Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Vår sits är askass nu, vi måste fylla NÅGOT för att vara med i handen.

Straight flushdrag på flopp är askassa alltså? Inga dåliga krav du har.

Vår sits blir helt klart otroligt mycket bättre, men långt ifrån nöten. Stegen känns bättre att sätta än färgen. Risken att han sitter på färgdraget är nämligen hyffsat stor. SYNAR vi 27 och sätter färgen, tja, då är vi ju så illa tvugna att få in degen, men risken är halvstor att han har en bättre färg.

Nej, risken är jätteliten att han har en bättre färg. Han bettar knappast ut, får flera syner och en minraise och slår om igen, med ett enkelt färgdrag. Det är i princip bara A6r han kan spela så.

Däremot är det med vanligt färgdrag ett gyllene läge att ta en syn på minomslaget, då han får jätteodds. Men så spelade han inte.

:Ad::6d:,:Ad::7d:,:Ad::8d:,:Ad::9d:,:Ad::Td:,:Ad::Jd:,:Ad::Kd:,:Kd::6d:,:Kd::7d:,

Osv osv osv.

Ja för dom händerna synar han ett ställ med? Eller vad exakt menar du? Du anser att det är orealistiskt fiskigt att Fi ska syna med nåt vi leder mot, men fullt troligt att han ska syna med ett naket färgdrag...

Någon gång på hundra? Vad i hela helsifyr tror du att du får syn av här? Vem reraisar dig på den floppen? Tror du att 44 är så mycket troligare än A6s/67s? Visst, du får tro det om du vill, det är sådant jag tjänar pengar på.

Jag tror att det är rätt få händer jag får syn här. A6r har han nån gång på hundra när Hero ska agera, det är inte samma sak som att han har den nån gång på hundra vid syn. Poängen med push är FE+hyfsad EQ vid syn. Det är alltså inte nåt slags värdebet.

Ok, du tjänar pengar på att spela kombodrag dåligt. Lycka till i fortsättnigen då.

Postad

dlinder, kan du vara vänlig att skriva vad du tror istället? Vilka händer är det du tror synar här? Hur ofta?

Du kan ju inte både äta kakan och ha den kvar. Du säger att vi har så stor FE att vi går plus oavsett, samtidigt som du påstår att vi får syn av händer vi slår. Det funkar inte, du kan inte ha både och. Endera så har vi FE >50 % och vinner på vårt aggro spel, eller så får vi syn av händer vi faktiskt kan slå. Men du kan inte få bägge sakerna samtidigt. Så, vad är det egentligen du förespråkar?

Straight flushdrag på flopp är askassa alltså? Inga dåliga krav du har.

Nä, de suger när stackarna är tokdjupa. Dessutom HAR VI INTE ENS DET. Vi har färgdrag och ett OESD. Öppna färgstegsdraget är överlägset bättre då det tar bort två eventuella färgouts för FI.

Men, om vi bortser från ditt fel, så säger jag det ingen: Nej. Dragen är självklart de starkaste dragen du kan ha, men återigen: Det är DRAG. Du sitter helt tom och vill stoppa in hela din stack. Oavsett vilket tydligen. Jag tror jag får ta fram sandlådementaliteten här för att få fram poängen.

Vid vilken brytpunkt slutar DU ställa? Vid... 1k bb kanske? Vid 10k bb? När hade du tänkt att draget - för det är ett drag - inte längre är rätt att ställa? Som vi sagt tidigare, händer som synar kommer allt som oftast att ha 60-40 mot oss. Var sätter du då gränsen? Jag tror helt enkelt inte du förstått att det är 200bb. Gränsen går - enligt mig - under 200bb. Det är helt förkastligt att stoppa in alla pengar i en sits där du måste ha ~50 % fold från FI för att det ska gå ihop. Eller, misstolka mig rätt: I en situation som denna. När FI visar såhär mycket styrka så är chansen för fold tämligen liten.

Att då sitta och tomta på och säga att vi har ett jättefint drag och degen ska in... det är idioti. Vi måste ju för bövelen kunna tänka också. Här är det tämligen givet att vi kommer att ligga tokefter om vi får syn. SAMTIDIGT som det verkar som ganska stor risk att FI synar.

Så, hur ofta foldar FI här, vad synar FI med? Berätta. Berätta sedan vid vilken brytgräns som du slutar ställa :3d::5d::4d::6c::Qd: . Tack.

Postad
Ja för dom händerna synar han ett ställ med? Eller vad exakt menar du? Du anser att det är orealistiskt fiskigt att Fi ska syna med nåt vi leder mot, men fullt troligt att han ska syna med ett naket färgdrag...

