Bubbles Postad 3 Oktober , 2007 Rapport Postad 3 Oktober , 2007 Har läst på detta forum under en längre tid men har nu beslutat att regga mig samt starta en dagbok. Hoppas att jag kommer få respons på dem händer jag postar här för att kunna utveckla mitt spelande samt hitta läckor. Har skaffat PO nyligen och kommer förmodligen vilja ha lite feedback på mina stats etc när jag väl fått ihop en duglig databas. Känner att jag inte behöver dra hela min pokerkarriär här då den är tämligen ointressant och lik så många andras. Jag kommer spela nlsh100 på party med en br på 50inköp. Min spelstil är vad jag förmodar ganska TAG. MÅL, Oktober - Plussa minst 20inköp - Lära mig dra nytta av PO - Hålla mig till max 6bord samtigt Vill ni veta något om mig personligen eller något om mitt pokrande så är det bara att fråga i tråden. Citera
Appel Postad 3 Oktober , 2007 Rapport Postad 3 Oktober , 2007 Lycka till. Men att klara av målet för September nu känns lite svårt, eftersom det nu är 3e oktober Citera
Bubbles Postad 3 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 3 Oktober , 2007 Lycka till. Men att klara av målet för September nu känns lite svårt, eftersom det nu är 3e oktober Tror man inte på sig själv så kommer man ingenstans. Menade naturligtvis under oktober månad, har redigerat detta i min trådstart nu. Citera
frekje Postad 3 Oktober , 2007 Rapport Postad 3 Oktober , 2007 Tror man inte på sig själv så kommer man ingenstans. Menade naturligtvis under oktober månad, har redigerat detta i min trådstart nu. Jag är ingen grinder utav stora mått utan mer en finlirare. Nu har jag dock hängt in lite cash på Ongame för att prova ett 4-table grind på 5-handed NL. Hur TAG är man i såna situationer? Jag är LAG och backar rätt hårt just nu. När jag spelar 1-2 bord 5-handed går det prima att köra min stil för då antar jag att jag har mer koll på respektive spelare. Vore intressant att höra hur pass tight du är och vilka händer som spelas i vilken pos. Ex, 3-bet pre med AJ/AQ i pos? RR med pockets? Limpa enraise med SC? Osv.. vet att det skiljer från fall till fall men något kanske går att säga om det generella fallet. Citera
Bubbles Postad 3 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 3 Oktober , 2007 Jag är ingen grinder utav stora mått utan mer en finlirare. Nu har jag dock hängt in lite cash på Ongame för att prova ett 4-table grind på 5-handed NL. Hur TAG är man i såna situationer? Jag är LAG och backar rätt hårt just nu. När jag spelar 1-2 bord 5-handed går det prima att köra min stil för då antar jag att jag har mer koll på respektive spelare. Vore intressant att höra hur pass tight du är och vilka händer som spelas i vilken pos. Ex, 3-bet pre med AJ/AQ i pos? RR med pockets? Limpa enraise med SC? Osv.. vet att det skiljer från fall till fall men något kanske går att säga om det generella fallet. Då jag precis har skaffat PO och aldrig tidigare andvänt mig av dylika program så är det svårt att precisera hur TAG jag egentligen är. Så det ska bli väldigt intressant att få fram lite stats som man kan jämföra med andra på liknande nivåer. Men rent generellt så går min storslagna(=standard)taktik ut på att spela väldigt tight från blindarna och dem två första posetionerna för att sedan lätta upp mina starthandskrav. Raisar i princip alla händer jag spelar och försöker kallsyna så lite som möjligt, men försöker även där variera mitt spel. Att syna med SC gör jag gärna i posetion och mot flera än en fi, men även där så varierar jag mitt spel. 3-betta annat än monster är otroligt readbeorende, men mot andra TAG´s så försöker jag slå om så mycket jag vågar. Har jag t.ex en icke idiot på knappen som höjer regelbundet så slår jag i princip alltid om från blindsen med 10-10 och uppåt samt AK, AQ, AJs. Händer även att jag slår om handen med väldigt marginella hände som 108s och 78s osv. I posetion raisar jag i princip med samma händer och även där är readen på motståndaren det viktigast. Dock brukar jag bara höja hans bett tre gånger i pos till skillnad mot 4 gånger ur pos. Då jag anser att min fördelaktiga posetion gynnar mig tillräckligt mycket. Det posetiva med det ganska lösa 3-bettandet är att många spelare kommer tappa respekten fullständigt för dig när du 3-bettar light. Detta kommer leda till att många spelare kan 4-betta dig alin med dom konstigaste händerna. Å andra sidan kommer vissa sessioner att bli väldigt frustrerande när dina relativt lösa 3-bett springer in i monster var och varannan gång. Men är ganska säker på att man tjänar på detta i längen. Citera
Bubbles Postad 3 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 3 Oktober , 2007 Stats på fi 19/16 över 56händer. Inte ofta jag kallsynar här men nu valde jag den linjen. Floppen är ju kung och mitt omslag standard. Dock sätter turn kortet käppar i hjulet för min fortsatta bombande. ***** Hand History for Game 6379354592 ***** $100 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, October 03, 07:00:30 ET 2007 Table Table 127266 (No DP) (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 6 Seat 1: surturr ( $105.09 USD ) Seat 3: Spongebob865 ( $64.13 USD ) Seat 6: emotion24 ( $117.50 USD ) Seat 2: HERO ( $100.53 USD ) Seat 5: dylanz111 ( $38.49 USD ) Seat 4: katapraxia ( $23.70 USD ) dylanz111 posts small blind [$0.50 USD]. emotion24 posts big blind [$1 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ Th Jh ] surturr raises [$4 USD] HERO [$4 USD] katapraxia folds dylanz111 folds emotion24 folds ** Dealing Flop ** [ Qh, 2h, 9h ] surturr bets [$9 USD] HERO raises [$28 USD] surturr calls [$19 USD] ** Dealing Turn ** [ 7h ] surturr checks HERO checks ** Dealing River ** [ 9d ] surturr bets [$30 USD] HERO calls [$30 USD] surturr shows [ Ad, Qc ]two pairs, Queens and Nines. HERO shows [ Th, Jh ]a flush, Queen high. HERO wins $123.50 USD from the main pot with a flush, Queen high. Bra spelat? Kände mig sjukligt slagen av AhQ när han bettade ut på rivern. Citera
Dead-Inside Postad 3 Oktober , 2007 Rapport Postad 3 Oktober , 2007 Ja, du kan inte vika river för ett sådant bet heller, alldeles för ofta du vinner precis som du gjorde. Tycker den var WP. Citera
Bubbles Postad 4 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 4 Oktober , 2007 Ja, du kan inte vika river för ett sådant bet heller, alldeles för ofta du vinner precis som du gjorde. Tycker den var WP. Skönt att höra. Slutade gårdagen med $60 upp över 1584händer. En riktig seg dag då jag sakta jobbade mig uppåt för att sedan åka på en nit och fick börja om igen. Gårdagens värsting var när jag torskade med KK mot 1010 när pengarna åkt in preflop, fullt inköp. Ikväll blir det förmodligen långgrind och det vore trevligt att hitta lite pluss. Citera
Recommended Posts