Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag är ny på sng och undrar vad jag som "chiptvåa" ska göra i denna sits.

Seat 8 is the button.

Seat 7: Shrek700 (1832 in chips)

Seat 8: Meens2 (1154 in chips)

Seat 9: clauszulo (3848 in chips)

Seat 10: greencap (3166 in chips)

clauszulo: posts small blind 200

greencap: posts big blind 400

dealt to greencap [Ts Th]

Shrek700: raises to 1832 and is all-in

Meens2: is all-in 1154

clauszulo: folds

GreenCap: ?

Jag tror ju att jag har bäst hand och goda pottodds, men är det viktigare att säkra överlevnad ett tag till? Men synar jag och förlorar så åker jag ju inte ut och förhoppningsvis är vi ändå bara tre stycken kvar och i pengarna iaf. Om lillstacken vinner så är vi ju fyra kvar ändå, men då är ju "shrek700" nästan ute så att jag ändå har goda chanser att komma sämst trea.

Enkel syn eller "ska" man bara se på när två slår ut varandra?

Postad

Det viktigaste - enligt mig - är att bevara FE. Utan FE så kan man inte stjäla mörkarna.

Du får bra pottodds men chansen är stor att du är uppe mot tre överkort och då är chansen rätt stor att du inte vinner. Vinner kortstacken och den andra vinner över dig så är det du som är den nya kortstacken.

Med QQ är det en autosyn. Med JJ och TT kan man tänka sig syna - beroende på vilken HD man sätter motståndarna på. Med lite tur så kan det vara typ AQ mot 88 och ens högre par gör att man i nästan har en freeroll där man kan trippla sina marker i en coin-flip.

Det säkra sättet och spela handen är att lägga sig och se vad som händer - då ökar ens chans att komma ITM mycket.

Postad

Jag tror jag skulle fega här o folda men det är lite tveksamt. Om vi förlorar mot den största har vi bara 1300 kvar och som vetgirig sa, nästan ingen FE. Nä folda o hoppas kortisen åker ur, sen kan lägger vi aldrig mer en sån bra hand! (i den här iaf)

Postad

En fold känns som det bästa spelet här. Först degar Shrek700 in allt, antagligen för att försöka få blindsen. MEN sedan degar även Meens2 in allt!!!. Där tog min hand slut då jag tror att jag är illa ute i handen med pocket tior , framförallt mot Meens2.

Så folda o gå vidare med turnerningen. Samt ta nytta av informtionen du får av deras händer.:D

Postad

Ok, tack för synpunkterna.

Jag kastade iaf efter lång tvekan. Han som pushade visade 77 och han som synade visade AT. Som tur var kom ett ess på floppen och en 7 på turn. Inte för att det spelar någon roll, men...