Gå till innehåll

Avinstallera Windows Vista?

Recommended Posts

Postad

Har precis fått hem en ny dator. Datorn verkar vara helt ok, bara ett problem: operativsystemet!! windows vista måste vara det största jävla skämtet i världshistorien. obs ingen överdrift - DET SUGER!!!!!!!! ingen pokerspelare borde behöva använda vista.

är det möjligt att avinstallera windows vista och trycka in windows xp? hur gör jag i så fall? snälla hjälp! hade uppskattats oerhört.

mvh

Postad
Har precis fått hem en ny dator. Datorn verkar vara helt ok, bara ett problem: operativsystemet!! windows vista måste vara det största jävla skämtet i världshistorien. obs ingen överdrift - DET SUGER!!!!!!!! ingen pokerspelare borde behöva använda vista.

är det möjligt att avinstallera windows vista och trycka in windows xp? hur gör jag i så fall? snälla hjälp! hade uppskattats oerhört.

mvh

Vill du att jag mailar över Win95 åt dig, det kanske är tillräckligt gammalt för dig?

Skämt åsido, var lite mer specifik med vad du har för problem med Vista om du vill ha hjälp med att lösa/förklara dina problem. Om du bara vill installera Windows XP så stoppa i en bootbar XP-skiva och kör igång.

Personligen kör jag både Vista och XP utan några problem, oftast är det kunskap om operativet som saknas när man blir så rabiat som du verkar vara. Vill du skaffa något som kräver minimalt med kunskaper borde du kanske ha gått på Mac direkt. Personligen blir jag aldrig vän med MacOS men tycker ändå att det är enormt innovativt och många gånger intuitivt. Det är nog dessutom lättare att gå från PC till Mac än tvärtom.

Postad

1. datorn är slö trots att den skulle va "den bästa och snabbaste"

2. ahk scripten till bla ipoker fungerar inte (den som har en lösning på hur jag ska få det att fungera är gryyyyyyym)

3. massa jävla popups o meddelanden kommer upp i tid o otid

4. man kan inte streama typ cardrunnersfilmer

osvosv. har bara haft datorn sen klockan 18.00 och redan upptäckt detta. kan bara i mina vildaste mardrömmar förutspå var detta kommer sluta.

då jag i princip bara använder datorn till poker är detta rätt katastrofalt. är ni seriösa med ert pokerspel: UNDVIK vista, det är mitt råd.

Postad

Det enda jag haft problem med är att linan dör i tid och otid och det kan ha något med programvaran att göra eftersom BBB säger att jag har fullt ös i modemet.

Angå. filmerna så får du tanka hem lite pachter och uppdatera lite på microsofts hemsida så funkar nog CR filmerna snart..

Postad

Kan inte hålla med dig på någon av punkterna alls faktiskt, gick från win2k för 3 månader sen och det tog ungefär 3 dagar tills man med sin allmäna datalist fått allt att funka som man vill att det ska funka. Efter det så ser jag bara alla större möjligheter med Vista, lika bra att vänja sig tidigt och kan säga dig att steget från 2k till Vista är mycket större har alltid avskytt XP kan jag tillägga. Rekommenderar Vista till alla som spelar poker och orkar lägga 2 dagar på att lära sig det. ;-)

Postad

2. ahk scripten till bla ipoker fungerar inte (den som har en lösning på hur jag ska få det att fungera är gryyyyyyym)

3. massa jävla popups o meddelanden kommer upp i tid o otid

4. man kan inte streama typ cardrunnersfilmer

osvosv. har bara haft datorn sen klockan 18.00 och redan upptäckt detta. kan bara i mina vildaste mardrömmar förutspå var detta kommer sluta.

då jag i princip bara använder datorn till poker är detta rätt katastrofalt. är ni seriösa med ert pokerspel: UNDVIK vista, det är mitt råd.

Kontrollera att du har alla de senaste drivrutinerna, speciellt till grafikkortet. Körs det en icke-specifik drivrutin till grafikkortet kan det slöa ner systemet oerhört. Om köpte du datorn som färdiginstallerat paket, så borde du inte behöva göra detta, men kontrollera ändå.

Detta betyder givetvis att du går till respektive tillverkare och laddar ner de nya drivrutinerna manuellt. Sen kan du köra Windows Update också.

Angående popups/meddelanden så gissar jag på att det är UAC du menar, (User Account Control). Detta kan stängas av, men det rekommenderas absolut inte eftersom du uppenbarligen inte är helt hemma i datorvärlden. Better safe than sorry, speciellt om du lirar poker på burken i fråga.

Personligen spyr jag också galla över Windows Vista. :twisted:

Postad

Jag gjorde precis samma sak - köpte nyligen en laptop med Vista förinstallerat, gillade det inte, och installerade XP med SP2. Insåg sedan att det inte gick att hitta drivrutiner anpassade till XP för vissa komponenter någonstans på nätet. De fanns verkligen inte. Så det blev till att krypa till korset och återinstallera Vista.

Nu när jag har kört Vista ett tag har jag dock vant mig och fått det att funka som jag vill. Men varning alltså: Kolla att du har alla drivrutiner du behöver innan du avinstallerar Vista (om du nu ska göra det). Annars får du en massa onödigt jobb.

Postad
Det enda jag haft problem med är att linan dör i tid och otid och det kan ha något med programvaran att göra eftersom BBB säger att jag har fullt ös i modemet.

Angå. filmerna så får du tanka hem lite pachter och uppdatera lite på microsofts hemsida så funkar nog CR filmerna snart..

Har precis köpt ny dator med med vista och har DETTA JÄVLA PROBLEM :(

Jag blir vansinnig, när linan dör så är jag tvungen att starta om datorn ...och detta händer ganska ofta ?

Har du fixat problemet och isf hur?

Mycke tacksam om någon har lösningen ! :h:

EDIT: har inte BBB utan Telia. Finns inga nya drivrutiner till nätverket heller.

Postad

Ta bort genomskinligheten. Tar extra datorkraft o är bara fult. Högerklick skrivbord -> Anpassa - > Fönsterfärg o utseende

Och irriterande pop-up är som sagt UAC. Tas bort genom: Kontrollpanelen -> Användarkonton o säkerhet -> Användarkonton -> Inaktivera UAC

Postad

Och irriterande pop-up är som sagt UAC. Tas bort genom: Kontrollpanelen -> Användarkonton o säkerhet -> Användarkonton -> Inaktivera UAC

Stämmer säkert att detta är det som menas med "irriterande pop-up" men det är samtidigt en viktigt säkerhtsfunktion som man inaktiverar. Hemanvändare är ofta snabba med att avaktivera alla "irriterande" säkerhetsfunktioner och lika snabba med att protestera över sårbarheter/problem. Så länge man är medveten om vad man gör så kan man ju stänga av alla "irriterande" funktioner.

Postad

lust o skriva specs på den då ?

För mig var det lite strul i början som vanligt innan man hittade allt.

pokerklienter, pt och gt+ har dock funkat utmärkt utan nått problem =)

köp inte dator med vista den är instabil och det är inget bråttom med att ha den

Är ju inte direkt vista och microsofts fel att datorn är instabil..