Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan allihopa, kan väl börja med att presentera mig själv. Jag heter Ludvig och är nyfyllda 18 jordsnurr. Pluggar för tillfället sista året på gymnasiet, samhällsekonomisk inriktning. Som ni säkert har förstått så kommer här ännu en dagbok ;D

Jag har spelat poker i ca 3 år, lite från och till, alltmer seriöst på senare tid. Har nu reggat mitt egna konto på SvS och det är från denna site jag kommer föra dagbok. Min nivå vet jag inte riktigt än, men kommer väl börja spela

100+10kr SnG, växlande mellan 5 och 10 players. Jag är inte vidare hajj på att skriva pokerdagbok. Så ni får gärna ge feedback och tips, saker ni vill ha med och inte. Just nu har jag 500kr på SvS:roll: ska förska grinda upp det till en hyffsad rulle. Gular jag direkt blir det en fin insättning ;D

MÅL

• Självklart, gå plus, exakta inkomstförväntningar kommer senare
  • Utvecklas som pokerspelare
  • Lära mig spela in pokervideos och förhoppningsvis göra ett flertal
  • Posta HH:s
  • Komma på fler punkter

Pengar at the moment : 500kr

Jag skulle tycka det var väldigt kul om jag fick lite folk som följde min dagbok och kan ge mig feedback så jag kan utvecklas med hjälp av er ;D

Nu till den första sessionen, uppdatering kommer i kväll.

Postad
Lycka till. Tror det är väldigt stor risk att du kommer gula med bara 500kr i br ifall du spelar 100kr sng.

Hehe jo det förstår jag. Är väl mest för att det var det som jag hade inne, jag tänkte försöka börja med det :P Men gular jag så sätter jag in så jag får en större rulle att börja med. Dock börjar jag spela 5 players, känner att det inte är lika mycket tur i dom , så borde kunna bygga sakta men säkert ;D

Postad

9 st spelade 100+10kr 5 players SnG hann jag med att spela, av dessa kom jag i pris i 5, 1-2-2-1-1

Tyvärr är jag helt jävla dum i huvet och reggar mig till 500+50 kr texas när jag fått upp en rulle....visserligen gick denna jävligt bra fram tills jag fick AA, en kille raisar 4x BB, jag reraisar till 12xBB, han synar, ofarlig flopp, jag kliver han synar, drar runner runner färgen....

Efter detta spelade jag 2 SnGs med dom pengar jag hade kvar. Gick åt helvete eftersom jag tappat koncentrationen efter AA handen. Blir till att sätta in lite mer pengar så jag har lite mer om man ser till nivån jag spelar.

Nöjd efter mina första sngs, försår inte varför jag ska regga mig till en dyr turre. Aja :D

0 kr

Postad
Kortaste dagboken någonsin?

Dagboken är inte slut än, som någon skrev så var 500kr lite för liten rulle för 100+10krs SnG nivån, hur mycket bör jag ha i rulle för att spela denna nivån ? Ta i åtanke att jag troligtvis kommer spela 5players, ska sätta in 900 idag, och inte regga mig till någon turre:D nöta SnGs

Postad
först väljer du att skotta... sen ska du skotta ännu mer, bra val... även om du hade klonkat den där 500kr sngn så hade du gått gul

Var ingen SnG, var en turre, inte för att det gör nån skillnad men...Lär ju va bättre att jag vet om och erkänner mina fel än tvärtom ?

Går det att hämta handhistory från SvS SnG?

Postad

Mitt tips: Ta tre timmar å googla upp Money Management innan du sätter igång igen. Det är inget fel i att försöka skotta upp en rulle, men det finns fan gränser :D

Om du vill skotta tokaggressivt, se till att iaf ha 20 inköp per nivå, å kliv ner så fort du kommit ner under 20 inköp på nivån över. Om du är en vinnande spelare så går det ganska fort ändå på de lägre SNG-nivåerna att bygga rulle. Ha lite tålamod bara. Det e ett bra sätt att få en känsla för om du e vinnande på nivån eller inte oxå, eller hur stor edge du har. Ger en fingervisning om man kan kliva upp i nivå bara för att du lyckats skrapa ihop rulle för det.

GL

/SK

Postad

Om du vill skotta tokaggressivt, se till att iaf ha 20 inköp per nivå, å kliv ner så fort du kommit ner under 20 inköp på nivån över. Om du är en vinnande spelare så går det ganska fort ändå på de lägre SNG-nivåerna att bygga rulle.

GL

/SK

Tackar för tipset, har även vart inne o kollat lite i din dagbok , mycket intressant. Vet att denna inte är intressant, men hoppas den kan bli med tiden. Åter till frågan, kan man hämta HH:s från SvS SnG??!

Postad

Idag satte jag in 900kr och med bättre Diciplin och money management satte jag mig åter igen vid borden för att grinda:D

Hann med att spela 6 st Flundra snabbis 100+10 kr 5 players kom i pris 5 av 6 (5-2-1-1-2-2)

Slutade dagen 540kr+ och har således 1440kr på kontot nu

Vore kul om nån svarade på om det går att plocka ut hand history från SnG på SvS så att jag kan få lite kritik på mitt spel. Nu blir det sängen, godnatt everybody

Postad

Vore kul om nån svarade på om det går att plocka ut hand history från SnG på SvS så att jag kan få lite kritik på mitt spel. Nu blir det sängen, godnatt everybody

Bara att gå in på tjänster ----> Hand history. Där hittar du även sng hh. Du kan också ställa in att den bara visar sng händer.

Postad
Bara att gå in på tjänster ----> Hand history. Där hittar du även sng hh. Du kan också ställa in att den bara visar sng händer.

Okej, jag tackar för svaret. Kommer posta några intressanta imorgon då ;D Är det bäst att byta ut sitt namn eller ? annars kommer ju alla ha superreads på mig :D:D haha

Postad
Idag satte jag in 900kr och med bättre Diciplin och money management satte jag mig åter igen vid borden för att grinda:D

Hann med att spela 6 st Flundra snabbis 100+10 kr 5 players kom i pris 5 av 6 (5-2-1-1-2-2)

Slutade dagen 540kr+ och har således 1440kr på kontot nu

:shock: :shock: :shock:

Helt säker på att det stämmer? Med bättre money management alltså? Grattis till vinster i alla fall.

edit: Såg att du bara hade 500 kr första gången så då är väl 900 Kr bättre men fortfarande inte bra. Men du kanske har mer pengar utanför pokerkontot som räknas in i bankrullen?

Postad
:shock: :shock: :shock:

Helt säker på att det stämmer? Med bättre money management alltså? Grattis till vinster i alla fall.

edit: Såg att du bara hade 500 kr första gången så då är väl 900 Kr bättre men fortfarande inte bra. Men du kanske har mer pengar utanför pokerkontot som räknas in i bankrullen?

Jag hoppas kunna hålla en bättre diciplin nu...Dock vet jag själv att jag spelar bättre med lite pengar än med mycket, vet inte riktigt vad jag ska göra åt det, någon som har nått tips kanske ? :S

Nja vet inte riktigt vad som räknas in i min rulle, men som föregående talare sa så tror jag faktiskt man kan klara sig på 1400 på 100+10 5 manna faktiskt....om man inte har en ruggig otur...Tack för svar