Gå till innehåll

FL FR 2/4 SEK - Uselt spelad QQ, hur borde jag gjort?


billnet

Recommended Posts

2/4 på Svenska Spel, fullring. Känner att jag gjorde bort mig rejält i den här handen, så det vore trevligt med lite input om hur jag borde agerat.

 

Svenska Spel

Limit Holdem Ring game

Limit: 2/4

8 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: 217.8

UTG+1: 220.82

MP1: 88

HERO: 448.2

CO: 78.2

Button: 85.38

SB: 114

BB: 89

 

Pre-flop: (8 players) HERO is MP2 with Qd Qs

UTG folds, UTG+1 calls, MP1 folds, HERO raises, CO 3-bets, Button calls, 3 folds, HERO caps, CO calls, Button calls.

 

Pre-flop är väl inga konstigheter, jag har en bra hand och trycker på så mycket jag kan. Ingen direkt koll på fiendena, men CO som trebettar mig har jag sett limpa först in i tidig pos med T5s, så han är förmodligen ingen stjärna. Själv borde jag uppfattas som hyfsat tight.

 

Flop: Ah Jh 6h (14.5SB, 3 players)

HERO bets, CO raises, Button folds, HERO calls.

 

Usel flop för mig, och jag antar att det är så enkelt att jag måste folda när han raisar mig? Inte ens en idiot höjer väl med något som jag kan slå på den floppen. Jag har dock väldigt svårt att lägga mig för ett litet bet i det här läget, så det blir syn.

 

Turn: Ac (9.25BB, 2 players)

HERO checks, CO bets, HERO calls.

 

Visserligen gör väl detta kortet det lite mindre troligt att han har sitter på ett ess - men jag bör väl fortfarande lägga mig? Trycker dock på synknappen...

 

River: Ad (11.25BB, 2 players)

HERO checks, CO bets, HERO calls.

 

Nu har jag helt plötsligt tredjenöten. Har han inte esset, så har jag ju med största sannolikhet bäst hand nu. KK känns inte så troligt med tanke på hans flop-raise. Bör jag betta ut? Raisa? Känns som jag väljer det absolut sämsta alternativet jag kan här...

 

Results:

Final pot: 13.25BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget emot ditt spel egentligen. Pf är inga konstigheter. Att syna raisen på flop är självklart för mej, potten är stor och de implicita oddsen är bra så du kan syna flop bara för att träffa en dam eller plocka upp ett BD-stegdrag.

 

När turn kommer så minskar chansen betydligt att han har ett A och eftersom potten är så stor skulle jag här bestämma mej för att syna turn och även alla icke hjärter-river och såklart höja hjärterdamen.

 

Han har ju representerat A hela vägen så jag vet inte om det är nån vits att donka river eftersom han kommer lägga sina missade flushdrag och höja med A. Checksyn känns helt OK eftersom han kanske desperatbettar ett missat drag. Tror att han oftast betar knektarna med. Hade jag vågat bet/folda så hade bet varit ok men jag vågar inte det i denna stora pott med kåk. Det är totalt 18 combos som slår oss på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en okänd så duger din linje bra.

 

Däremot hade du en read... han synade i tidig position med T5s! Vilket är ultra dåligt och får mig att tro att han är loose passive.

 

Mot en ev. loose/passive had jag lagt mig på floppen så länge jag inte har hjärter dam. På rivern hade jag betat eftersom en så dålig motståndare troligtvis synar med många händer som du slår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...