Andrew_W Postad 4 Oktober , 2007 Rapport Postad 4 Oktober , 2007 Jag måste sluta quizza, jag blir bara förbannad. Hopp byts mot förtvivlan, typ. "Den HÄR kan jag!" byts snabbt ut mot "Fan, vad ÄR det för nåt?!" 18 är mrfiskman Onanerar I Duschen! Ännu ett alster ur din specialsamling? Citera
Grävlis Postad 4 Oktober , 2007 Rapport Postad 4 Oktober , 2007 Det känns väl sådär efter första genomlyssningen. Några tog man direkt, vissa kommer nog efter några lyssningar. Och sen en hel bunt wtf-låtar som man inte har en aning om. Citera
mrfiskman Postad 4 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 4 Oktober , 2007 Detta är det som gäller: Från den här tävlingen kommer 16 pers gå vidare, det förutsätter ju att alla 22 är med i tävlingen. Annars kommer det se ut såhär: 9-12 deltagare= 2 sämsta åker ut. 13-18 deltagare= 4 sämsta åker ut. 19-22 deltagare= 6 sämsta åker ut. Alla poäng räknas ihop under alla tävlingar så även om det går dåligt i denna så kan man vinna masterquizzet. Första tävlingen var en introtävling den andra kommer bli en blandning mellan film, musik och allmänbildning. Den stora finalen där jag kommer dela ut pengapriser kommer återigen bestå av intron, den största introtävling som detta forum sett hittils+ många extra frågor. Citera
Andrew_W Postad 4 Oktober , 2007 Rapport Postad 4 Oktober , 2007 den största introtävling som detta forum sett hittils+ många extra frågor. Jag tror att du precis kastrerade Eurythmech. Citera
mrfiskman Postad 4 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 4 Oktober , 2007 Jag tror att du precis kastrerade Eurythmech. Hahaha jo men jag tror han gillar det iaf, han får ju vara deltagare i en av hans favoritsporter (Ja introtävlingar är en sport) Citera
eurythmech Postad 4 Oktober , 2007 Rapport Postad 4 Oktober , 2007 Det är för sent att delta va? Citera
devalanteriel Postad 4 Oktober , 2007 Rapport Postad 4 Oktober , 2007 Undrar just hur du definierar fredag kl 21. Citera
devalanteriel Postad 4 Oktober , 2007 Rapport Postad 4 Oktober , 2007 Ja, läsa hela tråden verkar överskattat. Citera
tomtetomte Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Med risk för att låta som en gnällspik när jag egentligen tycker att det är skitskoj att folk tar sig tid att anordna sånt här, och dessutom väcka ogillande hos den enväldige domaren när det står fantastiska priser och ära på spel måste jag ändå ställa frågan: Är detta den mest förvirrade ’masterquizzen’ nånsin? Det är iallafall inte mycket som är etsat i sten när det kommer till format och sånt. Förresten, är det bara jag som är enfaldig som likställer quiz med frågesport och inte introtävlingar som i min värld kallas för just introtävlingar (retorisk fråga som inte behöver besvaras)? Vill ni vara med i quiz, max 20 deltagare? Antal deltagare: 22 Ursprunglig deadline: torsdag 23.00 Ny deadline: fredag 21.00 (bara för att domaren vill hinna spela kort) De sexton bästa går vidare. Men bara ifall folk orkar svara, annars ändrar vi lite så att det blir ett lagom antal som går vidare lite beroende på hur många som svarar, bara några åker ut. Dessutom publiceras inga svar och inga poäng så ingen har egentligen nån aning om vem som leder förrän när allt är klart. But I like it. I all välmening. Citera
devalanteriel Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Alltså, jag försöker förtvivlat hitta någon form av poäng i det där inlägget, men det går bara inte. Citera
tomtetomte Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Alltså, jag försöker förtvivlat hitta någon form av poäng i det där inlägget, men det går bara inte. Ouch. Nåja, jag är väl i gott sällskap isåfall. Citera
eurythmech Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Ja, läsa hela tråden verkar överskattat. Det stämmer Citera
gunther Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Mina svar är nu inlämnade. Kan väl inte säga att jag känner mig säker på att gå vidare så jag får hoppas på lite tur. Citera
