_ante_ Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 Jag har fått för mig att jag spelar lite för passivt i potter där jag raisar preflop och blir synad av 2 pers. Jag checkar nästan alltid i såna händer om jag inte har en hand eller ett drag. När det bara är mot en motspelare betar jag däremot nästan alltid floppen även om jag missat. Därför hade jag tänkt fråga hur ofta ni gör en continuation bet i en pot mot 2 spelare. Några exempel: Vi antar i de här händerna att motståndarna är TAG och har ca 100bb. 1. Ni raisar med AQ från knappen och blir synad av båda blindsen. Floppen kommer 973 rainbow och båda blindsen checkar. vad gör ni? 2. Vi raisar med KJ från CO och blir synad av button och BB. Floppen kommer 9T5 rainbow och BB ceckar. vad gör vi här? 3. Vi raisar från CO med 33 och blir synad av BB och SB. Floppen kommer AQ7 och båda checkar. vad gör vi? 4. Vi raisar med AK från UTG i ett sh game med 5 spelare och blir synad av CO och button. FLOP: 995. vad gör vi? så, vad skulle ni göra i de här situationerna? är det väldigt passivt att checka alla? det är ungefär så jag skulle spela. Citera
benknackan Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 Bet alla förutom 4:e situationen, men jag är liiite för aggro ... Citera
DocLame Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 Betar "alltid" 1 och 2. Checkar ofta 3:an. 4:an beror helt på min read på fi. Citera
vetgirig Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 1. Du har inget men Fi har säkert inget heller - CB. 2. Du har hålpipa - om du sitter i position checka - annars CB. Det är inget roligt att CB:a och få se någon som återhöjen då man sitter på ett drag. 3. CB - representera att du träffat A-et och se om någon annan har ett A. Får du en syn så är du rätt säkert slagen - klonkar du inte triss på turn så är det bara och ge upp handen. 4. Check-raisa all-in om vi är korta - annars bara check-syn. Citera
_ante_ Postad 20 September , 2007 Författare Rapport Postad 20 September , 2007 Okej en sak till. Hur mycket betar ni i de situationerna? är 50-70% av potten lagom eller borde man beta mer/mindre? Citera
Bubba123 Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 nog svårt att svara generellt då det mestadels handlar om hur tighta/veka dom är på floppen. Ingen mening att betta ut utan träff om de ständigt synar på 2-3par eller PP (o man själv inte bombar även turn tom). Allting är väl som vanligt upp till read. Att checka alla fyra låter dock väldigt vekt. Citera
hersby Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 Jag CB:ar alla utom den sista. Citera
hersby Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 Angående size på CB beror det på. Är fi icketänkande räcker det oftast med små CB, de lägger sig ändå. Citera
Björn85 Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 Hur tänker ni vektighta fiskar när ni checkar 4an? Okej att man är lite orolig för CO, men för knappen? Det är en situation där man sen CB'ar turn varje gång dessutom så de släpper sina middle pp.. Citera
ebisumaru Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 Beta alla speciellt sista. Kan tänka mig att checka ettan. Citera
sinja Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 1: Bet 3/4 pot 2: Bet 3/4 pot 3: Bet drygt 1/2 pot (gör jag även med A GK) 4: Bet 2/3 pot. Check ifall agerar sist på flop. Synar bet turn. Citera
jeneqvist Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 bettar alla 2/3 pott 3 och fyra bettar jag också alla blanka turnkort. Citera
Machmalo Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 Betar alltid 1-3 ca 80% av pot. Betar 4:an ibland, ibland inte. En del ggr kan man skjuta turn också. Citera
3lendil Postad 21 September , 2007 Rapport Postad 21 September , 2007 Jag spelar 5-10/10-20 SEK på Svs, och jag måste säga att jag knappt cb:ar någon av dessa, kanske om jag precis satt mig vid bordet eller har note att de är väldigt weaka. Men jag verkar uppenbarligen ha missat något elementärt i mitt spel. Eller är Svs mer synbenägna? Please enlighten me Citera
Bodinarn Postad 21 September , 2007 Rapport Postad 21 September , 2007 Betar 3an och ibland 4an, jag är medveten om att jag är vek. Citera
xzetho Postad 21 September , 2007 Rapport Postad 21 September , 2007 1. Bet 1/2 till 3/4 av potten. (båda checkar så du måste betta) 2. Check. (en har inte agerat ännu och där finns inget att representera på brädan) 3. Bet 3/4 till 4/4 av potten. (lätt att representera esset här) 4. Check, ev checkraise. (motståndarna kommer vara ganska säkra på att den floppen inte hjälpte dig och även om det troliga är att du har bästa handen kan de lätt få dig att slänga den om du bettar ut här. Om du gör en checkraise vänder du på hela situationen. Citera
benknackan Postad 21 September , 2007 Rapport Postad 21 September , 2007 Bet alla förutom 4:e situationen, men jag är liiite för aggro ... Läste sista situationen fel, trodde vi hade 5 spelare i handen på flop. Eftersom bara två självklar CB Citera
Jerico Postad 21 September , 2007 Rapport Postad 21 September , 2007 I min erfaranhet får man betydligt mer credit för en hand om man cbettar mot fler fi, så chansen att varje individuell fi foldar är betydligt större än mot en fi där de rätt sällan foldar (antingen synar de med mellanpar eller minraisar med TP/luft/monster...). Citera
nissenajs Postad 24 September , 2007 Rapport Postad 24 September , 2007 Alltid bet på 1 och 3. Betar ofta på 2 och 4 också om jag inte har en synmaskin mot mig Citera
ManOuchi Postad 24 September , 2007 Rapport Postad 24 September , 2007 Måste också ändra på det här CO bettar nästan aldrig mot mer än en fi och ändå så spelar jag löst postflopp ingen bra kombination:shock: Citera
Hagan Postad 24 September , 2007 Rapport Postad 24 September , 2007 Bettar oftast ut vid alla situationer, men undantag görs väl om det sitter ngn fisk donk o synar in med allting kanske. Citera
Jerico Postad 24 September , 2007 Rapport Postad 24 September , 2007 Fattar inte vad för vek-passiv-tighta spel ni sitter och lirar i om det känns profitabelt att cbetta tom i alla dessa situationer... Citera
sinja Postad 24 September , 2007 Rapport Postad 24 September , 2007 Fattar inte vad för vek-passiv-tighta spel ni sitter och lirar i om det känns profitabelt att cbetta tom i alla dessa situationer... Aldrig spelat NL på låga nivåer eller reppar du på forumet för att cb:a tom på pokerbordet? Citera
Recommended Posts