Gå till innehåll

Brukar rakeback gälla turneringar?


Arne68

Recommended Posts

Tellpoker har bara rakeback på cashgame vilket jag inte fattade när jag signade up. Detta låter väldigt konstigt för mig eftersom det inte stod tydligt någonstans. Mailade deras support och de verkar tycka det är självklart att man inte får RB på turneringar. Jag citerar:

"Tror inte du kan räkna upp många pokersajter som ger rejk på MTT & STT."

(antar att de menar rakeback iaf eftersom jag frågade om rakeback)

 

Jag känner mig ganska säker på att de flesta siter har RB även för turneringar men jag kan ju ha missat nåt. Så hur är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tellpoker har bara rakeback på cashgame vilket jag inte fattade när jag signade up. Detta låter väldigt konstigt för mig eftersom det inte stod tydligt någonstans. Mailade deras support och de verkar tycka det är självklart att man inte får RB på turneringar. Jag citerar:

"Tror inte du kan räkna upp många pokersajter som ger rejk på MTT & STT."

(antar att de menar rakeback iaf eftersom jag frågade om rakeback)

 

Jag känner mig ganska säker på att de flesta siter har RB även för turneringar men jag kan ju ha missat nåt. Så hur är det?

 

Ja, jag skulle ju då inte vara supernöjd med nån rakebackdeal som inte ger tillbaka av rejken du betalar för turneringar. Inte hundra på vad som brukar gälla men de sajter jag har nån form av deal för inkluderar turneringar.

Byt site om du spelar mkt MTT/SNG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väldigt beroende från sajt till sajt, eller snarare nät till nät.

 

Nu jagar jag ju bonusar i stället för rakeback, men det bör kunna jämföras: På vissa sajter lyckades jag få 80% (ex UB) tillbaks på raken i form av bonusar när jag exempelvis spelade SnG, medan det på andra sajter inte räknades in i bonusbeloppet alls (exempelvis Party tidigare, nu vet jag inte)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, tack för alla svar. Jag ska casha ut idag, tanken var liksom att grinda sngs :roll:

 

Tycker det är väldigt roligt att de skriver "Tror inte du kan räkna upp många pokersajter som ger rejk på MTT & STT."

Egentligen borde jag göra en enorm lista och skicka bara för att jävlas :twisted:

 

Edit: om någon har förslag på bra rakeback eller bonus som gäller även turneringar så får ni gärna skriva här eller skicka pm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har cashat ut från tellpoker och hörde av mig till affesidan jag signade igenom för att påpeka att det borde stå att erbjudandet bara gäller cashgame och höra mig för om ett annat erbjudande.

 

Fick det utmärkta svaret:

Hello

Thanks for your mail

Rakeback never includes tournaments. You only get rakeback for your BuyIn- amount in the tournament.

If you want to play om the Prima-network we strongly recomend that you play on Tellpoker( Preferred Partner). The offer we can give you at Tellpoker is 50%rb.

 

Hur tolkar man detta?

Min tolkning är att de missförstod mig och att de inte själva visste om att rakebacken inte gäller turneringar. De antar att jag har en skruv lös och tror att jag ska få rakeback på varje pott i turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...