Gå till innehåll

NLT 300 - KK möter action, äcklig bräda


Recommended Posts

Hej! Här är en hand från NL300 på Prima. FI är typ 35/16 och rätt så aggro.

 

** Game ID 1627227657 starting - 2007-09-22 11:26:07

** Injuquaq [Hold em] (1.50|3.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Mattias_86 sitting in seat 1 with $327.17 [Dealer]

- luma666 sitting in seat 2 with $156.01

- CallForAll sitting in seat 4 with $345.53

- charl42 sitting in seat 5 with $850.13

- N_W_ sitting in seat 6 with $276.90

luma666 posted the small blind - $1.50

CallForAll posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Mattias_86: King of Clubs, King of Spades

charl42 folded

N_W_ folded

Mattias_86 raised - $10.50

luma666 called - $10.50

CallForAll called - $10.50

** Dealing the flop: 10 of Diamonds, 9 of Spades, 2 of Hearts

luma666 checked

CallForAll bet - $31.50

Mattias_86 called - $31.50

luma666 folded

** Dealing the turn: 6 of Hearts

CallForAll bet - $47.25

Mattias_86 called - $47.25

** Dealing the river: 7 of Hearts

CallForAll bet - $113.06

Mattias_86 ???

 

 

Hur gör vi i den här handen? Han bettar in i mig på flop och turn och jag väljer att bara syna han, finns det nåt värde i att höja? Har ganska svårt att sätta han på en vettig hand. Stegdrag med QJ är väl möjligt, likaså 99, T9 eller 22. Tror nog han 3-bettat TT och möjligtvis också.

Behöver man vara rädd för färgen här förresten?

 

Rivern är väl fold iaf? Har ju lite över 3:1 i odds, men vetefan om han bluffar så ofta där. Jag har ju egentligen bara en bluffcatcher.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm okej, men höja turn? Kastar han inte det mesta som vi slår då? Låt oss säga att jag höjer till typ 140, då borde han väl inte vara så sugen att fortsätta med händer som t.ex. AT eller KT oop? Av det jag slår tycker jag det endast känns som att han lär fortsätta med nåt slags combodrag (vilket han iofs mkt väl kan ha här)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bättre att höja än att syna ett rakt spel istället för att syna leder oftare till att korten inte behöver visas och att inte visa handen kan tolkas som bluff.

 

Men det känns ju jättedumt att göra om KK till en bluff här. Vill ju inte att han ska slänga en T, försöker ju hellre extrahera värde från dessa händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt suspekt att på flop betta pot in i en pf-raiser... och sedan mesbetta turn när det kommer ännu mer dragkort. Syna flop och höja 3x på turn kanske?

 

 

men alltså, vad väljer han att fortsätta med då som vi slår? förrutom ett combodrag (som han nu hade i den här handen) kommer han väl knappast syna med en hand vi slår? tror inte många vill spela en så stor pott oop med bara en tia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte syna? Du kan ju inte anta att alla spelar abc. :)

Sen om han nu har drag så är det väl lika bra att få honom att betala om han nu vill dra.

 

Antar han satte dig på två överkort, därav pot på flop. Inte helt ovanligt för nån med typ AT. Jag tycker inte han såg stark ut iaf, mer rädd... eller?

 

Sen också kan man ju inte hela tiden tänka att man inte vill skrämma bort folk med sämre händer. Det kan ju vara bra att göra för att minska variansen och utdragningarna. Alltså... inte vara rädd för att betta pga bortskrämning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...