Gå till innehåll

Hjälp mig leva på poker :)


vincenzo

Recommended Posts

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

om du vill bort från bartenderjobbet är mitt tips att du pluggar vidare istället..förmodligen är det även mycket roligare att jobba som bartender än att sitta och nöta låglimitpoker

 

akta dig att se någon framtid i pokern för den har inte många år kvar

 

Vad har du för belägg för det?

Även om så är fallet så borde det ju logiskt sett vara en idé att spela nu och plugga sen.

Fast i detta fallet tvivlar jag mycket stakt på att det går. Försörja sig på poker bara för man inte gillar sitt nuvarande jobb klingar mycket dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår du att du kanske ska testa och se om du kan leva på poker innan du tar steget till att spela profesionellt?

Spela typ 160 h (en arbetsmånad) poker på den nivån du tänkt ligga på - du kommer lätt att behöva vinna mer än 30 000 SEK på det om du ska var någorlunda säker på att kunna klara av det på grund av eventuella swings.

Du måste även ha en massa outs, dina utgifter täckta för 6 månader framöver samt en plan vad du ska göra om det inte går vägen.

Sen kan du testa http://www.donkeytest.com för att se om du är tillräckligt bra rent teoretisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du vill bort från bartenderjobbet är mitt tips att du pluggar vidare istället..förmodligen är det även mycket roligare att jobba som bartender än att sitta och nöta låglimitpoker

 

akta dig att se någon framtid i pokern för den har inte många år kvar

 

Pokerintresset har faktiskt mattats av en aning men att det skulle dö ut inom några år finns inte. Pokersiterna jobbar stenhårt att marknadsföra pokern till nya länder där internetanvändandet är på uppgång. Första stora vågen har dock lagt sig i sverige och samma sak kommer vi se i de andra länderna med,

 

Vänta bara tills Kina, turkiet, indien mfl sparkar igång på allvar då kommer den största peaken nånsin. Nyckeln är ländernas antal internetanvändare och det är lätt att ibland glömma att skandinavien tillsammans med usa ligger bland de högsta anslutna per invånare. Tills dess kommer vi se andra spelformer som extremblackjack mm som många pokerspelare ansluter sig till när de tröttnar en aning på poker.

 

Dessutom går pokern i cykler och nytt intresse för poker kommer upp igen i sverige inom ett par år.

 

Jag misstänker att herr hemdhes har haft ett dåligt år:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...