Gå till innehåll

NLT - Trn, J9 blir stege, slowplayar


nizze

Recommended Posts

20 pers kvar, 236 startande, 20 får betalt. Blinds på 400/800

 

Jag har ca 13k kvar, ligger kring 13e plats

Fi har lite mer.

 

Jag limpar in med J9 på knappen SB foldar BB checkar.

 

flop var 3T8, rainbow.

 

BB bettar 1200

 

Jag synar

 

turn 7 great, stegen är på plats!

 

BB bettar, jag synar (slowplayar), i tron om att han har högsta paret

 

river J

 

BB går all-in, kan ju inte annat än att syna.

 

Han visar upp Q9, jag åker ut.

 

Efter att ha räknat ut oddsen på detta så fann jag att han hade 6.8% chans att vinna. Jag anser att jag gjorde rätt som slowplayade handen, någon annan som tycker annat?

 

* Liten ändring i rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som var Fi. :P

 

Du kan trösta dig med att jag just vann turneringen :)

 

Nåväl, jag är visserligen rätt ny på poker.

Jag har bara spelat någon månad men läst på ganska ordentligt och varvat med mycket speltid på de lägre stakes borden.

 

Jag kan väl berätta lite om hur jag tänkte i denna hand.

Men innan dess kanske jag ska påpeka att jag vet vilken oerhörd tur jag hade som fick J på river.

 

Första bettet var ett ganska klemigt försök att få dig att folda. Jag trodde inte du hade någonting. Jag borde ha bettat mer! Turn kommer och jag ser att jag har en straightdraw och tror fortfarande du letar efter en fin river iom callen.

BAAM, J på river och jag har finaste straighten.

Ledsen Nizze!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo du har rätt, det var riktigt mesiga bets för att försöka stjäla potten. Anade viss svaghet i form av att du hade bästa paret, möjligen tillochmed andra bästa paret. Började sedan undra om du fick in tvåpar då J kom vilket var helt i fas med mitt slowplayande.

 

Det taskiga är att nästan exakt samma sak hände för inte så länge sedan.

 

Nåja, grattis till segern iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker nog att du gjorde rätt som slowplayade turn. Chansen är ju väldigt stor att han antingen har en svag hand som par eller ingenting. I båda fallen är chansen stor att du blir av med marknaden om du slår om stort på turn.

 

Däremot så skulle jag fundera ordentligt på att slå om på floppen. Öppet stegdrag plus ett överkort, samt ett inte jättestarkt bet från big blind på en ganska ragig flop tycker jag ger ett hyffsat semi-bluffläge. Dock är det väl rätt spelarberoende, jag är ju mer benägen att göra det mot någon som jag tror bluffar/kan lägga en hand än om det är någon som verkar rockig/envis. Hur som helst, ganska stor sannolikhet att du har bäst hand just nu, så det finns ju definitivt någon poäng med att skicka över frågetecknen till fiendens planhalva.

 

För att göra ett sådant bet skulle du behöva riskera runt 4000-5000 extra för att få en hyffsad chans att plocka potten. Får du omslag så har du fortfarande möjlighet att syna eftersom du då bara har runt 7000 kvar att syna för en 19000 pott. Rätt spelarberoende som sagt, men finns det en god chans att fi inte är ärlig så tycker jag definitivt att du ska försöka ta ifrån honom bluffen.

 

Sen har vi ju ytterligare en enorm fråga, vad sjutton limpade du in på knappen för? I det närmaste en obligatorisk höjning (eller fold) i min mening, särskilt med skräp som J9. Det känns ju väldigt onödigt att låta folk komma in i potten med skräphänder gratis, särskilt som en del skräphänder dominerar din (exempelvis Q9) och antagligen skulle lägga sig mot en höjning. En limp ger ju dessutom 0% chans att vinna potten direkt, vilket inte är så lyckat när en höjning ofta kan ge så bra sannolikhet att ta potten rätt av som kanske 30% plus att du då har initiativet på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo du har rätt, det var riktigt mesiga bets för att försöka stjäla potten. Anade viss svaghet i form av att du hade bästa paret, möjligen tillochmed andra bästa paret. Började sedan undra om du fick in tvåpar då J kom vilket var helt i fas med mitt slowplayande.

 

Fundera också starkt på att han inte hade något alls, det är inte alls ovanligt att big blind betar ut med inget alls på en skräpig flopp eftersom det är så lätt för denne att representera vilket skräp som helst. När du dessutom bara limpat in på knappen så har du ju visat en hel del svaghet, vilket antagligen ökar bluffrekvensen rejält från motståndarens sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att du måste spela lite mer aggressivt. Om det foldas till dig när du sitter på knappen med J9 så borde du höja, med målet att stjäla blindsen. Nånstans mellan 2k och 3k är en rimlig höjning.

 

På floppen har du ett utmärkt semibluffläge. Potten är på 2000, och han bettar 1200. Det skriker svaghet i mina öron, hade han haft tvåpar eller liknande hade han nog checkat och försökt lägga ut en fälla för dig. Du har BB's signalerade svaghet och en öppen stege samt överkort. Slå om mellan ytterligare 3k till 4k och du plockar förmodligen ner det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...