omalley Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 $11 SnG Regular TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-50373468-26 played at "Lodsch" for USD TC from 2007-09-22 16:44 until 2007-09-22 16:44 Seat 1: Andreas-78 ($5,685 in chips) Seat 2: Carter SIate ($1,740 in chips) Seat 8: Mateyos ($2,140 in chips) Seat 9: Hero [, ]($5,435 in chips) ANTES/BLINDS Mateyos posts blind ($150), Hero posts blind ($300). PRE-FLOP Andreas-78 bets $600, Carter SIate folds, Mateyos folds, Hero bets $2,000, Andreas-78 bets $5,085 and is all-in, Hero???? Är det bra att syna chipleadern här? Citera
DocLame Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 $11 SnG Regular TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-50373468-26 played at "Lodsch" for USD TC from 2007-09-22 16:44 until 2007-09-22 16:44 Seat 1: Andreas-78 ($5,685 in chips) Seat 2: Carter SIate ($1,740 in chips) Seat 8: Mateyos ($2,140 in chips) Seat 9: Hero [, ]($5,435 in chips) ANTES/BLINDS Mateyos posts blind ($150), Hero posts blind ($300). PRE-FLOP Andreas-78 bets $600, Carter SIate folds, Mateyos folds, Hero bets $2,000, Andreas-78 bets $5,085 and is all-in, Hero???? Är det bra att syna chipleadern här? Om jag är fi så har jag AA eller kanske KK, men inget sämre. Fold. Citera
sturedenstore Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 Tror du väldigt sällan leder här. Miniraise för att sen ställa mot omslag brukar alltid vara en stark hand, skulle nog sätta honom på en HD 1010----->AA+AK (som sämst) om han inte är en fullständig galning. Med andra ord skulle jag lägga. Citera
dekutree Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 Att slänga in ~42% av sin stack och sen inte syna med AK verkar helt galet.. Jag hade synat lätt. Vi är inte ens på något sätt säkra ITM för att vi foldar. Citera
sturedenstore Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 Att slänga in ~42% av sin stack och sen inte syna med AK verkar helt galet.. Jag hade synat lätt. Vi är inte ens på något sätt säkra ITM för att vi foldar. Jag tycker att höjningen är dålig eftersom den sätter oss i en jobbit sits, men i de här läget tycker jag det är bäst att acceptera sitt eget misstag och folda när vi som allra bäst har 50/50. Foldar vi har vi fortfarande drygt 10bb och ligger på andra plats, betydligt större chans att fixa itm om man foldar här imo. Citera
DocLame Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 Att slänga in ~42% av sin stack och sen inte syna med AK verkar helt galet.. Jag håller med om det såtillvida att jag aldrig skulle sätta mig i den situationen. Jag hade antingen foldat eller pushat direkt mot Fi:s raise, beroende på hur lös han är. Men som spelat (även om jag aldrig hade spelat på det sättet) foldar jag absolut. Citera
sturedenstore Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 Jag håller med om det såtillvida att jag aldrig skulle sätta mig i den situationen. Jag hade antingen foldat eller pushat direkt mot Fi:s raise, beroende på hur lös han är. Men som spelat (även om jag aldrig hade spelat på det sättet) foldar jag absolut. Du skulle inte kunna tänka dig en syn? Känns ju ganska kallt att pusha imo. Citera
eurythmech Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 Syn eller push mot öppningsraise. Citera
omalley Postad 25 September , 2007 Författare Rapport Postad 25 September , 2007 Håller med om att höjningen inte är lysande. Kan hans miniraise göra en syn legal i detta läge? Citera
eurythmech Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 Tycker man kan syna mot galningar som gärna spelar om stackan med ditten och datten i det här läget. Citera
DocLame Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 Du skulle inte kunna tänka dig en syn? Känns ju ganska kallt att pusha imo. Jodå. Det jag egentligen menade var att jag aldrig någonsin skulle reraisa till en nivå som gör att jag måste folda mot push i detta läge. Citera
Gahlster Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 Utmärkt läge att visa CL att han inte ska bråka med dig när du är BB genom att pusha. Man kan med andra ord säga att du sätter dig själv på pottkanten. Kan vi släppa några händer här som vi kan reraisa med? Citera
sturedenstore Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 Utmärkt läge att visa CL att han inte ska bråka med dig när du är BB genom att pusha. Man kan med andra ord säga att du sätter dig själv på pottkanten. Kan vi släppa några händer här som vi kan reraisa med? Varför riskera hela stacken mot den enda som kan slå ut oss när två spelare har en bra bit under 10bb? Citera
Gahlster Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 Varför riskera hela stacken mot den enda som kan slå ut oss när två spelare har en bra bit under 10bb? Vad har du för plan med handen då? Torskar CL en all-in mot oss i denna handen är han all-in nästa hand, så han har inte så mycket mindre att förlora än Hero. Citera
sturedenstore Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 Vad har du för plan med handen då? Torskar CL en all-in mot oss i denna handen är han all-in nästa hand, så han har inte så mycket mindre att förlora än Hero. Personligen tar jag hellre en flopp och håller potten liten i det här läget, Jag stoppar hellre in pengarna med en träffad AK än pre. Även om vi synar pre och lägger oss på flopp ligger vi bra med och favorit att ta oss till pengarna tillsammans med CL. Citera
Gahlster Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 Personligen tar jag hellre en flopp och håller potten liten i det här läget, Jag stoppar hellre in pengarna med en träffad AK än pre. Även om vi synar pre och lägger oss på flopp ligger vi bra med och favorit att ta oss till pengarna tillsammans med CL. C/F mot CB då du missar alltså? Vad tror du han kommer betala av med? Varför ska vi göra det svårare för oss än vad vi behöver göra? Citera
jog76 Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 Det är bara att lägga sig här. Tycker det är en helt onödig raise till 2000 av dig, framför allt mot chippien. Att gå upp mot chippien när man är klar tvåa känns lite vågat. Sätt press på shortisarna istället för att muppa med chippien i detta läge. Dvs max syna hans dubbling men helst folda denna handen . Citera
dekutree Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 Det är bara att lägga sig här. Tycker det är en helt onödig raise till 2000 av dig, framför allt mot chippien. Att gå upp mot chippien när man är klar tvåa känns lite vågat. Sätt press på shortisarna istället för att muppa med chippien i detta läge. Dvs max syna hans dubbling men helst folda denna handen . Hur vektajt får man bli.. Citera
Recommended Posts