Gå till innehåll

Hur jag ser på poker och om mitt spelande


pokerstjärna

Recommended Posts

Hej!

 

Jag läser i dessa trådar här på pokerforum om hur många som verkligen spelar spelar spelar och bygger en stor bankrulle men sedan förlorar allt eller det mesta utav det.

 

Visst jag känner igen mig i den situationen, absolut.

Men det jag tror beror på att när man väl ser alla dessa $ på sitt konto så blir man "blind" man tror man är stålmannen och man fortsätter att spela.

 

Man tror dem flesta fiskar och man vill så jätte gärna se vad den andra har på handen fast man har skit själv, varför? Jo man har ju byggt upp en sån stor summa pengar så man "har råd" att kolla, det är ju endå vinstpengar tänker man.

 

Jag har haft riktigt dåliga poker dagar, veckor och månader.

Jag sålde bilen, förlora flickvännen och började umgås med fel folk INOM poker världen och anledningarna till att jag spelade så mycket var att jag hade så mycket problem och tragedier inom familjen och släkten.

 

Livet kan inte alltid vara som man tänkt sig och ofta går det ut på en hobby, poker! man spelar och spelar och spelar + man skiter i om man förlorar i den stunden man callar.

 

Sen blir man väldigt efterklok etc etc, ni känner igen denna historia.

 

Jag har fått ordning på mitt pokerspelande och jag kommer att redogöra hur jag har fått ordning på just mitt spelande.

Det kommer nog inte funka på någon eller alla men jag vill mer än gärna skriva ner hur jag lyckades.

 

Just nu spelar jag för cirka 4 - 6k varje månad och sen är det bra, antingen vinner jag eller så förlorar jag.

Men jag spelar inte bort allt på en gång nej nej. eller jo det händer faktiskt :)

 

Eftersom poker även är en hobby för mig så tar jag det lugnt.

Visst jag har 5000 sek på mitt konto men endå går jag in på dem små borden och börjar bygga ett nytt kapital&vinster.

 

Ni som spelar på 2/4$ bord och går in med 250$, det är helt fel, det kan inte bli mer fel än så.

2/4$ är ett väldigt stort bord anser jag!

 

ska man gå in på ett sådant stort bord ska man ha erfarenhet och en bra bankrulle.

 

Tänk så här: Om jag går in på ett 2/4$ bord med 250$, jag får mitt gic och det är 2rut och 8spa och jag är BB ( big blind ) och jag foldar, ja där rök 4 $ vilket motsvarar omkring 27 sek.

 

Ska man hålla på sådär tre fyra omgångar i rad ja då är hundra svenska kronor borta på absolut ingenting.... ... ...

 

Problemet är när vi spelar med dollar så ser vi inte värdet i det hela.

Vi tänker calla 5$ och vi har inte ett skit utan vi vill bara se men 5$ är är över 34 sek.

 

Jag tror inte ni förstår vad jag menar men jag hoppas på att ni gör det.

 

Här kommer lite tips som funka för mig att dra ner från över 20 -30K till 4-6K / månaden.

 

Tips:

Först och främst började jag med att gå in på alla klienter där jag har minst pengar på kontot och casha ut dom eller spela upp dom helt.

Sedan kollade jag alla klienter där jag har mest FPP, PP, ( poäng eller bonusar ) och uttnytja dem.

 

Är det inte europeiska siter så skickade jag iväg ett mail till supporten och bad dem att stänga av mitt konto.

 

nu har jag stängt av mig själv på alla utom europeiska pokersiter.

 

Nu till dom europeiska.

 

Jag bestämde mig för att enbart spela på två klienter och jag hade att välja mellan 6 stycken.

 

Nordicbet, svenska spel, betway, expekt, ladbrokes, betsson.

 

Jag valde då svenska spel och nordicbet.

och förs ut dem andra klienterna.

Så nu spelar jag endast på svenska spel och nordicbet.

 

Efter en tids med bara bad beats och förluster så stängde jag även kontot på svenskaspel då dem erbjuder minst.

