Gå till innehåll

PLO8 - Scoopdrag på floppen.


Recommended Posts

PLO/8 $1/$2 Partypoker

 

*knappen* Seat 1: hammer124 ( $56.5 )

Seat 2: Pug_Fugly ( $337.73 )

Seat 3: Horsechoker9 ( $146 )

Seat 4: hudstud777 ( $312.81 )

Seat 5: reeled77 ( $105.02 )

Seat 6: Sjoblom ( $249.3 )

Seat 7: Bluffinator ( $310.68 )

Seat 8: daphne80 ( $369.95 )

Seat 5: reeled77 ( $105.02 )

Seat 9: DeadlyAce ( $84.1 )

Seat 10: dudly ( $100 )

 

Jag sitter i tidig mellanposition med A:club:T:club:A:diamond:4:diamond: och limpar som andre man. Många hade höjt med min hand och det är nog rätt spel, men tidig position känns inte så kul när jag lätt blir 2:a i båda riktningarna på floppen vilket inte är så roligt när potten är stor.

 

Som det ser ut nu har jag manöverutrymme vilket känns ok.

 

Tre man limpar bakom, sb completar, bb checkar. 7 man ser floppen för $2, $14 i potten.

 

8:club:6:club:5:spade:

 

Jaha, el trappo flopen. Kass låg, nötfärgdrag och essen. Eftersom det finns mycket deg kvar att beta kan detta bli bra, även om jag kanske inte leder i någon riktning just nu. Dock har jag ju möjlighet att scopa en underbar dag om allt ser rätt ut.

 

sb bettar $4 rakt ut, 1/3 av potten. Känns som en halvkass låg, typ 23, eller något liknande typ bottom two.

 

Det foldas till mig och jag funderar på att höja, men med två spelare bakom väljer jag att syna eftersom jag inte vill ge möjlighet till ett stort omslag jag inte vill syna.

 

Direkt efter mig höjer pot till $30 (Seat 7: Bluffinator ( $310.68 )

 

Jag är rätt övertygad om att han har A2 men inte mycket mer, han är inte typen som lirar mellankort ala 79 (om han inte har flytit in A279 men odds för det. Jag bestämmer mig för att syna. Kommer en klöver hoppas jag freerolla lågen, kommer tvåan kan jag scoopa. Om jag slår om freerollar kanske han mer på mig än tvärtom. Det är väl ungefär vad jag hinner tänka innan......

 

2:heart:

 

Jag bettar övertygad om att han lägger sig, vilket han gör.

 

Jag plockar hem potten på $73.6 men känner mig mycket osäker på om jag spelade rätt på floppen. Någon som har invändningar?

 

 

* Ändrar rubriken enligt PHH guiden - QoS *

* Ändrar rubriken enligt PHH guiden, som den ska vara - Johan Hjort*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag hade haft känn att han bara försökte köpa ut mig hade jag reraisat poten. varför låta honom dra gratis? om han suttit med kåk efter flop (vilket han inte ens hade möjlighet till) hade han ju tyckt att det vart ok att du fick dra billigare.

 

killen gjorde ett aldeles för stort bet för att hans story skulle checka. jag hade re-raisat honom för att inte låta honom köpa in något gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

killen gjorde ett aldeles för stort bet för att hans story skulle checka. jag hade re-raisat honom för att inte låta honom köpa in något gratis

 

Om du re-raisar här så förstår du inte spelet. Det är inte motståndaren som är på en draghand, det är du som behöver köpa!

 

Mycket bra spelat var det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

killen gjorde ett aldeles för stort bet för att hans story skulle checka. jag hade re-raisat honom för att inte låta honom köpa in något gratis

 

Om du re-raisar här så förstår du inte spelet. Det är inte motståndaren som är på en draghand, det är du som behöver köpa!

 

Mycket bra spelat var det.

 

såg fel på 5 :spade: mina ögon spökar och såg en 5 :club:

 

sorry my bad ignorera vad jag skrev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...