carcas Postad 1 Oktober , 2007 Rapport Postad 1 Oktober , 2007 Undrar om vad man kan säga om mina stats. Detta är 10k händer men jag har spelat nog likadant för 200k händer till men PO har bara 10k. Vpip 25.3 Preflopraise 13.2 Agg.factor totalt: 2.3 Utveckla gärna ditt svar och vilka konsekvenser mina stats har på mitt spel och vad jag borde sträva efter och isåfall varför? Spela enbart NL 6 manna NL 50 / NL 100 Citera
thefman Postad 1 Oktober , 2007 Rapport Postad 1 Oktober , 2007 Tycker det verkar va rätt bra stats för NL50-100. Eventuellt dra ner på VPIP till 20 kanske. Tippar på att du inte har allt för stora swings. Hur som helst behöver man inte resa eller 3betta friskt på låga nivåer imo. Så 11-13% räcker fint. Du vill ju ta floppar med fisken liksom. Citera
bijou Postad 1 Oktober , 2007 Rapport Postad 1 Oktober , 2007 De statsen kan du ha tom 5/10 imo. Så sjukt många som försöker för mycket på lägre nivåer. Tycker det verkar va rätt bra stats för NL50-100. Eventuellt dra ner på VPIP till 20 kanske. Tippar på att du inte har allt för stora swings. Hur som helst behöver man inte resa eller 3betta friskt på låga nivåer imo. Så 11-13% räcker fint. Du vill ju ta floppar med fisken liksom. Citera
carcas Postad 2 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 2 Oktober , 2007 De statsen kan du ha tom 5/10 imo. Så sjukt många som försöker för mycket på lägre nivåer. Försöker för mycket ? vad menar du med det? Så rent statsmässigt så är det ok men det känns verkligen som jag inte rör mig framåt. Ligger och stampar på samma ställe hela tiden. Citera
thefman Postad 2 Oktober , 2007 Rapport Postad 2 Oktober , 2007 Försöker för mycket ? vad menar du med det? Så rent statsmässigt så är det ok men det känns verkligen som jag inte rör mig framåt. Ligger och stampar på samma ställe hela tiden. Menar du att du inte plussar eller att du inte utvecklas spelmässigt? Finns ju en gräns för hur mycket man kan utvecklas på lägre nivåer. Citera
bogus Postad 2 Oktober , 2007 Rapport Postad 2 Oktober , 2007 Undrar om vad man kan säga om mina stats. Detta är 10k händer men jag har spelat nog likadant för 200k händer till men PO har bara 10k. Vpip 25.3 Preflopraise 13.2 Agg.factor totalt: 2.3 Utveckla gärna ditt svar och vilka konsekvenser mina stats har på mitt spel och vad jag borde sträva efter och isåfall varför? Spela enbart NL 6 manna NL 50 / NL 100 du limpar och synar för mycket preflop. du höjer för lite. du har för låg aggressionfactor. har du en hand du vill spela och folk inte höjt, höj själv. limpa inte. om nån höjt syna inte varje gång du råkar ha ett par eller suited connector eller AJ AQ AK. re-raise eller fold är oftast bättre alternativ. Citera
carcas Postad 2 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 2 Oktober , 2007 Menar du att du inte plussar eller att du inte utvecklas spelmässigt? Finns ju en gräns för hur mycket man kan utvecklas på lägre nivåer. Plussar inte så mycket är väl den rätta känslan. Och jag tror detta citat av bogus kan var en del i det.... du limpar och synar för mycket preflop. du höjer för lite. du har för låg aggressionfactor. har du en hand du vill spela och folk inte höjt, höj själv. limpa inte. om nån höjt syna inte varje gång du råkar ha ett par eller suited connector eller AJ AQ AK. re-raise eller fold är oftast bättre alternativ. Men någonstans finns ju setvalue för pocketpar så någongång måste man syna raise men när? ´ AK kan man inte vika.... Citera
Tokstolle Postad 3 Oktober , 2007 Rapport Postad 3 Oktober , 2007 självklart finns det situationer då det är bättre att syna med PP än RR. Men jag håller med om att de flesta på låga nivåer inte RR lika frekvent som de borde, och synar med 99 från SB när knappen höjt etc. Citera
Recommended Posts