Gå till innehåll

Jerry Yang på svenska Wikipedia


Colderose

Recommended Posts

Enligt den svenska varianten av Wikipedia fick Jerry Yang, utöver vinstsumman på 8,25 miljoner dollar, även 10 miljoner dollar från Full Tilt. Det är första gången jag hör detta och jag tvivlar på att det verkligen stämmer. Någon som vet?

 

Såvitt jag vet var väl Lee Watkinson den ende på finalbordet som hade chans på 10 miljoner dollar i bonus från Fullt Tilt pga att han hade satellitat sig in i main event.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nåt vagt minne av att ha hört att han fick en reklamdeal med Full Tilt när det var vid finalbord eller efteråt, han är numera en "Friend of Full Tilt", alltså inte fullvärdig "Full Tilt Pro". Men inte tio miljoner.

 

Han hade FT-kläder på sig under finalbordet, men den exponeringen fick han väl först under just finalbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att det var så att de som hade antingen kvalat sig in, eller hade en deal på ngt sätt tidigare med FTP hade möjlighet till de 10miljonerna. Detta hade inte Jerry Yang, utan hans spons kom in vid typ semifinalbord eller dyligt. Så i det här fallen har SWE Wiki fel (om jag inte har fått totalt hjärnsläpp)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att det var så att de som hade antingen kvalat sig in, eller hade en deal på ngt sätt tidigare med FTP hade möjlighet till de 10miljonerna. Detta hade inte Jerry Yang, utan hans spons kom in vid typ semifinalbord eller dyligt. Så i det här fallen har SWE Wiki fel (om jag inte har fått totalt hjärnsläpp)

 

Svenska Wiki har för övrigt fel om Stu Ungar också när de påstår att de enda VM han deltagit i är de han vann. Han var ju med bl.a. 1990 när han blindade sig till finalbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...