat.

- Rådgivare bakom ryggen på folk som tror att poker är något man spelar två och två.

 

Ja rent generellt tiltar jag på folk som spelar live utan något som helst "bondförnuft" och för samtliga ovanstående så menar jag folk som VET att det inte är tillåtet men envisas med att göra det ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

QFMFT.

 

En annan sak som verkligen får igång mig är äckel som försöker hustla till sig var och varannan pott. Det är helt otroligt vad vissa försöker med. Hur vore det om folk försökte spela poker istället för att hitta femtioelva galna förklaringar till varför motspelarerns hand är död?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tiltar på:

- De som sätter sig i ett homegame och envisas med att visa spelaren bredvid sina kort i var och varanna hand utan att visa dem åt resten av bordet.

- De som lägger sig i och börjar snacka om en pott där de inte är med.

- De som försöker plocka upp muckade kort för att se vad folk kastat.

- Rådgivare bakom ryggen på folk som tror att poker är något man spelar två och två.

 

Vad är det för idioter du spelar med (mot)? I vår klubb är det minst 10 händers utvisning på varenda en av ovanstående tilltag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7-8st i följd missade färgdrag i kombination med massa missade set:s. Sen när nått äntligen sitter blir man utdragen. Då kokar det lite. Men följaktligen inträffar det av naturliga skäl inte särskilt ofta.

 

I övrigt tar jag fiskiga utdragningar med ro (om det inte e samma fisk lite väl många gånger i rad å det är jag som drabbas;-)). Så lätt tog jag det dock inte förr när jag spelade lite över mina bankrullekrav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...