Mauau Postad 29 September , 2007 Rapport Share Postad 29 September , 2007 Cannabisförbudet. Det är inte specifikt för Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 29 September , 2007 Rapport Share Postad 29 September , 2007 Är det specifikt för Sverige? Ingen aning, kan inte tänka mig att det är så i alla länder iaf. Men vad spelar det för roll? Det är fortfarande en helt meningslös reglering. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mauau Postad 29 September , 2007 Rapport Share Postad 29 September , 2007 Ingen aning, kan inte tänka mig att det är så i alla länder iaf. Men vad spelar det för roll? Det är fortfarande en helt meningslös reglering. Det spelar roll eftersom du jämförde Norges förbud mot hädelse med ospecificerade svenska bestämmelser. Jag ville bara veta vilka obskyra bestämmelser som du syftade till. Finns det andra västeuropeiska länder som har hädelse-förbud? EDIT: Jag argumenterar varken för eller emot huruvida något är konstigt eller ej. Jag tyckte bara att ditt inlägg saknade förklaring. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 29 September , 2007 Rapport Share Postad 29 September , 2007 Det spelar roll eftersom du jämförde Norges förbud mot hädelse med ospecificerade svenska bestämmelser. Jag ville bara veta vilka obskyra bestämmelser som du syftade till. Finns det andra västeuropeiska länder som har hädelse-förbud? Ingen aning. Men varför jämför du bara med västeuropeiska länder? Iaf kan vi ju konstatera att varken förbud mot hädelse eller nätpoker är unikt för Norge heller, men det gör det ju inte mindre knäppt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mauau Postad 29 September , 2007 Rapport Share Postad 29 September , 2007 Ingen aning. Men varför jämför du bara med västeuropeiska länder? Iaf kan vi ju konstatera att varken förbud mot hädelse eller nätpoker är unikt för Norge heller, men det gör det ju inte mindre knäppt. Därför att definitionen av "konstigt" bäst lämpar sig i en sociokulturell kontext. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts