Gå till innehåll

Bra förslag på att bygga en låg br


Laagen13

Recommended Posts

Tja, Jag har en bankrulle på 19$ på pokerstars..på siten finns det ju 0.01-0.02$ NLHE bord och 0.02-0.04$ limit bord..dessa är de bästa spelsätten jag gillar och kan hyfsat bra..

 

även i turneringar har jag lyckats bra bland annat 2a i 500$ freeroll för nordiska spelare.. det var så jag fick mina pengar på siten..men även gått plus en hel del på poker.com

 

min fråga är, vilka bord skulle ni sätta er på och för hur mycket, och i turneringar, buy in max där??

 

tack på förhand, marcus8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp alltid in för fult när du lirar cashgame och ha minst 30inköp på den nivån du spelar.

 

T.ex. med spelar du NL .01/.02 behöver du $2*30 = $60 sen när man har $120 kan du lira på NL .02/.04.. Angående tuneringar och fixed har jag inget svar men detta har diskuterats ett antal gånger på forumet så det borde inte vara så svårt att hitta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp alltid in för fult när du lirar cashgame och ha minst 30inköp på den nivån du spelar.

 

T.ex. med spelar du NL .01/.02 behöver du $2*30 = $60 sen när man har $120 kan du lira på NL .02/.04.. Angående tuneringar och fixed har jag inget svar men detta har diskuterats ett antal gånger på forumet så det borde inte vara så svårt att hitta.

Jag vet inte varför du råder honom att alltid göra ett helt inköp. Det finns fördelar inbyggda i nl holdem för den som gör ett litet inköp, och om man är ny i poker eller går upp i nivå kan det ligga ett värde i att utnyttja dessa fördelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju köra med de regler som Chris Ferguson körde med när han skulle fixa $10,000 och starta från $0.

 

Starting with nothing but a Full Tilt Poker account, Chris played in Freerolls until he earned enough to graduate to games with a real-money buy-in. From there, Chris built up his bankroll by adhering to this strict set of guidelines:

 

  • He never buys into a cash game or a Sit & Go with more than 5 percent of his total bankroll (there is an exception for the lowest limits: he is allowed to buy into any game with a buy-in of $2.50 or less).
     
  • He doesn’t buy into a multi-table tournament for more than 2 percent of his total bankroll, but he’s allowed to buy into any multi-table tournament that costs $1.
     
  • If at any time during a No-Limit or Pot-Limit cash-game session the money on the table represents more than 10 percent of his total bankroll, he must leave the game when the blinds reach him.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att hålla på och fåna sig med bankrullekrav för $19 är nog det sämsta du kan göra om du vill bygga. Om du nu skulle förlora alltihop är det ju bara att vänta till nästa veckopeng.

 

Spela NL10 eller nåt och håll tummarna är mitt tips.

jo jag har funderat på detta, fast vore ju jävligt dumt om det går åt helvete:P haha:D

 

fast har ju inte satt in pengar på siten än så kan ju alltid vara värt att gambla..

 

tack alla för tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har hittat ett spelsätt som får mig att gå plus lite varje kväll när jag lirar..

0.25-0.50 limit 9 pers bord...funkar bra fast går väl plus mellan 1-4 dollar på 1 timme..lirar inte mer än så nu för tiden..

 

har dock inte spelat några turneringar på hela veckan, eller bara $500 freeroll[Nordic players]..den har jag lirat några gånger också..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag inte förstår är varför du ska spela $0.01/0.02 LIMIT när du har $3000 i profit på poker?

För att kunna bygga upp en rulle utan att sätta in för mycket pengar från min egen ficka, har lyckats att bara sätta in 25$ totalt...

har aldrig satt in pengar på denna site och ska försöka att inte göra det heller så därför försöker jag hitta de bästa lösningarna för att kunna bygga upp min bank rulle!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...