Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Seat 1: ponto_final (2890 in chips)

Seat 2: Malaperdas (3060 in chips)

Seat 3: philmeup222 (2780 in chips)

Seat 4: whiskers199 (3260 in chips)

Seat 5: Hero (2970 in chips)

Seat 6: quinnbag (2960 in chips)

Seat 7: kixikix (2910 in chips)

Seat 8: hyunsook (3080 in chips)

Seat 9: Keanje (3090 in chips)

philmeup222: posts small blind 10

whiskers199: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [:8s::8h:]

Hero: calls 20

quinnbag: folds

kixikix: folds

hyunsook: folds

Keanje: folds

ponto_final: raises 60 to 80

Malaperdas: folds

philmeup222: folds

whiskers199: calls 60

Hero: calls 60 Hade foldat utan att BB synat, var det rätt att syna här? Är lite osäker

*** FLOP *** [:Ks::Jd::8c:]

whiskers199: checks

Hero: bets 120

ponto_final: calls 120

whiskers199: folds

*** TURN *** [:Ks::Jd::8c:] [:Ah:]

Hero ???

Postad
Du har 88.

Med 150bb stackar.

Jättesyn även HU.

Men varför openlimpar du?

Vill inte raisa ut folk utan ha med mig limpers och tittar gärna på en flopp med 3-4 spelare, oavsett om någon annan raisar. Samtidigt vill jag inte kasta 8orna, dåligt spel kanske jag vet inte.

Hur som helst så kändes det jävligt otryggt då han inte raisade floppen som 1. Borde träffat honom, 2. De enda han kan syna med, som jag slår, är AQ i mina ögon, samt AJ.

Så här kommer turn;

Hero: checks

ponto_final: bets 200

Hero: calls 200

*** RIVER *** [:Ks::Jd::8c::Ah:] [:5d:]

Hero ???

Notera hans äckliga betsize. Eftersom jag redan tyckt att han skulle spelat just AK fiskigt känns det inte speciellt troligt att han har det. AJ eller KK, JJ. Jag är hur som helst 100% på att han har något, och stegen känns avlägsen också.

River blankar, vad gör vi nu?

Postad

Du lär ju ha bäst hand, så det är väl bara att beta ut en lagom stor värdebet?

Men varför betar du inte turn?

Jag brukar aldrig beta flop, check/syna turn för att sedan beta ut rivern, speciellt inte i dessa situationerna.

Check/syn på rivern känns väldigt vekt här också och det kan ju knappast stärka din tableimage. check/raise kanske är bäst ändå?

Jag vet faktiskt inte..

Hade vart mycke enklare o beta turn och river. Har han KK eller JJ får han väl ha de då?

Postad
Du vill inte "raisa ut folk"?

Setminar med handen, är inte ute efter att ta $30 blinds från UTG. Eller bli raised eftersom jag måste kasta handen då de inte är värt att investera så mycket så tidigt med 8or OOP imo.

Hur som helst, kände att jag ändå ledde här i de allra flesta fall och att han 100% synar med två par och antagligen AQ också så jag drog en bet;

Hero: bets 360

ponto_final: raises 360 to 720

Hero: calls 360

*** SHOW DOWN ***

ponto_final: shows [:Js::Jc:] (three of a kind, Jacks)

Hero: mucks hand

ponto_final collected 2330 from pot

Var väldigt olustigt att behöva syna hans minraise och veta att jag är slagen till 90%.

För att besvara din fråga lite Coberg var jag säker på att han träffat brädan, och jag ville inte spela för stackar såhär tidigt. Räckte med att tappa runt 1k av min stack i hand 6, behövde inte tappa 2k+.

Postad
Varför skulle du kasta den om du får omslag?

Var sa jag någonting att kasta handen annat än pre?

För övrigt kan du syna rätt stora höjningar preflop här för setvärde, med dessa stackar.

Sant på sätt och vis men jag föredrar att behålla så stor del av stacken som möjligt tidigt för att när jag väl träffar kunna dubbla från den stacken. Den här handen hade varit idealet om jag inte känt mig slagen av de jag blev slagen av.

Om jag inte trott att han hade handen han hade eller KK så hade jag givetvis pushat rivern över hans raise dessutom, varför skulle jag inte ta ut maxvärde? Men då skulle jag också spelat turn annorlunda.

Postad

Om jag inte trott att han hade handen han hade eller KK så hade jag givetvis pushat rivern över hans raise dessutom, varför skulle jag inte ta ut maxvärde? Men då skulle jag också spelat turn annorlunda.

Du kan ju inte förutsätta att han har en specifik hand och sedan spela därefter.

Postad

Vet inte om du vill visa att du att du "bara" tappade 1/3 med set på den brädan eller vad det nu är.. han spelar ju för övrigt jättedåligt.

Set mot set på en snustorr bräda.. degen borde varit inne på turn.

Postad
Du kan ju inte förutsätta att han har en specifik hand och sedan spela därefter.

Nej men jag satte hans range väldigt snävt och spelade därefter, dessutom hade jag rätt.

Om han spelat mer aggresivt hade han givetvis fått min stack, så ja, han spelade uselt.

Degar inte hand 5 med en sån ostabil hand, de finns gott om lägen i en timme framöver med 3k stacks. Spelar du inte turneringar dekutree?

Men men, åkte turren efter en till hand som var betydligt sämre än denna, var väl en av de sämsta turneringar jag haft tror jag. Tack för åsikterna.

Edit: Menar inte att set är ostabilt bara de att jag inte satte honom på mer än två par eller de han hade/KK/AA.

Postad

Degar inte hand 5 med en sån ostabil hand, de finns gott om lägen i en timme framöver med 3k stacks. Spelar du inte turneringar dekutree?

:shock: Brukar du få stabilare händer att dega med första timmarna så är det bara att gratulera, du har fru fortuna på din sida !!

Postad
Nej men jag satte hans range väldigt snävt och spelade därefter, dessutom hade jag rätt.

Du har ingen aning om du hade rätt eller inte. Att set ingår i hans range är ganska självklart.

Edit: Menar inte att set är ostabilt bara de att jag inte satte honom på mer än två par eller de han hade/KK/AA.

Om hans range är set eller två par med något sånär typisk fördelning så tokleder du ju. Fast...visst, det handlar om vad han betalar av med också.

Kanske viker han AK/AJ på turn :rolleyes:

Postad

Kanske spelar han set såhär och tvåpar/TPTK hårdare? Runt därför jag inte blev stackad och åkte?

Om vi säger att handen gått såhär istället:

*** FLOP *** [:Ks::Jd::8c:]

whiskers199: checks

Hero: bets 120

ponto_final: calls 360

whiskers199: folds

Hero: calls 240

Hero: checks

ponto_final: bets 700

Hero: raises 1300 to 2000

ponto_final: all-in/fold

Hero: Call/Win

*** SHOW DOWN ***

ponto_final: shows [:Js::Jc:] (three of a kind, Jacks)

Hero: mucks hand

ponto_final collected 5940 from pot

Anledningen till det är att han inte slowspelar en bra träff här vilket han gjorde, om den inte är riktigt bra, vilket den var, och det är jag säker på. Killen har mycke marker att leka med och med TPTK eller KJ så skulle han vara intresserad av att peta in deg här. Att han sen bettar svagt på turn säger mig att han vill ha mig kvar i handen, och jag har svårt att sätta honom på drag eller QT även om de kan hända (bordet verkade tight allmänt även om vi var tidigt in). Förstår mycket väl era linjer, men sen när slowspelar han AK eller AA här?