Gå till innehåll

Hur håller jag en jämn nivå?


savage00

Recommended Posts

Hej, jag har lirat poker i lite mindre än ett år nu och till & från går det rätt bra.

Jag spelar på Svenska Spel No Limit 2,5/5.

Min bankrulle ska vi inte tala om för den har jag misskött och tagit alltför många uttag ifrån men nu ska jag försöka vårda den som ett barn.

 

Mitt problem är att jag håller en rätt ojämn nivå när jag spelar. Ena dagen så går det bra och jag drar in 1-2k (för mig är det bra iallafall). Andra dagen går det dåligt o jag torskar 800 istället.

 

Mina dåliga dagar har en förmåga att nästan alltid infinna sig efter en bra dag.

 

Hur ska jag göra/tänka för att inte hålla på att ta 2 steg fram o 1 steg tillbaka hela tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du spelar väl antagligen rätt löst aggresivt vilket medför stora svängningar, som du tycker. vill du få ner dom så spela lite mindre aggresivt med icke redan färdiga händer.

 

exakt vad är det som går dåligt förresten? spelar du dåligt, eller träffar du inte dina drag och därmed torskar pengar ibland och ibland inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttar denna till Allmän pokerteori.

Mitt problem är att jag håller en rätt ojämn nivå när jag spelar. Ena dagen så går det bra och jag drar in 1-2k (för mig är det bra iallafall). Andra dagen går det dåligt o jag torskar 800 istället.

Det du upplever som att du håller en ojämn nivå är i själva verket helt normala svängningar i poker. Att plussa eller backa några inköp om dagen är standard och något man måste acceptera. Det du ska fokusera på är de mer långsiktiga resultaten och se om de är positiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hur ska jag göra/tänka för att inte hålla på att ta 2 steg fram o 1 steg tillbaka hela tiden?

 

Sluta spela poker.

 

 

Poker är som jänka - två steg fram och 1 steg tillbaka. Så är det hela tiden. Men vi kan tala månader - du kan gå bra tre månader på raken för att sedan förlora två månader på raken och det beror inte på att man spelar dåligt - utan bara att slumpen är tarvlig mot en.

 

Det finns ett stort slumpmomemt i poker - det kan man inte påverka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du spelar väl antagligen rätt löst aggresivt vilket medför stora svängningar, som du tycker. vill du få ner dom så spela lite mindre aggresivt med icke redan färdiga händer.

 

exakt vad är det som går dåligt förresten? spelar du dåligt, eller träffar du inte dina drag och därmed torskar pengar ibland och ibland inte?

 

Jag kan inte riktigt förklara det... Kan vara att jag nånstans i bakhuvudet har att "jag har redan vunnit så pass igår så jag kan ju chansa lite..." o spelar dåligt för det. Det är inte det att jag inte träffar, jag lirar helt enkelt dåligt.

 

Kanske e en för psykoanalytisk fråga att ställa här, men jag jobbar ju på det i och med att jag skriver om det :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte riktigt förklara det... Kan vara att jag nånstans i bakhuvudet har att "jag har redan vunnit så pass igår så jag kan ju chansa lite..." o spelar dåligt för det. Det är inte det att jag inte träffar, jag lirar helt enkelt dåligt.

 

Kanske e en för psykoanalytisk fråga att ställa här, men jag jobbar ju på det i och med att jag skriver om det :mrgreen:

 

Har samma problem, att säga att det bara är lägga av e ju lättare sagt än gjort, det sitter ju i skallen men visst är det enda sättet att bli av med det.

Disciplin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du klarar av det så spelar du fler händer/fler bord och under en längre tid. Alltså inte att du spelar lösare utan att du blir tilldelad fler händer.

Ex. Du vinner i snitt 2 Big Bets (4 big blinds) per 100 händer. Antag att du hinner med 100 händer per bord och timme.

A. Du spelar 1 timme och fyra bord, cirka 400 händer.

B. Du spelar 3 timmar och 15 bord, cirka 4500 händer.

Det känns ganska självklart att du har fler plusdagar om du spelar enligt modell B. Det beror på att desto fler händer du spelar, desto mer jämnar resultatet ut sig.

Sen kan man tänka sig att du spelar 1 bord, ett varv, då kommer du rätt så ofta att backa utan att du kan göra speciellt mycket åt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...