hajen04 Postad 10 Oktober , 2007 Rapport Postad 10 Oktober , 2007 Shit vad alla är negativa om att vara heltidsproffs. Jag har självt levt som det under några månader och tycker att de positiva delarna med det är klart överväger dom negativa. Det känns som alla försöker att få det att låta värre än det är. Pratet om att man inte vinner mer om man spelar heltid eller inte stämmer defenetivt inte in på mig iallafall. När jag arbetade så var jag väldigt ofta oerhört trött vilket gjorde att jag gjorde många dåliga beslut vilket gjorde att jag minskade min vinst oerhört mycket. Mitt tips för att pokern inte ska kännas alltför tung är det böjar gå dåligt är att man har mycket pengar vilket leder till att en dålig vecka bara tar 10 % av sina tillgångar snarare än 20-30% Citera
Partyjack Postad 10 Oktober , 2007 Rapport Postad 10 Oktober , 2007 Håller med hajen. Jag inbillar mig inte alls att pokeryrket är någon dans på rosor.. Spelar själv ca halvtid och har ett halvtidsjobb som täcker över hyra och mat typ. De månader det går trögt blir det mindre nöje, svårare än så är det inte.. Steget till heltidsproffs är naturligtvis gigantiskt men min bästa polare har levt på poker 3 år nu och uppfattningen jag får från honom är att han inte skulle kunna inbilla sig ett bättre yrke och ett bättre liv än det han lever nu. Visst krävs ett psyke av stål och en jävligt solid ekonomi innan man ger sig in i det, men har man alla skills som krävs innefattande spelet och ekonomin/money management runt omkring så tvivlar jag på att det som vissa här verkar insinuera; att pokeryrket är bland de sämsta du kan tänka dig. Det känns som att det är en grav överdrift av någon som varit halvtiltad till och från senaste halvåret cirkus!? Citera
Burros Postad 10 Oktober , 2007 Rapport Postad 10 Oktober , 2007 Ja, och även se DVD:n "Poker bustouts" Den visar vad som kan hända om man inte tar hänsyn till bankrullen och money management. Då kan man - som visas i filmen - ha varit en av de bättre i världen och ändå tvingas leva på gatan. Ingen skräckpropaganda. Ren realitet.... Var kan man hitta denna? pma gärna så inte dom onda modsen tar oss! Citera
Recommended Posts