MacDaddy Postad 24 September , 2007 Rapport Postad 24 September , 2007 Cutoff limpar SB raisar HERO i BB synar med A5s Cutoff synar FLOP: A83-rainbow. -SB betar. -Hur ska jag göra här. Finns det något som talar emot raise här? Jag får bort cutoff om han ej har ett A och om SB inte har något A så lär jag vinna denna handen. Kan även cehcka bakom på river med svaga Aet. Citera
gurravasa Postad 24 September , 2007 Rapport Postad 24 September , 2007 Cutoff limparSB raisar HERO i BB synar med A5s Cutoff synar FLOP: A83-rainbow. -SB betar. -Hur ska jag göra här. Finns det något som talar emot raise här? Jag får bort cutoff om han ej har ett A och om SB inte har något A så lär jag vinna denna handen. Kan även cehcka bakom på river med svaga Aet. Vad e det för fisk som limpar från CO? Hur löst raisar SB? Det förändrar allt i den här handen. Är SB tajt så muckar du pf. Är SB loose och CO tajt-weak så raisar du pf. Det förändrar också spelet på floppen. Har du förresten backdoor färgdrag? Du har redan ett avlägset BD-stegdrag. Det är lite av ett WA/WB läge men att du har en spelare efter dej gör att jag ändå lutar mot en raise. Hade du varit HU med SB hade det varit en enkel syn. Citera
gdaily Postad 30 September , 2007 Rapport Postad 30 September , 2007 Testar den här som dagens fråga nu på måndag Citera
MacDaddy Postad 2 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 2 Oktober , 2007 Var tydligen många som var osäkra, hälften ville syna, hälften ville raisa. Handen spelades så här: SB-bets Hero-syn Cutoff-syn Turn-blank SB-checks Hero-bets Cutoff-syn CB-fold River 8 Hero-check cutoff-bets Hero-syn EDIT: Cutoff visar trips i 8or, K sidokort. Citera
Flesh2Flesh Postad 2 Oktober , 2007 Rapport Postad 2 Oktober , 2007 Var tydligen många som var osäkra, hälften ville syna, hälften ville raisa.Handen spelades så här: SB-bets Hero-syn Cutoff-syn Turn-blank SB-checks Hero-bets Cutoff-syn CB-fold River 8 Hero-check cutoff-bets Hero-syn Cutoff visar triss i 7or, K sidokort. Menar du triss i 8or? Personligen raisar jag alltid i det här scenariot. Även om SB är tight. Citera
gurravasa Postad 2 Oktober , 2007 Rapport Postad 2 Oktober , 2007 Menar du triss i 8or? Personligen raisar jag alltid i det här scenariot. Även om SB är tight. Menar du raise på floppen eller preflop? Citera
Flesh2Flesh Postad 2 Oktober , 2007 Rapport Postad 2 Oktober , 2007 Preflop blir det nog bara syn. På floppen raisar jag. Citera
gurravasa Postad 2 Oktober , 2007 Rapport Postad 2 Oktober , 2007 Preflop blir det nog bara syn. På floppen raisar jag. Varför inte höja preflop? Hur agerar du om limparen lägger sej och SB 3-bettar floppen? Planerar du att syna ner mot en okänd motståndare? Citera
Flesh2Flesh Postad 2 Oktober , 2007 Rapport Postad 2 Oktober , 2007 Gillar inte att raisa floppberoende händer i multivägspotter ur position. Har jag spelat mitt sätt så synar jag ner mot en okänd motståndare. Kan släppa mot många andra spelare jag känner. Citera
gurravasa Postad 2 Oktober , 2007 Rapport Postad 2 Oktober , 2007 Gillar inte att raisa floppberoende händer i multivägspotter ur position. Har jag spelat mitt sätt så synar jag ner mot en okänd motståndare. Kan släppa mot många andra spelare jag känner. jag spelar preflop olika beroende på fi, men mot två okända så lägger jag den oftast och väntar att spela marginella händer som ofta är dominerade tills jag iaf har några grundläggande reads på fi. Citera
MacDaddy Postad 2 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 2 Oktober , 2007 Menar du triss i 8or? Ja trips i 8or Citera
Recommended Posts