Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

De där rubbningarna känner jag igen. Ett par av låtarna jag lagt en dryg timme var på innan jag lyckades komma på svaret. Detta quiz ser iaf till att jag inte spelar någon poker alls och att jag förmodligen kommer bli galen av att lyssna på samma 15-sekundersslingor i en vecka i sträck.

15 säkra hittills, men jag gissar att det kommer krävas bra mycket mer än så för att vinna denna tävling.

• Svars 92
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Ingen stress grabbar, än är deadline långt borta!

mansh: jag tror att många kommer ligga kring din score, så avstå inte från att skicka in bara för att en handfull andra kommer slå dig :)

nejnej, inte så att jag direkt skäms över att inte kunna mer :D

Postad

Först o främst:

Om detta det minsta representerar din musiksmak... Respekt!

100% otippat att en forumterrorist visar upp god musiksmak!

För det andra:

Nya Eriksonlurar har nåt fuskverktyg för sånt här! Låtidentifiering!

För det tredje:

Helt utan ny lur kommer jag krossa alla här, känner jag. Siktar på 100% .

(räknas sampling som cover? )

Postad

1. ty ty, det är väl inte nödvändigtvis bara låtar jag tycker är riktigt bra, men mestadels så...bra intron och sköna låtar som jag mestadels redan hade på datorn.

2. Sjukt, låter intressant dock. Hur funkar det?

3. Endast det bästa är gott nog. Samplingar är inte covers.

Postad

Har nu lämnat in svar och kan ta en välförtjänt dusch på detta.

41 var jag så tiltad på men jag klonkde texten och därmed låten till slut.

Detta var mycket svårt och roligt. Även om det var väldigt blandat tenderade den ifrån min typ av musik. Tror inte att jag kommer ligga topp den här gången.

Angående mobiler så läste jag också om någon musikigenkänning men läste inte så noga hur det fungerade. Tycker dock att det låter intressant rent tekniskt. Har själv en två år gammal Samsung, polyfona ringsignaler!!

Postad
assssåååååå...... du är skyldig mig ett antal tusen dollar i utebliven grindtid eury

Kan vi inte bara anta att du hade förlorat istället?

AnfieldRoad på Stars, du kan föra över $25 per spenderad kvart.

In other news, svaren har börjat ramla in!

duoflow, Loveless, Bluwajt och vivi har hittills belönat min inkorg med sina bidrag. Dock har inte alla brytt sig om att svara på extrafrågorna - tråkigt!

Det är dock aldrig för sent att komplettera med dessa frågor - jag vill verkligen att alla som deltar svarar.

Kan vi nå upp i 25 deltagare innan tävlingen är slut?

Postad

Skräp! Deadline alldeles för nära. Jag har hunnit lyssna igenom en gång. 15 artister säkra (borde kunna namnge låtarna också om jag hinner ikväll).

Men det är ju massor man skulle vilja lägga mer tid på. Nåja, det kommer väl flera tillfällen.

Postad
Skräp! Deadline alldeles för nära. Jag har hunnit lyssna igenom en gång. 15 artister säkra (borde kunna namnge låtarna också om jag hinner ikväll).

Men det är ju massor man skulle vilja lägga mer tid på. Nåja, det kommer väl flera tillfällen.

jag hinner inte...tilt....

Allright, om ett par dagars väntan ger några fler spelare - vi kör på det.

Vad fan..det är en stor tävling, klart ni ska ha tid på er.

Deadline uppskjuten på obestämd tid.

Som sagt...

Kanske ikväll...beror på om jag hittar på något bättre att göra eller inte.

Postad

Jag ska köra ett ryck ikväll och verkligen finstudera alla låtar, Har 25-30 helt säkra 3 poängare i nuläget och typ 10-15 st som jag minst tar ett poäng på, men jag känner att jag bör kunna ta fler poäng. Sen så var det ju extrafrågorna också.