Ja, det anser jag. Vad vill du ha syn av som vi leder mot? Seriöst? Hitta en HD för FI där du lyckas få vår equity större än 50 % och jag köper dig en glass. Det går inte.

För att göra det enklare för dig:

Mot AQ (utan ruter) har vi 57-43. Samma mot AA/KK. Där har vi händerna vi slår.

Mot Q6 (utan ruter) har vi 48-52. Samma med andra tvåpar. De händerna slår vi inte.

Mot 44 har vi 40-60. Samma med andra set. De händerna krossar oss.

Mot A6s har vi 22-78. Den handen äter oss till frukost.

Mot Axs har vi 35-65. De händerna krossar oss.

Så, det finns tre handkombinationer vi rimligtsvis slår. Alla andra ligger vi efter mot. Endera lite eller totalt.

Jag säger inte att den här typen av hand är dålig. Men styrkan ligger inte i en HU AI mot jättedjupstackad FI. Styrkan ligger i att vi sällan ligger långt efter, vilket gör att du kan spela den våldsaggro. Styrkan ligger i att vi VÅGAR spela hårt och väger upp förlusterna med FE. Men ju djupare stack desto mindre värde har vi. Här har vi jättedjupa stackar och väldigt lite FE. Slutsats?

Postad

Du ar rolig du. Jag har ju inte ens skrivit att jag tycker det ar ratt att stalla, bara att du ar fel ute i ditt resonemang. Som uppenbarligen bygger pa skrackscenarier dar Fi synar 200bb med enkelt fargdrag - bara for att det rakar vara varst for oss. I den givna handen tror jag syn ar bast. Och som sagt - fyller vi fargen ar risken valdigt minimal att Fi har hogre farg.

Ursprungligen postat av Fido

Du kan ju inte både äta kakan och ha den kvar. Du säger att vi har så stor FE att vi går plus oavsett, samtidigt som du påstår att vi får syn av händer vi slår. Det funkar inte, du kan inte ha både och.

Utveckla. Funktionen av FE och EQ ar ju helt beroende av vilken range Fi limpar och spelar sahar pa floppen med. I extremfallet dar han gor det med 100% ar det saklart inga problem att bade ha tillrackligt med FE och dessutom kunna fa syn av samre hander.

Det är DRAG. Du sitter helt tom och vill stoppa in hela din stack. Oavsett vilket tydligen. Jag tror jag får ta fram sandlådementaliteten här för att få fram poängen.

Sandladementalitet finns det tydligen gott om, ja. Kombodrag ar inte att sitta tom. Jag har inga problem att dega in med drag, har du det allmant (vilket ditt "Du sitter helt tom och vill stoppa in hela din stack" antyder) ar det en kraftig lucka.

Vid vilken brytpunkt slutar DU ställa? Vid... 1k bb kanske?

Jag har naturligtvis ingen san brytpunkt. Det enda relevanta ar FE, pengar i potten och stackdjup. Igen - har du en sadan brytpunkt for max stackdjup du kan stalla med drag har du en lucka.

Det är helt förkastligt att stoppa in alla pengar i en sits där du måste ha ~50 % fold från FI för att det ska gå ihop. Eller, misstolka mig rätt: I en situation som denna. När FI visar såhär mycket styrka så är chansen för fold tämligen liten.

Jag haller helt med om att Fi har visat styrka, vilket ger oss relativt liten FE. Problemet med din berakning ar att den bygger pa att Fi synar 200bb-stall med enkelt FD. Det kommar aldrig nagansin handa.

Här är det tämligen givet att vi kommer att ligga tokefter om vi får syn.

De ar jag skeptisk till, om man inte ser 40/60 som tokefter. Som sagt, din berakning av vad EQ vid syn bygger pa att Fi synar med FD.

Ja, det anser jag. Vad vill du ha syn av som vi leder mot? Seriöst? Hitta en HD för FI där du lyckas få vår equity större än 50 % och jag köper dig en glass. Det går inte.

Det har man oerhort sallan med drag, men det ar heller inget krav for att stalla.

Men ju djupare stack desto mindre värde har vi. Här har vi jättedjupa stackar och väldigt lite FE. Slutsats?

Stackdjup ar inget problem. Stackdjup i forhallande till potten ar det. I den givna handen ar det svart att fa FE att vaga upp det vi ligger efter vid syn helt enkelt for att vart stall ar ett sant overbet. Ar potten lagom stor ar det inga problem att stalla pa drag for stackar pa 500bb.