Gå till innehåll

Dåligt move av mig eller dålig syn av FI?


zeb_sthlm

Recommended Posts

55$ på stars med ca 12K i första pris, 81 priser vi är precis på bubblan.

 

Gör jag fel som inte ställer preflop här?

 

Överspelar jag min hand nåt så in i helvete?

 

Är ju 50/50 när han väl gör sin i mitt tycke mkt dåliga syn...

 

Vinner jag den är jag chiptvåa, nu åkte jag 3 placeringar innan pengarna.

 

HATAR TURNERINGAR MER ÄN NÅNSIN

 

PokerStars Game #12269306300: Tournament #61825900, $50+$5 Hold'em No Limit - Level XI (500/1000) - 2007/09/25 - 19:56:24 (ET)

Table '61825900 53' 9-max Seat #4 is the button

Seat 1: Iamraising (38555 in chips)

Seat 2: slimshadie (39231 in chips)

Seat 3: verona054 (30810 in chips)

Seat 4: zeb_sthlm (33220 in chips)

Seat 5: lucaduc (58194 in chips)

Seat 6: midgetmullet (42214 in chips)

Seat 7: REAL STINKY (37451 in chips)

Seat 8: muirco (2230 in chips) is sitting out

Seat 9: HomeGuard99 (26265 in chips)

Iamraising: posts the ante 100

slimshadie: posts the ante 100

verona054: posts the ante 100

zeb_sthlm: posts the ante 100

lucaduc: posts the ante 100

midgetmullet: posts the ante 100

REAL STINKY: posts the ante 100

muirco: posts the ante 100

HomeGuard99: posts the ante 100

lucaduc: posts small blind 500

midgetmullet: posts big blind 1000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to zeb_sthlm Queen of ClubsAce of Clubs

REAL STINKY: folds

muirco: folds

HomeGuard99: folds

Iamraising: folds

slimshadie: raises 3000 to 4000

verona054: folds

zeb_sthlm: calls 4000

lucaduc: folds

midgetmullet: folds

*** FLOP *** Jack of Diamonds8 of Clubs3 of Clubs

slimshadie: bets 7000

zeb_sthlm: raises 22120 to 29120 and is all-in

slimshadie: calls 22120

*** TURN *** Jack of Diamonds8 of Clubs3 of Clubs8 of Diamonds

*** RIVER *** Jack of Diamonds8 of Clubs3 of Clubs8 of DiamondsKing of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

slimshadie: shows 10 of Spades10 of Clubs (two pair, Tens and Eights)

zeb_sthlm: shows Queen of ClubsAce of Clubs (a pair of Eights)

slimshadie collected 68640 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 68640 | Rake 0

Board Jack of Diamonds8 of Clubs3 of Clubs8 of DiamondsKing of Diamonds

Seat 1: Iamraising folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: slimshadie showed 10 of Spades10 of Clubs and won (68640) with two pair, Tens and Eights

Seat 3: verona054 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: zeb_sthlm (button) showed Queen of ClubsAce of Clubs and lost with a pair of Eights

Seat 5: lucaduc (small blind) folded before Flop

Seat 6: midgetmullet (big blind) folded before Flop

Seat 7: REAL STINKY folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: muirco folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: HomeGuard99 folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade då inte synat med TT där om jag var fi. Tycker inte du skulle ha ställt pf heller. Ni hade lite för stora stackar för det. Flopspelet reserverar jag mig för. Det beror nog lite på om man är desperat eller inte. Du var troligast 50-50 där mot fi (om han hade J eller underpar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda FI kunde hoppas på var att du satt på färgdraget.

Du hade 14 outs så ni var 50-50. Det var dåligt av honom att syna och mindre bra av dig att gå all in. Jag hade nog synat där och ifall varken Q-A eller färgen visat sig på turnen så hade jag foldat ifall han fortsatt betta.

 

Han ska ju folda där, så antigen hade han en bra read på dig och gjorde en bra syn eller så var han bara trött och synade dig för sakens skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppen har ganska sannolikt missat den som höjt så det är ju ine helt otroligt från motståndarens perspektiv att HERO tror att motståndaren är tom och du mycket väl kan göra detta med små och mellan pocketpar som är ganska troliga händer hos HERO. Om vi antar att HERO ansågs ganska tight kan ju HERO bara träffat knekten med JJ eller AJ. Motståndaren anser väl också troligen att det är också ganska stor sannolikhet att HERO hade återhöjt med QQ,KK,AA och även AKs.

 

Mot de händer som HERO sannolikt kan ha är TT inte speciellt mycket sämre än AJ som är TPTK som jag utgår ifrån ingen skulle lägga här om inte HERO räknas som en supernit.

 

Motståndaren får också lite drygt 2:1 i pottodds.