 

Inga speciella bonusar eller freerolls.

så nu lirar jag endast på nordicbet som har bäst trafik på dagen.

och har lagt en limit på 5500 svenska kronor per månad för det har jag råd att göra av med.

 

Jag har äntligen lärt mig att folda!

Folda är en av dem viktigaste sakerna du kan göra trots att du förlorar det du lagt i potten.

Gå inte på känslan efter hjärtat eller vad det kan vara, har du inget på floppen minst ett par fortsätt inte så enkelt är det för det är väldigt lätt att fortsätta betta eller reraise för att skrämma iväg motparten, men sitter han på något så självklart så callar han, så folda är en bra sak att göra.

 

Sätt limit som nämnt ovan.

Hur mycket är din lön på? hur mycket har du i utgifter varje månad?

Hur mycket ska du festa upp eller ägna till din hobby förutom poker?

okej nu har du dragit av allt, resten kan du spela poker för.

 

Så fort jag har fått in mina löner som består av två löner så betalar jag och främst räkningar, lägger undan några tusenlappar som jag kan ha som "fickpengar" jag betalar morsan hennes del eftersom jag bor hemma och 5k till poker.

 

Lär er att casha ut!

Låt säga att du börjar med 100$ och tripplar upp dom.

Bra, casha ut 200$ och spela för 100$ du förlorar absolut ingenting på det, tvärtom du har vunnit 200$

 

Spelar ni poker för att ni ej har någon hobby och är datanördar etc etc.

Så hitta en billigare hobby!

 

Har förlorat över 22K dem tre senaste månaderna nu trots jag spelat försiktigt.

Men dem två senaste dagarna har jag haft stor flyt och dragit in 22K + 3800, 1800 av den totala summan var ett lån jag fick tillbaka.

Det mesta drog jag in på nätpoker, nordicbet och betway.

Enorm tur hade jag!!!

Och detta kommer troligtvis aldrig igen! inte sån tur.

 

Spela inte poker om du tror du kommer att bli rik på det väldigt fort.

 

Om du är nybörjare spela på låga bord, väldigt låga.

 

Jag ska ta det väldigt lugnt med poker iaf, fast jag har limit på 5-6K så ska jag nog inte spela för 5-6K endå.

Vi får se:) men lugnt ska jag ta iaf.

 

Tack för mig och ber om ursäkt för eventuella stavfel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver här i tråden att du senaste två månaderna gått +4300$. På flashback startade du dock en tråd så sent som i Söndags där du skrev att du torskat 22000SEK senaste tre månaderna. Det var din blogg som fick mig misstänksam, så att du vet....

 

Så snälla, sluta försöka ge råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver här i tråden att du senaste två månaderna gått +4300$. På flashback startade du dock en tråd så sent som i Söndags där du skrev att du torskat 22000SEK senaste tre månaderna. Det var din blogg som fick mig misstänksam, så att du vet....

 

Så snälla, sluta försöka ge råd.

 

Hej det stämmer.

Har gått back väldigt mycket.

Men jag har haft flyt dom två senaste dagarna och gjort mig väldigt mycket plus.

+ att jag spelat på live bord. så dem pengarna har jag fått tillbaka + mer.

Men jag ligger fortfarande back på helheten. och det är mer än 22k :)

 

Jag är ingen satans moralkaka men jag tänkte att det är värdefulla tips.

Kanske skriver jag detta för att jag är glad att jag vunnit tillbaka pengarna och verkligen cashat ut och verkligen fått mig en ny tankeställare på sådan kort tid?

Svårt att tro men så är det.

Jag kände för att skriva ner det och så är det med det, du kan fortsätta i PM om du har invändningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge jag behandlar topic så finns det absolut ingen anledning till att inte skriva direkt i tråden.

Har du problem med spelmissbruk så fine, här finns kompetenta människor som varit/är i samma situation. Så om du erkänt för dig själv att du är en torsk på poker så finns här viss hjälp att få.

