Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Lördagsnatt med allt vad det innebär av kasst spel osv. Fi i handen (ttusen) är dock en av de bätte vid bordet. Han spelar aggressivt och höjer ofta innan floppen. Dock så verkar han ganska stabil vilket på denna nivå oftast innebär att han spelar mer passivt om potterna blir större och ofta har nära nötterna vid showdown i stora potter.

Själv är jag tight nötknackare.

7.50/15.00 Omaha (PL) - Sunday, September 30, 2007 2:36:15 AM

Filip 2 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Hero (4691.80)

Plats 2: ttusen (4038.52)

Plats 3: Pattaya (2887.63)

Plats 5: BrotherLy (2535.00)

Plats 7: robias (1680.85)

Plats 9: Hatten (2536.10)

Plats 10: €€€€€€€€69 (2660.00)

Hero lägg LM 7.50

ttusen lägg SM 15.00

** Giv **

Hero [T :d:, T :s:, 8 :s:, 8 :c:]

ttusen [N/A, N/A, N/A, N/A]

Pattaya [N/A, N/A, N/A, N/A]

BrotherLy [N/A, N/A, N/A, N/A]

robias [N/A, N/A, N/A, N/A]

Hatten [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Pattaya Syna 15.00

BrotherLy Lägg

robias Syna 15.00

Hatten Höj till 82.50

Hero Syna 82.50

ttusen Syna 82.50

Pattaya Syna 82.50

robias Syna 82.50

*** Flop(Board): *** : [A :d:, A :h:, 8 :h:]

Floppar underfull.

*** Bet Runda 2 ***

Hero Passa

ttusen Satsa 300.00

Pattaya Lägg

robias Lägg

Hatten Syna 300.00

Hero Höj till 1612.50

ttusen Höj till 2925.00

Hatten Lägg

Hero Höj till 4237.50

ttusen All-in 3956.02

Slutpott: 8604

Väljer att checkraisa floppen. Det känns som ett helt okej spel med 100 bb men när vi sitter med 250bb så kanske det inte är ett lika hett spel. Det känns som jag ger honom chansen att slinka med de händer jag slår, alltså Axxx samtidigt som spelet har kassa omvända implicita odds mot de händer jag drar dött mot AAxx, A8xx. Dock tror jag inte han har AA då han har trebettat hyffsat light preflop och han borde slowplaya den handen på floppen.

Så, är CR på floppen ett okej spel eller finns det andra linjer som är bättre?

Postad

A8xx är ju inte jättesannorlikt men det finns på kartan så jag bettar nog ut på floppen (2/3 av pott).

Får jag två syner är jag redo att dumpa handen på turn såvida inte turn är T eller 8. Kommer turn T så checkraisar jag all-in, på 8...tja då är det next stop valuetown.

Det var inte så många svar här, kan du PMa resultat om du inte vill posta det i tråden ännu?

Postad

Jag går broke på den här brädan om någon har A8... jag checkraisar också denna, då det fan inte ska vara billigt att ha AXXX och dra (fast det spelar ingen roll, folk kan dega med K8 där och dra KK på turn och river mot mig så kall jag är).

Postad

Intressant hand och bra spelare vid bordet, hatten och ttusen har jag spelat en hel del mot...

Jag vill få in allt på flop här då det som sagt ska kosta att dra ut, tror inte heller han har AA men det har hänt mig några gånger på just såna floppar, minns en dyr pott då det kom JJ4 och jag hade 44, han JJ då är man rätt död...

Gäller ju bara att undvika att han träffar nåt av sina tre sidokort vilket aldrig brukar gå tyvärr....

Vem vann handen och vad hade han?