Gå till innehåll

Hur jag ser på poker och om mitt spelande


pokerstjärna

Recommended Posts

Tänk så här: Om jag går in på ett 2/4$ bord med 250$, jag får mitt gic och det är 2rut och 8spa och jag är BB ( big blind ) och jag foldar, ja där rök 4 $ vilket motsvarar omkring 27 sek.

man ska væll ændå inte tænka markerna som pengar eller hur många cheeseburgare man skulle kunna køpa. vad jag har fått før mig ær att man spelar inte lika bra oftast om man tænker så

 

Ska man hålla på sådär tre fyra omgångar i rad ja då är hundra svenska kronor borta på absolut ingenting.... ... ...

 

Problemet är när vi spelar med dollar så ser vi inte värdet i det hela.

Vi tänker calla 5$ och vi har inte ett skit utan vi vill bara se men 5$ är är över 34 sek.

precis! jætteskønt :-)

 

 

 

 

 

Jag har äntligen lärt mig att folda!

Folda är en av dem viktigaste sakerna du kan göra trots att du förlorar det du lagt i potten.

Gå inte på känslan efter hjärtat eller vad det kan vara om man har bra intuition ska man ju sjælvklart gå på den, har du inget på floppen minst ett par fortsätt inte så enkelt är det för det är väldigt lätt att fortsätta betta eller reraise för att skrämma iväg motparten, men sitter han på något så självklart så callar han, så folda är en bra sak att göra.

 

 

 

Lär er att casha ut!

Låt säga att du börjar med 100$ och tripplar upp dom.

Bra, casha ut 200$ och spela för 100$ du förlorar absolut ingenting på det, tvärtom du har vunnit 200$

tycker att om man ska vara jætteførsiktig så kan man væll iaf casha ut 100 av dom och spela før vinstpengarna ett tag, blir ju svårt att øka nivå och bygga rulle annars. jobbigt att deposita hela tiden om man råkar førlora också

 

Spelar ni poker för att ni ej har någon hobby och är datanördar etc etc.

Så hitta en billigare hobby!

jag tror de flesta børjar med poker som en hobby, men førstår vad du menar.

 

HA DE :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm. Mitt råd är att satsa på att få tillbaka tjejen eller träffa någon annan som skänker dig lycka, än poker. Ärligt, är det inte lycka du är ute efter, genom pokern?

 

Faktiskt en underbar känsla att stå på sidan och iakta. Känns som man står här med lätt packning. Ingen tung rustning eller ryggsäck längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så meningen med den här posten är alltså att lära oss att gå från att torska 30k per månad till att torska 5k per månad?

Nåja, det är ju förstås mkt bra för dig om du fått lite kontroll på ditt spelberoende.

Jag har ändå två tips: Lär dig spela poker, så behöver det inte kosta dig 5k per månad. Eller sluta spela, flytta hemifrån och lägg de där 5k på något vettigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden är iaf i sjukt fel forumdel. Ska flyttas till pokerteori eller något annat... Det här delforumet är till för att ge råd hur man ska sluta spela, inte hur man planerar upp sin money management för att spela bättre poker...

 

men nu har jag inga moderatorrättigheter längre så jag kan inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden är iaf i sjukt fel forumdel. Ska flyttas till pokerteori eller något annat... Det här delforumet är till för att ge råd hur man ska sluta spela, inte hur man planerar upp sin money management för att spela bättre poker...

 

men nu har jag inga moderatorrättigheter längre så jag kan inte.

 

Flyttar den.

 

EDIT: Tråd låst på OP:s begäran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...