 

Men något säger mig att du känner dig som värsta pokerguden nu när du vunnit senaste dagarna, och därav vill förtälja världen om hur du gick ifrån att vara en backande spelare till en riktigt pokerhaj. Du radar ju upp asgrymma strategier för framgång som att man ska lägga sig om man inte har ett par som sämst etc.

Är ganska säker att du kommer fortsätta åka bergodalbana om du fortsätter lira poker, en bergodalbana som förr eller senare kommer att krasha.

Detta säger jag inte för att vara taskig på något sätt, utan för att jag har sett detta mönster hos allt för många människor.

 

Jag lider ärligt med dig, att spela bort pengar man egentligen inte har måste vara fruktansvärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge jag behandlar topic så finns det absolut ingen anledning till att inte skriva direkt i tråden.

Har du problem med spelmissbruk så fine, här finns kompetenta människor som varit/är i samma situation. Så om du erkänt för dig själv att du är en torsk på poker så finns här viss hjälp att få.

 

Men något säger mig att du känner dig som värsta pokerguden nu när du vunnit senaste dagarna, och därav vill förtälja världen om hur du gick ifrån att vara en backande spelare till en riktigt pokerhaj. Du radar ju upp asgrymma strategier för framgång som att man ska lägga sig om man inte har ett par som sämst etc.

Är ganska säker att du kommer fortsätta åka bergodalbana om du fortsätter lira poker, en bergodalbana som förr eller senare kommer att krasha.

Detta säger jag inte för att vara taskig på något sätt, utan för att jag har sett detta mönster hos allt för många människor.

 

Jag lider ärligt med dig, att spela bort pengar man egentligen inte har måste vara fruktansvärt.

 

Som jag har skrivit innan jag har råd att förlora om jag hålle rmig till en limit.

Jag är ingen pokergud utan en amatör som spelar högt.

Jag hoppas själv jag blir en bättre pokerspelare med tiden och det tror jag att jag kommer bli, men det kommer ta sin lilla tid.

 

men nu när jag vann tillbaka pengarna så slog det till för helevete nu måste jag börja tänka smart man kan ej fortsätta såhär det är som att leva i skräck helt ärligt.

 

Ja jag radar upp dessa strategier som att folda om man ej har något på flopp istället för att fiska eller chansa och hoppas.

Det är riktat till nybörjarna.

ber om ursäkt om jag är otydlig etc och förlåt för att du blir så förbannad för att jag skriver om hur jag börjat tänka de senaste dagarna.:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kortspel ska och bör spelas som en rolig hobby inte profession då den är för ojämn inkomst mässigt inte ens de bästa proffsen vinner alltid utan förlorar.

 

Aopoker. Du har iom detta inlägg för alltid övertygat mig: Du är ett humoristiskt geni av rang. Jag knäböjer ödmjukt inför din överlägsenhet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Ni som spelar på 2/4$ bord och går in med 250$, det är helt fel, det kan inte bli mer fel än så."

 

Det kan oxå inte bli mer rätt ?!?!

 

Jag har byggt min rulle från 150$-20000$ på några månader enbart med små inköp. Aldrig spelat på mindra bord än NL .5/1 ...kan vara extremt effektivt om man spelar rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Ni som spelar på 2/4$ bord och går in med 250$, det är helt fel, det kan inte bli mer fel än så."

 

Det kan oxå inte bli mer rätt ?!?!

 

Jag har byggt min rulle från 150$-20000$ på några månader enbart med små inköp. Aldrig spelat på mindra bord än NL .5/1 ...kan vara extremt effektivt om man spelar rätt.

Javisst ditt utfall på några månader är beviset att 75bb är en lagom NL rulle.

 

Alltså vad är problemet? Jag kan inte någonstans i texten få uppfattningen av att OP tycker att han är en bra pokerspelare.

 

Sen när man kommer till råden, spela inte för mer än du kan förlora, håll bankrullekrav osv.

Går väl bara att hålla med. Visst är det jättestandard, men orka dra ner folk på jorden hela tiden så fort de försöker säga något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...