Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

$11 SnG Regular

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-50373468-26

played at "Lodsch" for USD TC from 2007-09-22 16:44 until 2007-09-22 16:44

Seat 1: Andreas-78 ($5,685 in chips)

Seat 2: Carter SIate ($1,740 in chips)

Seat 8: Mateyos ($2,140 in chips)

Seat 9: Hero [Ace of Diamonds,King of Spades ]($5,435 in chips)

ANTES/BLINDS

Mateyos posts blind ($150), Hero posts blind ($300).

PRE-FLOP

Andreas-78 bets $600, Carter SIate folds, Mateyos folds, Hero bets $2,000, Andreas-78 bets $5,085 and is all-in, Hero????

Är det bra att syna chipleadern här?

Postad
$11 SnG Regular

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-50373468-26

played at "Lodsch" for USD TC from 2007-09-22 16:44 until 2007-09-22 16:44

Seat 1: Andreas-78 ($5,685 in chips)

Seat 2: Carter SIate ($1,740 in chips)

Seat 8: Mateyos ($2,140 in chips)

Seat 9: Hero [Ace of Diamonds,King of Spades ]($5,435 in chips)

ANTES/BLINDS

Mateyos posts blind ($150), Hero posts blind ($300).

PRE-FLOP

Andreas-78 bets $600, Carter SIate folds, Mateyos folds, Hero bets $2,000, Andreas-78 bets $5,085 and is all-in, Hero????

Är det bra att syna chipleadern här?

Om jag är fi så har jag AA eller kanske KK, men inget sämre. Fold.

Postad
Att slänga in ~42% av sin stack och sen inte syna med AK verkar helt galet.. Jag hade synat lätt.

Vi är inte ens på något sätt säkra ITM för att vi foldar.

Jag tycker att höjningen är dålig eftersom den sätter oss i en jobbit sits, men i de här läget tycker jag det är bäst att acceptera sitt eget misstag och folda när vi som allra bäst har 50/50. Foldar vi har vi fortfarande drygt 10bb och ligger på andra plats, betydligt större chans att fixa itm om man foldar här imo.

Postad
Att slänga in ~42% av sin stack och sen inte syna med AK verkar helt galet..

Jag håller med om det såtillvida att jag aldrig skulle sätta mig i den situationen. Jag hade antingen foldat eller pushat direkt mot Fi:s raise, beroende på hur lös han är. Men som spelat (även om jag aldrig hade spelat på det sättet) foldar jag absolut.

Postad
Jag håller med om det såtillvida att jag aldrig skulle sätta mig i den situationen. Jag hade antingen foldat eller pushat direkt mot Fi:s raise, beroende på hur lös han är. Men som spelat (även om jag aldrig hade spelat på det sättet) foldar jag absolut.

Du skulle inte kunna tänka dig en syn? Känns ju ganska kallt att pusha imo.

Postad
Du skulle inte kunna tänka dig en syn? Känns ju ganska kallt att pusha imo.

Jodå. Det jag egentligen menade var att jag aldrig någonsin skulle reraisa till en nivå som gör att jag måste folda mot push i detta läge.

Postad

Utmärkt läge att visa CL att han inte ska bråka med dig när du är BB genom att pusha. Man kan med andra ord säga att du sätter dig själv på pottkanten.

Kan vi släppa några händer här som vi kan reraisa med?

Postad
Utmärkt läge att visa CL att han inte ska bråka med dig när du är BB genom att pusha. Man kan med andra ord säga att du sätter dig själv på pottkanten.

Kan vi släppa några händer här som vi kan reraisa med?

Varför riskera hela stacken mot den enda som kan slå ut oss när två spelare har en bra bit under 10bb?

Postad
Varför riskera hela stacken mot den enda som kan slå ut oss när två spelare har en bra bit under 10bb?

Vad har du för plan med handen då?

Torskar CL en all-in mot oss i denna handen är han all-in nästa hand, så han har inte så mycket mindre att förlora än Hero.

Postad
Vad har du för plan med handen då?

Torskar CL en all-in mot oss i denna handen är han all-in nästa hand, så han har inte så mycket mindre att förlora än Hero.

Personligen tar jag hellre en flopp och håller potten liten i det här läget, Jag stoppar hellre in pengarna med en träffad AK än pre. Även om vi synar pre och lägger oss på flopp ligger vi bra med och favorit att ta oss till pengarna tillsammans med CL.

Postad
Personligen tar jag hellre en flopp och håller potten liten i det här läget, Jag stoppar hellre in pengarna med en träffad AK än pre. Även om vi synar pre och lägger oss på flopp ligger vi bra med och favorit att ta oss till pengarna tillsammans med CL.

C/F mot CB då du missar alltså? Vad tror du han kommer betala av med? Varför ska vi göra det svårare för oss än vad vi behöver göra?

Postad

Det är bara att lägga sig här. Tycker det är en helt onödig raise till 2000 av dig, framför allt mot chippien. Att gå upp mot chippien när man är klar tvåa känns lite vågat. Sätt press på shortisarna istället för att muppa med chippien i detta läge.

Dvs max syna hans dubbling men helst folda denna handen :D.

Postad
Det är bara att lägga sig här. Tycker det är en helt onödig raise till 2000 av dig, framför allt mot chippien. Att gå upp mot chippien när man är klar tvåa känns lite vågat. Sätt press på shortisarna istället för att muppa med chippien i detta läge.

Dvs max syna hans dubbling men helst folda denna handen :D.

Hur vektajt får man bli..