Jackrabbit Slim Postad 22 September , 2007 Rapport Postad 22 September , 2007 De där rubbningarna känner jag igen. Ett par av låtarna jag lagt en dryg timme var på innan jag lyckades komma på svaret. Detta quiz ser iaf till att jag inte spelar någon poker alls och att jag förmodligen kommer bli galen av att lyssna på samma 15-sekundersslingor i en vecka i sträck. 15 säkra hittills, men jag gissar att det kommer krävas bra mycket mer än så för att vinna denna tävling. Citera
manshora Postad 22 September , 2007 Rapport Postad 22 September , 2007 Ingen stress grabbar, än är deadline långt borta! mansh: jag tror att många kommer ligga kring din score, så avstå inte från att skicka in bara för att en handfull andra kommer slå dig nejnej, inte så att jag direkt skäms över att inte kunna mer Citera
ibmachine Postad 23 September , 2007 Rapport Postad 23 September , 2007 Först o främst: Om detta det minsta representerar din musiksmak... Respekt! 100% otippat att en forumterrorist visar upp god musiksmak! För det andra: Nya Eriksonlurar har nåt fuskverktyg för sånt här! Låtidentifiering! För det tredje: Helt utan ny lur kommer jag krossa alla här, känner jag. Siktar på 100% . (räknas sampling som cover? ) Citera
eurythmech Postad 23 September , 2007 Författare Rapport Postad 23 September , 2007 1. ty ty, det är väl inte nödvändigtvis bara låtar jag tycker är riktigt bra, men mestadels så...bra intron och sköna låtar som jag mestadels redan hade på datorn. 2. Sjukt, låter intressant dock. Hur funkar det? 3. Endast det bästa är gott nog. Samplingar är inte covers. Citera
ibmachine Postad 23 September , 2007 Rapport Postad 23 September , 2007 2. Man trycker ett val, håller sin telefon mot ljudet. - Lurfan kopplar upp sig mot nån databas och skriver vilken låt det är! Den platta erikson klarar detta och antagligen de andra nya... Citera
duoflow Postad 23 September , 2007 Rapport Postad 23 September , 2007 Har nu lämnat in svar och kan ta en välförtjänt dusch på detta. 41 var jag så tiltad på men jag klonkde texten och därmed låten till slut. Detta var mycket svårt och roligt. Även om det var väldigt blandat tenderade den ifrån min typ av musik. Tror inte att jag kommer ligga topp den här gången. Angående mobiler så läste jag också om någon musikigenkänning men läste inte så noga hur det fungerade. Tycker dock att det låter intressant rent tekniskt. Har själv en två år gammal Samsung, polyfona ringsignaler!! Citera
PinkFloyd Postad 23 September , 2007 Rapport Postad 23 September , 2007 assssåååååå...... du är skyldig mig ett antal tusen dollar i utebliven grindtid eury Citera
Ralph247 Postad 23 September , 2007 Rapport Postad 23 September , 2007 säker på 18 hittils. 11an tiltar mig för jag är helt säker (?) på artisten men jag har alla artistens album och hittar inte låten. nummer 17 låg för övrigt i min playlist. Citera
eurythmech Postad 23 September , 2007 Författare Rapport Postad 23 September , 2007 assssåååååå...... du är skyldig mig ett antal tusen dollar i utebliven grindtid eury Kan vi inte bara anta att du hade förlorat istället? AnfieldRoad på Stars, du kan föra över $25 per spenderad kvart. In other news, svaren har börjat ramla in! duoflow, Loveless, Bluwajt och vivi har hittills belönat min inkorg med sina bidrag. Dock har inte alla brytt sig om att svara på extrafrågorna - tråkigt! Det är dock aldrig för sent att komplettera med dessa frågor - jag vill verkligen att alla som deltar svarar. Kan vi nå upp i 25 deltagare innan tävlingen är slut? Citera
Loveless Postad 24 September , 2007 Rapport Postad 24 September , 2007 Ooh. Missade extrafrågorna! Ska genast skärpa mig. Eller, inom ett par dagar iallafall. Citera
andand Postad 24 September , 2007 Rapport Postad 24 September , 2007 Goda nyheter för alla som är oroliga för att komma sist: andand har nu lämnat in sina svar. Jag kom klart sist i NES-musikquizet och räknar inte med att det går bättre nu. Citera
Pey Postad 24 September , 2007 Rapport Postad 24 September , 2007 Exakt deadline? Filar på de sista nu. Skickar in imorrn typ Citera
eurythmech Postad 24 September , 2007 Författare Rapport Postad 24 September , 2007 Tävlingen är slut när jag vaknar torsdag förmiddag. Citera
PinkFloyd Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 säg att en av låtarna är äldst i sin originalversion, men covern är nyare - är denna låt fortfarande äldst? Citera
mrfiskman Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 säg att en av låtarna är äldst i sin originalversion, men covern är nyare - är denna låt fortfarande äldst? Haha "covern är nyare" Citera
eurythmech Postad 25 September , 2007 Författare Rapport Postad 25 September , 2007 säg att en av låtarna är äldst i sin originalversion, men covern är nyare - är denna låt fortfarande äldst? nej, frågan avser just den inspelning som är med i quizzet Citera
PinkFloyd Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 Haha "covern är nyare" haha Citera
eurythmech Postad 26 September , 2007 Författare Rapport Postad 26 September , 2007 7-8 pers har svarat hittills. Vänta inte in i det sista nu bara, eller jo...gör det. Bara ni skickar in. Väntar fortfarande på t.ex devalanteriel och mrfiskman. Citera
devalanteriel Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 60 låtar var lite för många för mig... plus att jag kunde sju. Samt åtminstone 43 som jag hört tidigare men inte kan placera. Citera
gallico Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Skräp! Deadline alldeles för nära. Jag har hunnit lyssna igenom en gång. 15 artister säkra (borde kunna namnge låtarna också om jag hinner ikväll). Men det är ju massor man skulle vilja lägga mer tid på. Nåja, det kommer väl flera tillfällen. Citera
Bisox Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 jag hinner inte...tilt.... Citera
Sansrom Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Kan du inte ge några smakprov på din paint-konst medan tävlingen pågår? Kommer garanterat locka fler spelare! Som sagt... Citera
eurythmech Postad 26 September , 2007 Författare Rapport Postad 26 September , 2007 Skräp! Deadline alldeles för nära. Jag har hunnit lyssna igenom en gång. 15 artister säkra (borde kunna namnge låtarna också om jag hinner ikväll). Men det är ju massor man skulle vilja lägga mer tid på. Nåja, det kommer väl flera tillfällen. jag hinner inte...tilt.... Allright, om ett par dagars väntan ger några fler spelare - vi kör på det. Vad fan..det är en stor tävling, klart ni ska ha tid på er. Deadline uppskjuten på obestämd tid. Som sagt... Kanske ikväll...beror på om jag hittar på något bättre att göra eller inte. Citera
mrfiskman Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Jag ska köra ett ryck ikväll och verkligen finstudera alla låtar, Har 25-30 helt säkra 3 poängare i nuläget och typ 10-15 st som jag minst tar ett poäng på, men jag känner att jag bör kunna ta fler poäng. Sen så var det ju extrafrågorna också. Citera
Recommended Posts