Gå till innehåll

Bygga Bankrulle Förslag


tim_linus

Recommended Posts

Hej hej !!!

 

håller på att bygga en bank rulle.. har spelat poker ett tag nu men skrivit ut alla mina vinster tidigare, tänkte nu gör ett seriöst försök att bygga en bankrulle.. gjorde en insättnig på 50 dollar som efter ca 30 timmars spel på

0.15-0.25$ NL blivit 300 dollar. har gjort en model för hur jag ska öka eller minska i blinds beroende på bankrullen och tänkte se vad ni har för åsikt om den.. kanske är för chansartad, badbeats existerar juh ;-)

 

 

1 $0.15/$0.25 $50 - $200

2 $0.25/$0.5 $200 - $400 "Får köra 1 0.25-0.5$ bord & 1 0.15-0.25$

3 $0.25/$0.5 $400 - $650 "Får köra 2 st 0.25-0.5$"

4 $0.5/$1 $650 - $1000 "Får köra 1 st 0.5-1$ bord $ 1 0.25-0.5$"

5 $0.5/$1 $1000 - $1500 "Får köra 2 st 0.5-1$ bord"

6 $1/$2 $1500 - $2000 "Får köra 1 st 0.5-1$ & 1 1-2$"

7 $1/$2 $2000< "Får köra 2 st 1/2 $ bord"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chansartat.. jo jag tackar ja! :)

Är du en riktigt riktigt tajt spelare så kan det nog gå vägen, men det är ju ändå på tok för höga nivåer för bankrullen.

Jag kör själv på 3000xBB, och redan på första nivån så borde du ha nästan 500 dollar mer. Fast å andra sidan.. jag är ju rätt LAG av mig, det kanske inte du är. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ehum, räcker gott å väl att endast ta en nivå (med tanke om när upp till nästa) i taget. är ju "ganska" långt mellan nl25 och nl200 ^^ (sen så va det på tok för brant)

 

Nej det var inte på tok för brant.

Viktiga om du är vinnande på högre nivå än du spelar är att gå upp i nivå snabbt och inte bli kvar i 30 inköp på varenda nivå... gå upp med 10 inköp som krav och ha en stopploss i stället på 1-3 inköp och gå då ner igen.

 

Det är bra att känna efter med ett bord i taget och leta efter dåliga spelare på lite högre nivå.

 

Hellre sitter jag på ett 100/200 bord med 1 megafisk än ett 1/2 bord med 5 thighta grinders....

 

 

Tim-linus.... alla kommer säga att du har för låga BR-krav etc men du har en bra och fungerande plan så länge du håller hårt på att gå ner när korten inte går din väg. Är du vinnande kommer du snabbare att komma upp i nivå och därför tjäna mer pengar. är du inte vinnande men håller dig till din plan så kommer du harva fram å tillbaka i all oändlighet, vilket du kommer tröttna på till slut och då frångå din plan och gula eller ge upp.

 

Det värsta som kan hända är att du är en duktig vinnande spelar men som aldrig vågar ta kliven upp i nivå och fastnar på .10/.20 .25/.5 , 1/2 eller whatever du fastnar på...

Kan ta mig själv som exempel.. spelade .5 1 i ett år och trodde alla på 1/2 var proffs... .sen spelade jag 1/2 i ett år och trodde alla på 2/4 och uppåt var proffs...... nu spelar jag 3/6-10/20 utan att egentligen blivit jättemycket bättre än jag var tidigare, och tror att alla på 25/50 och uppåt är proffs(vilket garanterat även det är fel).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är inte bara riktigt jäkliga bad beats, utan att det är ganska vanligt att man förlorar ett inköp. Du har en god situation, kanske 2/3 schans att vinna, ställer - och förlorar hela inköpet. Under en dag då man spelar ett par tusen händer eller mer hinner detta hända många gånger. Bara man inser detta kan det dock vara rätt lovande att spela på det sätt som du gör, och som andra här har beskrivit bättre. Det förutsätter att du kan sätta in 50 dollar igen om du skulle förlora pengarna, alltså att du egentligen inte riskerar hela din bankroll, utan snarare gör något som kan upprepas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 inköp för en duktig spelare på nl25,50,100,200 är bara waste of time.
Nej då, om nu bankrullen verkligen är bankrullen. Men så är det inte, gular du dina 10 inköp på NL25 och sätter in 250 nya, ja då var inte bankrullen 10 inköp från start, eller hur.

 

Bankrullediskussioner på låga nivåer är inte intressant om det inte är så att "om jag gular så slutar jag spela, kommer aldrig sätta in en enda krona till". Din bankulle är alla dina pengar, inte vad du har på spelkontot, utan även ditt hus, din bil, din frimärkssamling...

 

Och detta innebär att bankrullediskussionerna på låga nivåer bara blir akademisk, medan bankrullediskussioner på höga nivåer är i princip allt - när bankrullen helt enkelt är pokerspelarens verktyg, lön, osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chansartat.. jo jag tackar ja! :)

Är du en riktigt riktigt tajt spelare så kan det nog gå vägen, men det är ju ändå på tok för höga nivåer för bankrullen.

Jag kör själv på 3000xBB, och redan på första nivån så borde du ha nästan 500 dollar mer. Fast å andra sidan.. jag är ju rätt LAG av mig, det kanske inte du är. ;)

 

Håller med om det här, 3000xBB är lagom att ha som riktmål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...