Gå till innehåll

Vad är bra SnG:os stats?


zeb_sthlm

Recommended Posts

Då jag bara inte kan vinna på CG på Pokerstars så brukar jag försöka öva på mitt turneringsspel där och spela en del SnG:os.

 

Här är mina stas från Sharkscope, och nej dom är inte förfalskade, lol, ni som inte tror mig kan ju söka själva...

 

Username Games Played Av. Profit Av. Stake Av. ROI Total Profit Form Network Filter

zeb_sthlm 287 $9 $48 25% $2,557 - PokerStars

 

Är en ROI på 25% bra, vad räkans som godkännt,

 

Och average profit på 9$ är det för lågt..

 

Nån borde ju kunna ge mig lite riktlinjer vad som är acceptabelt och var man bör ligga nånstans om man ska räknas som helt okej.

 

tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den statistik som finns på 2+2 är ju ofta turbo och multitablande. Spelar men långsamma och endast 1 i taget så borde man kunna få lite bättre ROI.

 

Men rent generellt så tror jag att man i långa loppet (2000+) får mycket svårt att få över 20% ROI även om man försöker maximera resultatet ROI.

 

Med ca 287 spelade SnG så behöver man inte mera varians än att man har 4 vunna som egentligen borde varit 4:de placeringar för att få en vinst som är 1000 dollar mer eller då 1000/ 297 = $3,3 mera i vinst per SnG i genomsnitt än vad man normalt borde får. $9-$3,3 = $5,7 är en stor minskning av ens ROI. Dvs det behövs inte mycket positiv varians för att vinna mer än vad man kanske skull vinna under en kortare resultatsträcka.

 

Har själv resultat där jag över ca 350Sng på $50-nivån fått ROI över 20%. Men tror inte jag kan hålla dem för alltid. Men det är roligt att ha klarat av det.

 

PS Läste inte kraclobs kommentar innan jag skrev mitt inlägg ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då förstår jag, jag har bara gratisvarianten.

 

Jag gillar och spela 45 manna bäst då jag tror jag passar bäst i dom.

 

Är bara turbo som jag kör om det nu spelar roll för statsen.

 

45manna är annorlunda i o m att de då tar längre tid och spela än vanliga SnG. De bör då jämföras med MTT där man då bör ha en ROI på 100%+ för att få A i betyg.

 

Ditt resultat på 25% betyder att du får B+ (allting över 0% är godkänt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45manna är annorlunda i o m att de då tar längre tid och spela än vanliga SnG. De bör då jämföras med MTT där man då bör ha en ROI på 100%+ för att få A i betyg.

 

Ditt resultat på 25% betyder att du får B+ (allting över 0% är godkänt).

 

Om du ska hålla 100% ROI på 45manna turbosar så räcker det inte ens med att spela som en gud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45manna är annorlunda i o m att de då tar längre tid och spela än vanliga SnG. De bör då jämföras med MTT där man då bör ha en ROI på 100%+ för att få A i betyg.

 

Ditt resultat på 25% betyder att du får B+ (allting över 0% är godkänt).

 

Det spelas i princip bara turbo 45 seatare på Stars, dom tar en timme.

 

Du kan ju kolla leaderboarden för $60 45 seat på Sharkscope, jag är inte med på den för jag har bara spelat 400 sådana.. men dom bästa grindarna har typ 20-30% ROI... Många som går back också . . . Och när inte ens jag har 100% ROI så är det omöjligt 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte på att du skrev att "bra" låg på 15% och då 10 mans turbo, borde rimligen vara någon skilnad med 6 manna, eller ?

 

Nej, jag uppskattade att en grinder i det absoluta toppskiktet har ca 10% ROI på midstakes turbos på Stars. Bara som information och kommentar till siffrorna som nämnts.

 

Vad man själv ska sikta på är bara att maximera sin siffra. Det är fullständigt värdelöst att rikta in sig på vissa specifika procenttal.

Dessutom är dom flesta spelare asdåliga och kan vara nöjda med minsta vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plockat från twoplus two som är hämtade från 9-manna bord.

 

These are based on Stars turbos. A very good player could probably expect to have the following ROIs:

 

$3.40s - 18%

$6s - 16%

$16s - 14%

$27s - 12%

$60s - 10%

$114s - 8%

$225s - 6%

$335s+ - 4%

 

Har du hittat siffror för regular på Stars också? Antar att de skiljer sig från turbos och det vore kul att veta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

If you play a non-turbo structure, generally your ROI might increase a few points (due to the slower structure), but at the expense of your hourly rate (again, due to the slower structure). These numbers are quite applicable to major sites besides Stars.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/showthreaded.php?Cat=0&Number=10393737&an=0&page=0#roi

 

Sedan kan man fråga sig vad "few points" innebär. Jag har för mig att jag någonstans har läst att på 60$-nivån ligger ett bra ROI på 15 % jämfört med 10 % på turbos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Vad är en bra RIO för 6 mans turbo då ?

 

Enligt mina PT stats på 238 st $13 6 mans turbo har jag en RIO på 14.61. Är den bra eller för låg ?

 

Funderar också lite på det här vet inte om det finns någon tråd. Är det lättare att få högre Roi på 5-6 manna sng eller 10-manna. Vilket skulle ett fullfjädrat sng-proffs få högst ROI på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...