mrfiskman Postad 5 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Med risk för att låta som en gnällspik när jag egentligen tycker att det är skitskoj att folk tar sig tid att anordna sånt här, och dessutom väcka ogillande hos den enväldige domaren när det står fantastiska priser och ära på spel måste jag ändå ställa frågan: Är detta den mest förvirrade ’masterquizzen’ nånsin? Det är iallafall inte mycket som är etsat i sten när det kommer till format och sånt. Förresten, är det bara jag som är enfaldig som likställer quiz med frågesport och inte introtävlingar som i min värld kallas för just introtävlingar (retorisk fråga som inte behöver besvaras)? Vill ni vara med i quiz, max 20 deltagare? Antal deltagare: 22 Ursprunglig deadline: torsdag 23.00 Ny deadline: fredag 21.00 (bara för att domaren vill hinna spela kort) De sexton bästa går vidare. Men bara ifall folk orkar svara, annars ändrar vi lite så att det blir ett lagom antal som går vidare lite beroende på hur många som svarar, bara några åker ut. Dessutom publiceras inga svar och inga poäng så ingen har egentligen nån aning om vem som leder förrän när allt är klart. But I like it. I all välmening. Deadlinen ändrades i främsta fall för att få in fler svar inte för att jag skulle hinna spela kort, kortspel hinner jag med ändå. Sen är det väl ganska självklart att jag måste ändra så färre åker ut beroende på hur många som skickar in. Får jag bara in 10-12 svar känns det konstigt om 6 pers ska åka ut med tanke på att det är tre deltävlingar. Sen hur du vill definera ett quizz får stå för dig, jag kallar detta för quizz även fast det är mycket intron inblandade men det är klart att nästa gång så kan jag väl döpa det till "Mrfiskmans introtävlingar+filmfrågor inte quizz". Sen att jag inte ville publicera poäng och sånt var ju för spänningen men på den punkten är jag knappast orubblig, vill alla se poängen direkt efter omgångarna är det klart att jag kan göra så. Citera
mrfiskman Postad 5 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Sen att det blev 2 deltagare till var just för att de hade skickat in anmälan just när jag skulle stänga anmälningen, jag hade inte hjärta att säga nej helt enkelt. Citera
mrfiskman Postad 5 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Undrar just hur du definierar fredag kl 21. Fredag efter idol *skääääääms* Citera
mrfiskman Postad 5 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Det är för sent att delta va? Nej. Citera
mrfiskman Postad 5 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Iofs kan jag förstå på ett sätt att folk blir less, ni kanske tycker att om tex bara 14 deltar så bör alla som skickat in svar gå vidare, och de som inte skickat in svar strykas ur tävlingen? Citera
devalanteriel Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Nä, dina förslag till regeländringar är roligare. Citera
mrfiskman Postad 5 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Oj såg att jag skrev att tävlingen stänger efter idol, jag trodde ju att idol slutade 21.00, det håller visst på till 21.30. Få inte för er något nu tävlingen stänger 21.00 som jag sagt tidigare, ingen mer extra tid. Citera
stenarn Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Skickar in mitt mycket ofullständiga förslag nu. Ska sluta med dessa tävlingar för jag blir bara frustrerad:lol: . Sitter och sjunger med i sångmelodin i flera låtar efter introt men har ingen aning om vad det är för låt:twisted:. Får hoppas det är många som inte svarat! Citera
mrfiskman Postad 5 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Om ca 45 minuter stänger tävlingen och de rätta svaren publiceras *påminner* Citera
devalanteriel Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Min vindrickarpartner sitter och ger mig de rätta svaren nu när tävlingen är slut, dammit. Iaf hävdar hon att 30 är Tracy Chapman och att den är jättebra. Citera
devalanteriel Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Nån låt är visst Beatles och 27 är svensk. Citera
Recommended Posts