 

Kat. 1: Mot överpar, AJ och set har TT runt 12% vinstchans

Kat. 2: Mot färgdrag och två överkort 48%

Kat. 3: Mot underpar 90%

Kat. 4: Två överkort med 0/1 klöver 75%

 

Om vi ger fördelningarna kat. 1 40%, kat. 2 40%, kat. 3 10% och kat. 4 10% så har TT runt 40% vinstchans som är ganska långt över de givna pottoddsen. Kategori 1 behöver en bit över 60% på bekostnad av kategori 2 för att det ska var -chipEV att syna.

 

Så det är helt obegripligt varför alla tycker att den här synen är fruktansvärd. Det är ju inte en enbords SNG vi spelar där att bara komma ITM ger inte mycket mindre än att vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om jag tycker att Maple har rätt i att det inte behöver vara en speciellt dålig syn, så är uträkningen åt skogen, siffrorna plockade lite hur som helst.

 

Tycker att man bör plocka in händerna 77+ och AJ+, och sedan göra en uppskattning på hur ofta HERO spelar med en reraise med underpar respektive 2 överkort. Det snällaste jag skulle kunna ge mig här är att HERO ställer med underpar 50%, överkort o färgdrag 100%, överkort 33%.

 

Detta ger 34%. Jämfört med de 32% som pottoddsen är, så tror jag att detta är för liten skillnad för att det hela ska vara +cEV. Men det är inget självklart läge, ingen katastrofsyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen var att precis i handen innan dvs från SB så hade jag dubblat upp med KK då jag går all in efter en höjning, jag får syn av AJ då och mina KK dubblar upp mig, detta är handen efter så jag måste no betraktas som rätt tigth.

 

Men man spelar ju för att komma till finalbordet där dom stora pengarna är, plats 63-81 gav 108$ tror vilket inte är så mkt efter flera timmars spel.

 

Ingen som tycker jag ska reraisa preflop?

 

Tack för alla synpunkter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reraise kan man väl göra iom det är på bubblan, vill han itm blir det ju svårt att syna med TT just i denna handen, men annars får du ju bara action av bättre händer än din egen. Reraisar hellre med luft här isf och tycker syn är ett bättre alternativ med AQs för att få ut värde av handen..

 

Nu visade det sig att denna killen var redo att gambla ändå med tanke på att han synar din flop-push, men det är en annan historia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på image, men jag tycker det är vanligt att folk höjer 4x med ett pp pf som de inte kommer släppa, och 2-3x om de kan släppa. Och jag tror aldrig någon skulle lägga TT, så efter trebettet kommer en allin från fi garanterat. Vad gör man då? Tråkigt med 50-50, sen kan ju fi ha AK också.

 

Jag skulle nog ha valt den veka vägen. Syna pf, lägga/syna flop. Lägga turn utan träff om fi bettar hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen var att precis i handen innan dvs från SB så hade jag dubblat upp med KK då jag går all in efter en höjning, jag får syn av AJ då och mina KK dubblar upp mig, detta är handen efter så jag måste no betraktas som rätt tigth.

 

Men man spelar ju för att komma till finalbordet där dom stora pengarna är, plats 63-81 gav 108$ tror vilket inte är så mkt efter flera timmars spel.

 

Ingen som tycker jag ska reraisa preflop?

 

Tack för alla synpunkter

 

Nu kanske jag missförstår dig, men varför skulle du betraktas som tight bara för att du reraisade allin med KK föregående hand? Det borde ju snarare göra att din motståndare är mer benägen att syna här, då du reraisade och inte synade med ett premium pocketpar preflop förra handen.

 

Jag gillar inte stackstorlekarna för reraise preflop här med din hand här, du har alldeles för stor stack för allin och en normal reraise gör dig i princip pot-committed om din motståndare höjer igen. Jag reraisar hellre med en lite sämre hand som jag kan släppa ifall motståndaren återhöjer.

 

Ditt spel på floppen är ganska självklart. Nu har du lite otur att din motståndare har en starkare hand än normalt och denne dessutom är väldigt villig att gambla med en syn också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oj det var fi som höjde pre och ej du. det gör ju hans spel betydligt bättre.

men det intressant i handen är ju preflop, när vi väl synat och fått den floppen går det ej att slinka.

 

ganska knivig sits pre dock, gillar inte AQ mot EP-raiser, 3betfold känns väldigt kallt utan read på fi att han viker mycket och bara ställer AK/AA/KK/QQ.

 

 

jag brukar folda pre här och hellre höja skräp själv först in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

ganska knivig sits pre dock, gillar inte AQ mot EP-raiser, 3betfold känns väldigt kallt utan read på fi att han viker mycket och bara ställer AK/AA/KK/QQ.

 

jag brukar folda pre här och hellre höja skräp själv först in.

 

Motståndaren som openraisar är hijack, definitivt inte EP raiser. Annars håller jag fullständigt med dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...